Elbet ki NASA projesi olan uzay
asansöründen bahsetmiyoruz.
Arada bir Apartman yöneticiliği yapan arkadaşılar haklı
olarak sürekli değişen yasaları takip etmekte zorlanıyorlar.
Günün şartlarına uygun olarak değişmesi gerekenler neyse de,
malumunuz hükümet yasaları yap-boz tahtası gibi kullandığından apartmanlarda
yönetici olan arkadaşların takip etmeleri açısından son bilgileri görsünler
istedim.
Malumunuz, resmi gazetede yayımlanmış yasaları bilmemek, mazeret sayılmıyor.
Tam adı ASANSÖR İŞLETME, BAKIM VE PERİYODİK KONTROL
YÖNETMELİĞİ olan, apartman yöneticilerinin bilmesi gerekenleri bir dosyada
birleştirdim.
ASANSÖRLERE KIRMIZI, SARI, YEŞİL RENKLİ BİLGİ ETİKETİ ZORUNLU, KIRMIZI "TEHLİKE" ANLAMINA GELİYOR.
ASANSÖR PERİYODİK KONTROLLERİNDE YENİ DÖNEM
07.07.2015
Asansörlerin daha güvenli ve konforlu bir şekilde kullanımını sağlamayı amaçlayan Asansör Bakım, İşletme ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği 24 Haziran 2015 tarihinde Resmi Gazete`de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Yönetmelikte yapılan değişikliklerle, 2012 yılında başlayan süreçte yaşanan bazı aksaklıkların giderilmesi yönünde adımlar atılmış olup, asansörlerin bakım ve muayenelerinde yeni bir dönem başlamış bulunmaktadır.
Yeni yönetmelikte göze çarpan önemli değişiklikler şu şekilde özetlenebilir:
Tüm asansörlere bir kimlik numarası verilecek ve bakanlık veri tabanı üzerinden kayıt altına alınması sağlanacaktır.
- Yeni yapılan asansörlerin tescili öncesinde öncelikle muayene kuruluşu tarafından kontrol edilmesi ve yeşil etiket alması sağlanacaktır.
- 2005 yılından önce üretilen, CE işareti taşımayan asansörler, aşamalı olarak yeni standartların gerektirdiği güvenlik seviyesine ulaştırılacaktır. Bu çalışmalar yıllık periyodik kontroller ile birlikte yürütülecektir.
- Yeni standartlara uyumlu hale getirilen mevcut asansörler de bir defaya mahsus olmak üzere tescil işlemine tabi tutulacaktır.
Yönetmelik, bina sorumlularına da önemli yükümlülükler getirmektedir. Bina sorumlusu, engellilerin erişebilirliği için asansörün sürekli olarak çalıştırılmasını sağlamaktan, yıllık kontrolünün yapılmasından ve 30 gün içerinde ücretinin ödenmesinden sorumlu tutulmaktadır. Tehlikeli bulunan asansöre müdahale edilene kadar kullanılmamasının sağlanması da, bina yöneticisinin sorumluluğunda bulunmaktadır.
Yapılacak yıllık kontrollerde, asansörler yeşil, mavi, sarı ve kırmızı etiketlerle işaretlenecek. Önceden olduğu gibi tehlikeli bulunan asansörlerin kırmızı etiket ile işaretlenip kullanılmaması sağlanacaktır ve bu eksikliklerin 30 gün içinde giderilmesi gerekmektedir. 2 ay içinde giderilmesi gereken eksiklikler olduğu, sarı etiketle belirtilmektedir. 1 yıl sonraki kontrole kadar yapılması gerekenler için ise yeni bir uygulama olan "mavi etiket" tanımlanmaktadır. Eksiklik tespit edilmeyen asansörler, yeşil etiket ile işaretlenecektir. Kırmızı veya sarı etiketli asansörlerde meydana gelebilecek bir kazadan bina sorumlusu mesul tutulacaktır.
Muayenesi yaptırılmayan ya da sarı veya kırmızı etiketle işaretlenen asansörlerin kusurlarının giderilmemesi halinde tutanak tutulacak, sonrasında belediye tarafından mühürlenerek kapatma işlemi uygulanacaktır.
Yönetmeliğe göre, periyodik kontroller sırasında bakımcı firmanın muayene kuruluşuna eşlik etmesi zorunludur, aksi durumda bakım firmasına ceza uygulanacaktır. Yeni yönetmeliğe göre ayrıca, muayene kuruluşlarının yönetiminde ve kontrollerinde mühendis çalıştırılma zorunluluğu vardır. Bu yönetmeliğe aykırı davranan muayene kuruluşları ve asansör monte eden kuruluşlar ile bakım firmalarına da para cezası uygulanabilecektir.
TMMOB Makina Mühendisleri Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu olarak kamuoyunun bilgisine sunar, yönetmelik kapsamında tanımlanan sorumluları ve yurttaşlarımızı yönetmelik hususlarında duyarlılık göstermeye davet ederiz.
TMMOB MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI İZMİR ŞUBESİ YÖNETİM KURULU
ASANSÖRLERDE YENİ UYGULAMA
IHA
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Samsun İl Müdürlüğü Piyasa Gözetimi ve Denetim Şube Müdürü Aycan Türkel, yeni asansör yönetmeliğiyle birlikte asansörlerin güvenilir yeşil etiketi olmadıktan sonra kullanıma açılmayacağını söyledi.
Haziran ayında uygulamaya giren yeni asansör yönetmeliği hakkında açıklamalarda bulunan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Samsun İl Müdürlüğü Piyasa Gözetimi ve Denetim Şube Müdürü Aycan Türkel, "Asansör İletme Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği 24 Haziran 2015 tarihinde yayınlanarak zorunlu uygulamaya girdi. Bu yönetmelik, asansörlerin piyasaya arzından itibaren bakımlarını ve kullanımlarını kapsıyor. Bu yönetmelikle beraber birtakım faydalı yeniklerde geldi. Bu yeniliklere baktığımızda öncelikle her asansöre bir kimlik belgesi geliyor. Bundan sonra asansörlerin yıllık kontrollerini yapacak olan muayene kuruluşları asansörlere bir kimlik numarası verecek. Akabinde bu kimlik numaraları asansörlere asılacak. Bu asansörler o kimlik numarasıyla anılacaklar. Bundan sonra her yeni asansör piyasaya arz edilmeden önce A-tipi muayene kuruluşu tarafından kontrol edilecek. Kontrol edilen bu asansörler eksiksiz ve mevzuata uygun olduğu tespit edilen bir rapor hazırlandıktan sonra piyasaya sunulabilecek. Bunun çok önemli bir gelişme olduğunu düşünüyoruz" dedi.
"YEŞİL ETİKETİ OLMAYAN ASANSÖR KULLANIMA AÇILMAYACAK"
Eski asansör mevzuatlarından kaynaklı; asansör yapımcısı, müteahhit, bina yöneticisi veya apartman sakinleri arasında sorunlar yaşandığını ifade eden Türkel, "Yeni yönetmelikle birlikte asansörlere güvenilir yeşil etiketi olmadıktan sonra kullanıma açılmayacak. Eksikler giderilecek ve tam teşekküllü olarak kullanıma açılacak. Dolayısıyla yeni asansörlerde çok fazla sorunla karşılaşacağımızı düşünmüyoruz. Hem asansör sektörü açısından hem belediye görevlileri açısından da önemli bir gelişme. Çünkü belediye de çalışan arkadaşlar asansör konusunda çok hassas çalışıyorlar. Ancak bazen onların da gözlerinden kaçan şeyler olabiliyor. Fakat A-tipi muayene kuruluşu asansörü kontrol edip, eksiksiz raporu vererek ve yeşil etiketi vurduktan sonra onlar içinde pek fazla bir şey kalmıyor" diye konuştu.
"ESKİ ASANSÖRLER BİR DEFAYA MAHSUS TESCİL EDİLEBİLECEK"
Eski asansörlerin yani zorunlu asansör yönetmeliğinin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan asansörler için tescil işlemi getirildiğini söyleyen Türkel, "Bu asansörler bir defaya mahsus tescil edilebilecek. Çünkü bu çok eski asansörlerde bazı sıkıntılar olabiliyor. Bu eski asansörler ruhsatsız olabiliyor. Bu tip asansörleri kontrol eden muayene kuruluşları bunları hangi mevzuata göre muayene yapacağı konusunda tartışmalar yapılıyor. Bazı muayene kuruluşu bu günkü mevzuata göre, bazı muayene kuruluşları asansörün yapıldığı yıla göre yapılıyor. Dolayısıyla asansörün bir tescili olmadığı için hangi yılda yapıldığı tescil edilemiyordu. Yaşanan bu sıkıntılardan dolayı eski asansörler bir defaya mahsus tescil edilecek. Tabi bu eski asansörlerin tescil işlemleri asansörler TSE standartlarına getirip, uygunlukları saptanarak tescil edilecek" şeklinde konuştu.
"ASANSÖR BAKIM FİRMALARINA MÜHENDİS BULUNDURMA ZORUNLULUĞU GETİRİLDİ"
Asansör montaj yetkisi olmayan firmaların sadece asansörlerin belli bakımlarını yapabileceğini belirten Türkel, "Asansör montaj yetkisi olmayan firmalar; ana parçalarını değiştiremez, regülatörünü, kabinini, motorunu, boyutunu ya da güvenlik ekipmanlarını değiştiremez. Asansörün yerinin değiştirilmesi, tahrik ünitesi ve askı sistemi değişikliği gibi şeyleri sadece montaj firmaları yapabilir. Bunun dışında asansörün ebadının değişmesi gibi değişiklikler durumunda asansörün yeniden bir asansör gibi yeniden belgelendirilmesi gerekiyor. Yani yeniden belediyeler tarafından tescil edilmesi gerekiyor. Ayrıca asansör bakım firmalarına mühendis bulundurma zorunluluğu getirildi. Her bir bakım firmasında mühendis çalıştırma zorunluluğu var" ifadelerini kullandı.
"HER BİR KAT SAHİBİNİN DE SORUMLULUĞU VAR"
Bina yöneticilerinin sorumluluklarından bahseden Aycan Türkel, "Bina yöneticileri binalarındaki asansörleri yılda bir defa periyodik bakım kontrolünü yaptırmaktan ve aylık bakım ücreti ödemekten yükümlüler. Bina yöneticileri yıllık periyodik bakım kontrolünü yaptırmaktan ve aylık bakım ücreti ödemekten kaçınamazlar. Bakımların yapılmayan binalar için yasal yaptırımlar mevcuttur. Bina yöneticisi yoksa eğer yeni yönetmeliğe eklenen madde ile her bir kat sahibinin de sorumluluğu var. Yani ’bu binada yönetici yok, ben bu asansörü yaptıramam, bakım ücreti ödeyemem’ diye sorumluluktan kaçamazlar. Bunun dışında belediyelerin de sorumlulukları var. Belediyeler de, ilçelerinde bulunan asansörlerin bakımı için asansör firmalarıyla yıllık anlaşma yapmak zorundadır" açıklamasında bulundu.
"HER AY ASANSÖRLERİ DENETLİYORUZ"
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın asansör bakım konusuna çok önem verdiğini vurgulayan Türkel, şöyle devam etti: “Her ürünün her ay denetlenmemesine rağmen bakanlığımız asansörleri her ay denetlememizi istiyor. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müdürlüklerimiz, asansörün montajından satış sonrası hizmetlerin sağlanıp sağlanmadığı gibi her aşamada konusunda firmaları denetleyecek. Biz asansörlerdeki denetimleri yaparken önce vatandaştan gelen şikayetleri dikkate alıyoruz. Sonra basında çıkan asansör haberleri bizim için ihbar niteliğinde. Üçüncü olarak belediyelerden bize 6 ayda bir tescil yaptıkları asansörlerle ilgili bilgiler geliyor. Biz de bu listelerden seçtiğimiz her firmanın sorun gördüğümüz bir asansörünü teste sokuyoruz."
"BAKANLIĞI’MIZ GEREKLİ DENETİMLERİ YAPIYOR"
Asansör kazalarını ve asansör konusundaki sıkıntıların en aza indirgenmesi için önerilerde bulunan Türkel sözlerini şöyle tamamladı: "Müteahhitlerden ricamız asansörlerini yaptırırken, asansör montaj yetkisi olan firmalara yaptırsınlar. Sonradan kendilerinin de mağdur olmamaları için asansör yaptırırken asansörlerini yaptırdıkları firmaları iyi seçmeleri gerekir. Biz de Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müdürlükleri olarak, asansör firmalarına özellikle merdiven altı firmalara karşı denetimlerimizi artıracağız. Bu konuda çok daha hassas ve çok daha özenli davranacağız. Vatandaşlarımız asansörlerle ilgili şikayetlerini Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı İl Müdürlüklerine ve belediyelere iletebilirler."

asansör bakımını peryotik olarak her düzenli olarak asansörü montaj eden firma tarafından yaptırıyoruz.burda her hangi bir arızadan dolayı apartman yöeticisi veya her kat sakini sorumlu diyorsunuz ben buna katılmıyorum.asansörün her ay peryotik bakımını yapan sorulu olması gerekir yönetici olarak asansörden ne anlayacağım.selamlar.muayyeneye gelen firmaya muayyene üçreti yılda bir kezmi yoksa her denetime geldiklerindemi.
YanıtlaSilHem oda hem asansör firması tarafından haraca baglandik
SilGayet güzel bir konuya değinilmiş, başarılarınızın devamını dileriz efendim. Asansör etiketi konusu oldukça önemli bir husus.
YanıtlaSilasansör bakımı her ay yapılıyor.her ay ücret veriyorum apartman yöneticisi olarak.yeni bina oldugu için ruhsat alınırken kontrol edilmiş yeşil etiketli imiş .
YanıtlaSilHer ay asansör bakımı OLMAZZZ. Asansöre jeneratör gibi çalışma saati sayacı konur belli bir saat çalışınca (200,300 vs) bakım yaptırılır. Örneğin 4 lastik üzerinde giden aracına dünyanın hiç bir yerinde ayda bir bakım yaptırılmaz. Asansör Firmalarını kalkındırmak için düşünülmeden çıkarılmış ve uygulanmayan bir yönetmeliktir.
YanıtlaSilSize katılıyorum asansörün hangi sıklıkta bakımının yapılacağını nasıl belirleyebiliriz? Bizim firmada 2 bloğun birer asansörü var firmamız epi topu 40 kişi günde max. 10 kez kullanılan bir asansörden bahsediyorsak, bir apartmandaki sık kullanılan bir asansör gibi her ay bakım yaptırmam anlamsız değil mi?
SilBu konuda yetkili olarak kime danışabilirim acaba? Çalışma saati sayacı da çok mantıklı bir fikir. Nasıl hayata geçirebiliriz?
Teşekkür ederim,
Saygıarıla..
Serap Apak
lütfen bu asansör işi büyük bir rant haline dönüştü... bu ranttan faydalanmak isteyenler işin erbabı olmayanlar asansör firması kurdular.. her bakım her ay bakım ücreti olurmu böyle bir saçmalık varmı.. ee biz bu parayı yiyemiyoruz asansörcü aç ağzını hap sen ye... parayı sokaktamı bulduk kardeşim bu ne ya.. her ay asansörcüye 200 tl para veriyorum... bi b.tan anladığı da yok...
YanıtlaSilherkes vatandaşı düdükleme peşinde hizmet adı altında vatandaşı soyuyorlar heray asansör bakımı parası almak adaletsızlık
YanıtlaSil2014 yılın da kullanıma başlayan asansörde periyodik bakimlari yapilmasina ragmen 2017 yılın da kırmızı etiket vuruluyor.Yonetmelik değişmiş.
YanıtlaSilÖzür dilerim, ancak bu ülkede don değişir gibi yasa değişir, milletin a*ına koyacakların menfaatine sürekli yassa uydururlarsa ve millet bunlara “EVET” diyorsa, derdimizi Marko Paşa’ya (Marko Apostolidis) anlatmamız gerek.
YanıtlaSil***
14 Haziran 2017 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 30096
TEBLİĞ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
ASANSÖRLERİN TASARIMINA İLİŞKİN USUL VE
ESASLARA DAİR TEBLİĞ
(SGM: 2017/18)
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/06/20170614-5.htm
***
Asansör yönetmeliği (2014/33/AB)
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/02/20170214-11-1.pdf
***
24 Nisan 2017 PAZARTESİ Resmî Gazete Sayı : 30047
YÖNETMELİK
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından:
İŞ EKİPMANLARININ KULLANIMINDA SAĞLIK VE GÜVENLİK ŞARTLARI
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/04/20170424-3.htm
***
14 Haziran 2017 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 30096
TEBLİĞ
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
ASANSÖRLERİN TASARIMINA İLİŞKİN USUL VE
ESASLARA DAİR TEBLİĞ
(SGM: 2017/18)
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2017/06/20170614-5.htm
Merhaba apartmanimizin asansorune mavi etiket icin bakim yapilacak zemin katta oturan ve asansoru hic kullanmayan evsahibinden de ucret aliniyor mu?
YanıtlaSilKat Mülkiyeti Kanununa tabi binalarda ortak yerleri kullanmamaktan dolayı bunların masrafına iştirakten kaçınılamaz. Ancak bunun aksine hükümler yönetim planına konabilir ve böyle bir hüküm de geçerlidir. Çoğunlukla uygulamada gördüğümüz, bu tür bağımsız kat maliklerinin asansör giderlerinden muaf tutulduğudur. Âmâ doğru mudur? O konuda yorum yapmak istemiyoruz. Eğer yönetim planında böyle bir madde yoksa konuyu bağımsız bölüm malikleri toplantısında gündeme getirerek, yönetim planı değişikliği talep edebilirsiniz. Bu toplantıda adil bir karar alınmazsa, Kat Mülkiyeti Kanununun 33. maddesine göre, açıkça adalet kurallarına aykırı durumun değiştirilmesi ve adil bir hale getirilmesi için, bulunduğunuz yerdeki sulh hukuk mahkemesine başvurabilir, yönetim planındaki hükmün değiştirilmesini talep edebilirsiniz.
SilŞimdi bu yorum çokça kullanılan bir husustur. Ancak bu taleple bir mahkemeye giderseniz mahkeme aksi yönde bir karar verecektir. Lehinizde karar verse dahi Yargıtay bu kararı bozacaktır. Neden?
1) KAT MÜLKİYETİ KANUNU ORTAK YERLER Madde 4 a bendi "— Ortak yerlerin konusu sözleşme ile belirtilebilir. Aşağıda yazılı yerler ve şeyler bu kanun gereğince her halde ortak yer sayılır;
Sila) Temeller ve ana duvarlar, bağımsız bölümleri ayıran ortak duvarlar, tavan ve tabanlar, avlular, genel giriş kapıları, antreler, merdivenler, asansörler, sahanlıklar, koridorlar ve buralardaki genel tuvalet ve lavabolar, kapıcı daire veya odaları, genel çamaşırlık ve çamaşır kurutma yerleri, genel kömürlük ve ortak garajlar, elektrik, su ve havagazı saatlerinin korunmasına mahsus olup bağımsız bölüm dışında bulunan yuvalar ve kapalı kısımlar, kalorifer daireleri, kuyu ve sarnıçlar, yapının genel su depoları, sığmaklar,..."
2) HUKUK GENEL KURULU KARARI (Y. HGK., 20.12.1972, E. 1969/5-1243, K. 1972/1494.)
Özet 1: "Taraflar KMK. 'nun uygulanmasını kabul ediyorlarsa, asansör giderlerinden sorumlu tutulmaları gerekir.
Özet 2: " Zemin katta oturan kat mâliki de asansör giderine katılmak zorundadır. Yönetim Plânı kat mâlikleri tarafından oybirliği ile kabul edilmemişse, Yönetim Plânı'nda yazılı olan ödeme sekli geçersizdir."
Dava, apartmanın müşterek giderlerinden olan asansör tamir ve bakım masraflarından davalının payına düşen liranın tahsili isteğinden ibarettir. Davalı vekili müvekkilinin dairesinin zemin katta olup asansörden yararlanmadığı nedeniyle ve apartman yönetim planının 6 ncı maddesindeki (dükkânlar ve zemin kat ile birinci kat asansör bakım masraflarından ve dükkânlar ayrıca kalorifer masrafları ile merdiven elektrik sarfiyatından muaftır) hükmüne dayanarak davanın reddini savunmuştur.
Mahalli mahkemesince verilen davanın kabulüne ilişkin karar, davalı vekilinin temyizi üzerine bozulmuş ise de mahkeme önceki kararda direnmiş, direnme kararı yine davalı vekili tarafından temyiz edilmiştir.
Hukuk Genel Kurulunda incelenen tarafların karşılıklı iddia ve savunmalarına, dayandığı gerektirici nedenlere ve özellikle 28.2.1988 '" günlü oturumda yönetim planının bütün kat malikleri tarafından imza edilmemiş ve binaenaleyh geçerli bir yönetim planının varlığından söz edilemeyeceğinin taraflarca beyan edilmiş olmasına ve 12.6.1968 tarihli oturumda olayda 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanununun tatbikinin davalı tarafça kabul edilmiş bulunmasına ve 634 sayılı Kanunun 20 nci maddesinin (kat maliklerinden her biri, ana gayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım, korunma ve onarım giderleriyle yönetici aylığı ve kapıcı, kaloriferci, bahçıvan ücretleri gibi diğer giderlere ve ortak tesislerle işletme giderlerine "ve giderler için toplanacak avansa, kendi arsa payı oranında katılmakla yükümlü olup başka türlü anlaşma olmadıkça, ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçerek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz) hükmüne göre, yerinde olmayan temyiz itirazlarının reddiyle direnme kararının onanması gerekir.
SilSonuç: Davalı vekilinin temyiz itirazlarının reddine, direnme kararının yukarıda gösterilen nedenlerle onanmasına ... (Y. HGK., 20.12.1972, E. 1969/5-1243, K. 1972/1494.) http://katmulkiyeti.com/kat-malikleri-ve-kat-irtifaki-sahiplerinin-borclarina-iliskin-konular/yonetim-plani-degisikligi-ile-asansor-masraflarlarindan-zemin-katlar-muaf-tutul-t594.0.html
geçen yıl asansörümüz muayeneye tabi tutuldu ve 3000 tl lik bir revizeden sonra yeşil etiket verildi fakat bu yıl tekrar muayeneye tabi tutuldu ve kırmızı etiket verildi neymiş yönetmelik değişmiş yani asansör çok tehlikeli ve güvensizmiş ama bunu belirleyen yönetmelikmiş o zaman 1 yıl neden bize bu asansörü yeşil etiket ile kullandırdınız? yuh diyorum başka diyecek birşey bulamıyorum.
YanıtlaSilBurası Türkiye ve her mahallesi Müslüman, lakin her mahallesinde salyangoz pazarlarlar, bilmeme anlatabildim mi?
SilISO yönetmelikleri de aynen bu dediğiniz gibi, bir sonraki ISO belgesi, bir öncekinden sadece 4 madde daha fazla olduğu için, bir önceki yönetmelik yok ve geçersiz sayılıyor.
Eski ISO standartlarına göre alıp da kullanmadığınız ürün elinizde kaldıysa, yeni standartlara göre onu kullanamıyorsunuz.
Bu durum özellikle de Doğal Gaz borularında başımıza geldi.
Elde kalan boruları, yeni yönetmeliğe göre kullanamazmışız.
Peki, onlar ne yapacağız?
Boru bu, “ek yeri yok, nereye istersen oraya...” der gibiler.
Gaye, vatandaş değil şirketler kazansın.
Kendisine bakan denen bir canlı türü ne diyordu?
“TEDBİR ALINMAZSA ŞİRKETLER İFLAS EDER-Kayıp Kaçak bedeli, vatandaştan geri alınacak. “
Dedik ya, burası Türkiye, hamd edenler ülkesi.
Detaylar için bakınız…
Peygamberi koruyanlar, hırsızları da koruyor. Elektrik kaçak kullanım bedeli alanlar yandı.
http://ahmetdursunarsivi.blogspot.com.tr/2015/01/peygamberi-koruyanlar-hrszlar-da.html
Yeşil etiket ücreti kiraci mi öder ev sahibi öder ??
YanıtlaSilOrtak kullanım alanlarının her tür masrafı zaten aidattan ödenir, bunun anlamı; verdiğiniz aidatlardan bu ödemelerin yönetim tarafından yapılacak olmasıdır.
SilDolayısı ile KMK madde 20 gereği, her tür ortak alan bakım-onarım giderleri kullanana (kiracı olsa dahi) aittir.
III - Anagayrimenkulün genel giderlerine katılma:
Madde 20 – (Değişik birinci fıkra: 13/4/1983 - 2814/9 md.) Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça:
a) Kapıcı, kaloriferci, bahçıvan ve bekçi giderlerine ve bunlar için toplanacak avansa eşit olarak;
b) Anagayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım, koruma, güçlen-dirme ve onarım giderleri ile yönetici aylığı gibi diğer giderlere ve ortak tesislerin işletme giderle-rine ve giderler için toplanacak avansa kendi arsa payı oranında; (1)
Katılmakla yükümlüdür.
c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulun-madığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz.
(Değişik: 13/4/1983 - 2814/9 md.) Gider veya avans payını ödemeyen kat maliki hakkın-da, diğer kat maliklerinden her biri veya yönetici tarafından, yönetim planına, bu Kanuna ve genel hükümlere göre dava açılabilir, icra takibi yapılabilir. Gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki ödemede geciktiği günler için aylık yüzde beş hesabıyla gecikme tazminatı ödemekle yükümlüdür. (1)
Birinci fıkradaki giderlere, kat maliklerinden birinin veya onun bağımsız bölümünden herhangi bir suretle faydalanan kişinin kusurlu bir hareketi sebep olmuşsa, gidere katılanların yaptıkları ödemeler için o kat malikine veya gidere sebep olanlara rücu hakları vardır.
IV - Sigorta anlaşması:
Madde 21 – Anagayrimenkulün, kat malikleri kurulunca tayin edilecek değer üzerinden sigorta edilmesi kat malikleri kurulunca kararlaştırılabilir.
Sigorta yapılması halinde kat malikleri, sigorta giderlerine, arsa payları oranında, katıl-makla yükümlüdürler.
Anagayrimenkulün tümünün harap olması halinde alınacak sigorta bedeli, aksine sözleş-me olmadıkça, kat maliklerine, arsa payları oranında, paylaştırılır.
Yalnız bir veya bir kaç bağımsız bölüm veya eklentisi veya ortak yerlerden bir kısmı ha-sara uğramışsa, alınacak sigorta bedeli hasara uğrayan yerlerin onarımına arsa payları oranında harcanır.
Kat malikleri anagayrimenkulün sigortasıyla giderilemeyecek olan zararlarını karşılamak üzere, kendi bağımsız bölümlerini ayrıca kendi ad ve hesaplarına sigorta ettirebilirler; bu halde alınacak sigorta bedeli, anagayrimenkulün sigorta bedelindeki payları da ayrıca saklı kalmak üzere, yalnız kendilerine ait olur.
Sigorta hakkındaki emredici hükümler saklıdır.
(1) 14/11/2007 tarihli ve 5711 sayılı Kanunun 9 uncu maddesiyle; birinci fıkranın (b) bendinde yer alan "koruma" ibaresinden sonra gelmek üzere ", güçlendirme" ibaresi eklenmiş ve ikinci fıkrasında yer alan "yüzde on" ibaresi "yüzde beş" olarak değiştirilmiş ve metne işlenmiştir.
Not: Kiracılar yenileme giderlerine, yenileme Fonuna, hizmetli tazminat Fonuna, Tamir giderlerine, boya badanaya katılmaz, bunun dışınd kalan ortak giderlerden kaçınamazlar.
SilApartman yaşamı hakkında hukuki bazı bilgiler.pdf
Silhttps://www.facebook.com/groups/akildincelisirmi/1590542694318255/
Yani bu asansör etiket ücreti :Dolayısı ile KMK madde 20 gereği, her tür ortak alan bakım-onarım giderleri kullanana (kiracı olsa dahi) aittir.
YanıtlaSilKiraci mi öder oluyor Başka maddeye göre de ev sahibi
Not: Kiracılar yenileme giderlerine, yenileme Fonuna, hizmetli tazminat Fonuna, Tamir giderlerine, boya badanaya katılmaz, bunun dışınd kalan ortak giderlerden kaçınamazlar.
Yani odeyeyim mi yoksa ev sahibine mi odeteyim İkisi birbiri ile çelişiyor Şaşırdım Hak geçmesin derdindeyim
Her kullandığınızda enerji sarf eden bir cihazdan (asansör) bahsediyorsunuz.
SilÖyleyse siz kullanmadığınızda, komşulardan biri kullandığında para ödemem diyebiliyor musunuz?
Etiket de, hiç kullanılmayan asansöre verilmez, kullanıldığı için kullanım ömrünün dolup dolmadığı, güvenle kullanıp kullanamayacağınızla ilgili.
Velev ki, bir yakınızınız evinize gelirken asansör kullandı, ancak güvenli olduğuna dair işaret yok ve en basitiyle asansöre kaldı, kaza falanı düşünmüyorum bile.
Bu durumda neden güvenliği tescillenmedi diye ev sahibine mi gidersiniz yöneticiye mi?
En azından bu belge size, dava açtığınızda delil olacaktır.
Kullandığınız süreç içinde siz ve sizin seçtiğiniz yönetici sorumludur.
Kat malikleri kurulunda, kat malikinden vekâlet alan kiracılar da yönetici olabilir (denetçi olamaz), kiracı iseniz, bakarsınız bir gün siz de yöneticilik yapabilirsiniz, belli mi olur?
Bilmem anlatabildim mi?
Ahmet bey bilmece gibisiniz :)) sitede kimi kiracılar ev sahibinden kesti Kimide kendi ödedi Birilerine kul hakkı geçtiği belli Evet kullanımla yipraniyor o yüzden kiraci öder diye düşünüyorum Ama verdiğiniz maddeler sanki ev sahibi öder anlamı çıkıyor
YanıtlaSilSizde mi ev sahibi öder seklinde mi düşünüyorsunuz???
Ama yönetici olsanız anlarsınız demisinjz Bizde bi yönetici var komedi :)) kayyum şart bizim siteye
Biraz N. Hoca hikâyesi gibi, lakin siz de haklısınız.
SilYasa koyucu ne yazdığını net ortaya koymaz ise, en iyi yorumu yapan kazanıyor.
Malum hukuk bir yorum meselesi, en iyi hukukçu ifadelerini en iyi dolandırabilen oluyor.
Bana de, madem hakkaniyet arıyorsunuz, hakkaniyet anlayışınız, vidanınız size ne diyorsa öyle yapın demek kalıyor.
Nasıl olsa ilmi değilse bile, kaza-i içtihatlar birçok uygulamayı düzeltiyor.
Asansör Periyodik Kontrolleri Tebliğ, yürürlükten kaldırıldı. (4.5.2018)
YanıtlaSilhttp://ahmetdursunarsivi.blogspot.com.tr/2018/05/asansor-periyodik-kontrolleri-teblig.html
Ahmet bey.. apartman asansör bakımı her ay yapılmalı mı yoksa yılda 1 defa yapılsa yeter mi
YanıtlaSilŞahsi düşünceme göre 3 ayda bir yapılması yeterli. Zaten yukarıdaki yorumlarda da bu konuda açıklık getirmiştik, teşekkürler.
SilKiraci yesil etiket alinmasi icin ucret odermi
YanıtlaSilBence asansörü kim kullanıyorsa, bedelini de onun ödemesi gerekir.
SilBu nedenle demirbaş olmayan her tür masrafı kullananlar öder.
Adamlar 18 yıldır ülke yönetiyor (!), ne yasa yapmaktan haberleri oldu ne yönetmekten.
Resmen deneme tahtasıyız.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının Asansör İşletme ve Bakım Yönetmeliği, Resmi Gazete yayımlanarak yürürlüğe girdi. Buna göre yetkili servislerin bakım, onarım ve servis hizmetiyle ilgili olarak mesleki hata ve ihmaller nedeniyle ileri sürülecek zarar taleplerini karşılamak üzere en az 500 bin TL tutarında mesleki sorumluluk sigortasını yaptırmaları zorunlu olacak.
Asansör faciasıyla ilgili 2 gözaltı!
Asansör Periyodik Kontrolleri Tebliğ, yürürlükten kaldırıldı.
https://www.facebook.com/groups/akildincelisirmi/permalink/2226548470717671/
HERSENE ASANSÖR YILLIK AİDATI DİYEREK RESMEN SOYULUYORUZ KIRMIZI YAPIŞTIR ARIZAYI YAPTIR YEŞİL TAK TEKRAR SENESİ GELİNCE KIRMIZI YAPIŞTIR BÖYLE BİRŞEY OLURMU KANDIRILIYORUZ YOKSA ASANSÖRCÜLERLE ORTAKMI ÇALIŞIYORLAR AKLIMA BAŞKA ŞEY GELMİYOR
YanıtlaSilSENELİK ÜÇRET KONUSU KIRMIZI YAPIŞTIR YAPTIR YEŞİL TAK SENEYE KIRMIZI TEKRAR YAPIŞTIR ORTAKMI ÇALIŞILIYOR ASANSÖRCÜLERLE ANLAMIYORUM .................
YanıtlaSilTeşekkürler
YanıtlaSilIş hanı veya apt yoneltmenliği gunduz gelınce acıp gıderken asansoru kapatabılme hakkı varımdır? Bu konu hakkında bılgı alabılırmıyım? Tesekkur ederim
YanıtlaSil4.Ceza Dairesi kararı.
SilE: 2012/30224 K: 2013/861
Tarih 21.1.2013
KİŞİLERİN HUZUR VE SÜKUNUNU BOZMA
ÖZET:Sanığın, apartmandaki 11 dairesinin kapı ve pencerelerini söküp, merdiven boşluğu, sahanlık, çatı gibi apartmanın ortak kullanım yerlerini tahrip etmek ve asansörü fiilen kullanılamaz hale getirmekten ibaret eylemlerinin, apartmanda tek başına yaşayan ve yaşlı olan katılanın huzur ve sükununu bozucu nitelikte olduğu ve TCK'nın 123. maddesinde düzenlenen suçun oluştuğu gözetilmeden, yasal olmayan gerekçe ile beraat kararı verilmesi hukuka aykırı başka bir davranışta bulunma olarak değerlendirmiştir.