Basın Duyurusu;
“Seçim Güvenliği”
Konusunda
AGİT’e
Yapılan Başvuru…
8 Mayıs 2015
7 Haziran Seçimlerinde “seçim güvenliği” konularında görev
yapacak AGİT-Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı Gözlemci Heyetine,
Tarafımızdan yapılan 3 sayfalık başvuru metni ilişikte sunulmuştur.
Cumhurbaşkanı ve Siyasi
İktidarın yol açtığı nüfuz
suiistimalleri sonucunda Ülkemizdeki anayasal kurumların işlevini
kaybetmesi sebebiyle; seçim güvenliği konusundaki
kaygıları, uyarıları, tespitleri ve alınması gereken önlemleri içeren iş bu
dilekçemiz ile AGİT’in, uluslararası
sözleşmeler ve Anayasanın 90/5.maddesinden kaynaklanan görev ve yetkilerini
kullanması talep edilmiştir.
Gelişmeler hakkında
kamuoyu bilgilendirilecektir.
Atilla Kart
Konya
Milletvekili
Eki ;
AGİT-Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı
Gözlemci Heyetine sunulan 3 sayfalık başvuru metni.
8
Mayıs 2015
Avrupa
Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı-AGİT Gözlemci
Heyet Başkanlığına
-- Türkiye’de; 15 Ağustos 2014 tarihinden önce
de ciddi anayasal ihlâller yaşanmıştır. Bu ihlâlleri bu aşamada tekrarlamaya
gerek görmüyoruz. Ülkemizde 15 Ağustos 2014 tarihinden sonra ise, anayasal
ihlaller “anayasal darbe” boyutuna
gelmiştir. Anayasal darbe boyutlarına ulaşan bu ihlaller, 7 Haziran seçimleri öncesinde seçim
güvenliğini tehdit eder hale gelmiştir. Öyle ki; bu ihlaller sürdüğü ve engellenemediği takdirde, 7 Haziran
seçimlerinde “seçimlerin meşruiyeti”
tartışmasının yaşanması kaçınılmazdır.
Böyle bir ortamda ise, toplumsal
barışımız korunamayacağı gibi, demokratik
bir seçimden de söz edilemeyeceği açıktır.
· Bu konularda Anayasa
Mahkemesine ve Başbakanlık Makamına yaptığımız başvuruların birer örneğini
ilişikte sunuyoruz. Ancak ve maalesef, Ülkemizde idari ve adli merciler artık
hukuku ve anayasayı uygulamak yerine; Siyasi İktidarın izin ve icazet verdiği ölçülerde görevlerini yapar hale
gelmişlerdir. Daha öte bir ifadeyle, bu anlamda anayasal kurumlarımızın askıya alınması –işlevini kaybetmesi dönemi Türkiye’de yaşanmaktadır. Bu sebeple; 7 Haziran seçimleri öncesindeki gelişmeleri
AGİT ile de paylaşmak, AGİT’i bilgilendirmek ve göreve davet etmek gereği doğmuştur.
Şöyle ki;
(I)
Anayasa Mahkemesine 3 Nisan 2015
tarih-
2015/5948 sayı ile yapılan başvuru ;
(1) 3 Nisan 2015 tarihli dilekçemizin 4.sayfasından
itibaren, 4 ana başlık halinde
ihlaller dile getirilmiştir. Buna göre; Başbakanlık Örtülü
Ödeneğinin fiilen Cumhurbaşkanlığı tarafından kullanılması, Cumhurbaşkanlığının
kadrolaşmasının kayıt ve yasa dışı bir hal almış olması;
10-23 Mart tarihleri arasında
televizyon – canlı yayınlarında Cumhurbaşkanının doğrudan siyasi propaganda çalışmalarını gün boyunca yürütmesi; muhalefet partilerine ise kıyas kabul etmeyecek ölçülerde televizyonlarda sınırlı yer verilmesi;
Seçim suçluları için getirilen örtülü af düzenlemesi;
Ve
nihayet Cumhurbaşkanının 21 Mart tarihinde Denizli’de yaptığı konuşma, AKP’nin seçim beyannamesine iştirak etmesi
ve tarafsızlığını ihlâl ettiğini gösteren olaylar hep birlikte göz önüne alındığında;
“Konu Başlığı” altında dile getirilen
ihlallerin sübut bulduğu açıklık kazanmaktadır. Bu konuların değerlendirmesi
mezkûr başvuru dilekçemizde ayrıntılı olarak açıklandığından, iş bu dilekçede
tekrardan kaçınılmıştır.
(2)
Cumhurbaşkanının yukarıda sözü edilen anayasal ihlalleri, 3 Nisan tarihinden sonra daha da ileri
boyutlara ulaşmıştır. Cumhurbaşkanı artık aleni olarak AKP adına seçim çalışmalarında görev ve sorumluluk aldığını açıkça
ifade etmektedir. Cumhurbaşkanının bu
kapsamdaki çalışmaları, AKP Genel Başkanı ve Başbakan Davutoğlu’nun
çalışmalarının önüne geçmiştir.
Öyle ki; Cumhurbaşkanı, bu
ihlâllerini Avrupa’ya da taşıma
hazırlıkları içindedir. Cumhurbaşkanının açıklanan resmi programına göre; 10
Mayıs tarihinde Almanya ve
Belçika’da Avrupalı Türk Demokratlar Birliğince düzenlenen “Gençlik Buluşmaları” etkinliğinde
çalışmalar yapacağı; her 2 ülkede ayrıca resmi
temaslarda bulunmayacağı açıklık kazanmıştır. Cumhurbaşkanının hukuk
ihlalleri, bu anlamda uluslararası boyut
kazanacaktır.
Cumhurbaşkanı her anlamda görev ve yetkisini kötüye kullanmaktadır.
Hem anayasal boyutuyla ve hem de vicdani boyutuyla acımasızca istismarlarını sürdürmektedir. Anayasal olarak sorumsuz
olmasının getirdiği sorumsuzca
davranışlar sonucunda; Devlet kaynakları ve bütçesinden pervasızca harcama yapmaktadır.
Cumhurbaşkanının yaptığı harcamalar kayıt
ve kontrol dışıdır.
(II)
Başbakanlık Makamına 29 Nisan 2015
tarihinde
4982 sayılı Bilgi
Edinme Yasası uyarınca yapılan başvuru;
--Türkiye’de 12 Eylül
2010 Anayasa Referandumu ve Haziran 2011 seçimlerinde de ciddi ihlaller
yaşanmıştır. Bu süreci özetleyen ve Başbakanlık Makamına sunulan 29 Nisan
tarihli dilekçemiz ilişikte sunulmuştur.
Dilekçemizde ayrıntılı ve gerekçeli olarak açıklandığı üzere; 12
Eylül 2010 ve Haziran 2011 tarihlerinde işlenen seçim suçları, AKP Üyeleriyle
kamu görevlilerinin işbirliğiyle ve kanunsuz emir ve talimat yoluyla
gerçekleştirilmiştir. 7 Haziran
seçimlerinde ise bu işbirliğinin daha da
ileri boyutlara ulaşacağından kaygı duyulmaktadır.
Siyasi
İktidar, seçim suçu işlettiği ve akabinde örtülü
olarak affettiği bu kişileri korumaya devam etmektedir.
(III)
Arz olunan ve re’sen görülecek
sebepler ile;
Anlatımı yapılan bu gelişmeleri Türkiye’de 7 Haziran
seçimlerinde görev yapacak olan AGİT-Gözlemci
Heyetinin dikkat ve takdirlerine sunuyoruz. Takdir olunur ki; AGİT’in görevi 7 Haziran tarihiyle sınırlı
değildir. Seçim ihlallerine ve haksız oy
teminine yol açan nüfuz suiistimallerinin
ve hak ihlâllerinin daha önceden belirlenmesi,
ilgililerin uyarılması ve haklarında hem idari ve hem de adli yönlerden
yasal süreçlerin başlatılması zorunluluğu vardır.
AGİT
ile Ülkemiz arasındaki üyelik ilişkisi,
AGİT’in misyonu ve sorumluluğu,
uluslararası sözleşmelerin bağlayıcılığı,
Anayasanın 90/5.maddesi ve sair
mevzuat; AGİT Heyetine bu konuda görev, yetki ve sorumluluklar yüklemektedir.
Türkiye’de anayasal kurumların işlevini kaybetmesi ve iktidar eliyle askıya
alınması vakıası da göz önüne alındığında; bu sorumluluğun daha da ivedi bir
hal aldığı açıktır.
Açıklanan sebeplerle; AGİT’in
uluslararası sözleşmeler, hukuk ve Anayasanın 90/5. maddesinden kaynaklanan
görev ve yetkilerini kullanması talebiyle, iş bu dilekçe AGİT-Türkiye Gözlemci
Heyetine saygıyla sunulur.
Başvuruda
Bulunan
Atilla Kart
Konya
Milletvekili
Eki ;
1-
Anayasa Mahkemesine 3 Nisan 2015 tarih-2015/5948 sayı ile yapılan
başvuru ve 30 Nisan ve 6 Mayıs tarihli Ek dilekçelerimiz.
2- Başbakanlık Makamına Bilgi Edinme
Yasasına göre sunulan 29 Nisan 2015 tarihli başvurumuz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder