Yüksek Şehir ve Bölge Plancısı Tahir ÇALGÜNER bu konuda ne diyor, başka görüşler nelerdir?
Asıl amaç, Atatürk Orman Çiftliği Arazisiyle ODTÜ arazisinin yok edilmesi mi?
Bu soruların yanıtını bulmanıza yardımcı olması için bir pdf sunumu hazırladım ve iki adet video paylaşıyorum.
Tahir ÇALGÜNER'in "29030 Yönetmeliğine işli-AUAP 2038" diye bahsettiği yasayı da dosyada ekleriyle birlikte bulacaksınız.
Sunumu, "AUAP 2038 nedir, ne değildir.rar" adresinden indirebilirsiniz.
Ön bilgi olarak şunu görebilir, aşağıdaki videolardan faydalanabilir siniz.
Ankara Ana Ulaşım Planı Projesi Ön Bilgilendirme Toplantısı Gerçekleştirildi
Bilime ve bilimsel bilgiye verdiği önemin yanı sıra Başkent Ankara’nın sorunları üzerinde de çalışmalar yürüten Gazi Üniversitesi, 87 yıllık tarihinden aldığı güçle herkese örnek olmakta. Bu bağlamda Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından planlanan Ankara Ana Ulaşım Planı Projesi, Gazi Üniversitesinin katkısıyla hayata geçiyor.
Bilime ve bilimsel bilgiye verdiği önemin yanı sıra Başkent Ankara’nın sorunları üzerinde de çalışmalar yürüten Gazi Üniversitesi, 87 yıllık tarihinden aldığı güçle herkese örnek olmakta. Bu bağlamda Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından planlanan Ankara Ana Ulaşım Planı Projesi, Gazi Üniversitesinin katkısıyla hayata geçiyor.
Seksen bine yakın öğrencisi ve 4 bine yaklaşan yetkin akademik personeli ile Türkiye’nin en büyük üniversiteleri arasında yer alan Gazi Üniversitesi, Türkiye’nin 2023 vizyonuna katkı sağlayacak ve Ankara’nın trafik sorunlarını giderecek plan projeyi gerçekleştiriyor.
Projede yer alacak öğrencilere tanıtım kartlarının dağıtıldığı ön bilgilendirme toplantısı, Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi seminer salonunda geçekleştirildi. Görev alacak öğrencilerin yoğun ilgi gösterdiği toplantı, 28 Mart 2013 tarihinde yapıldı.
Tahir Çalgüner'den ODTÜ Yolu açıklamaları.
“Ankara Ana Ulaşım Planı Projesinin ilk temel harcını sizler oluşturuyorsunuz”
Programın açış konuşmasını yapan Gazi Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Proje Koordinatörü Prof. Dr. Mahmut Özbay, “Ankara Ana Ulaşım Planı Projesinin ilk temel harcını sizler oluşturuyorsunuz. İlk verileri sizler toplayacaksınız” dedi.
Prof. Dr. Özbay, şöyle devam etti: “Ankara’nın 30-40 yılının şekillenmesinde, tasarımında sizlerin emeklerinin çok önemi var. Bu proje üniversitemiz tarafından yürütülmekte. Hepimiz üniversitemizin bir paydaşı olarak birlikte omuz omuza bu projemizi en kısa zamanda tamamlamaya çalışacağız. Bu konuda siz gençlere güvenimiz sonsuz.”
“Ankara Ana Ulaşım Planının gerçekleşmesinde sizlerin toplayacağı ilk veriler çok önemli” diyen Özbay, hazırlanacak anket kitapçığında emeği geçen öğrencilerin isimlerinin yer alacağı bilgisini verdi.
“Bu projeye Ankara 2038 Ankara Ulaşım Planı diyoruz”
Gazi Üniversitesi olarak üzerlerine düşün her şeyi yapacaklarını ifade eden Rektör Yardımcısı Özbay, konuşmasını şöyle noktaladı: “Genel olarak projemiz 3 kademede gerçekleştirilecek. Birincisi kısa vade dediğimiz 2023 tasarımı, ikincisi orta vade dediğimiz 2028 yılı tasarımı, bu proje ile son hedefimiz 2038 yılı. Dolayısıyla bu projeye Ankara 2038 Ankara Ulaşım Planı diyoruz. Sizlere inanıyoruz ve güveniyoruz.”
Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Özgür Güven, “Bu bir strateji planı, sizlerden alacağımız bilgilerle bunu uygulamaya geçeceğiz. 2014 yılı ocak ayı içinde bu plan bitmiş olmayı hedefliyoruz. sizlere başarılar diliyorum” dedi.
Programın açış konuşmasını yapan Gazi Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Proje Koordinatörü Prof. Dr. Mahmut Özbay, “Ankara Ana Ulaşım Planı Projesinin ilk temel harcını sizler oluşturuyorsunuz. İlk verileri sizler toplayacaksınız” dedi.
Prof. Dr. Özbay, şöyle devam etti: “Ankara’nın 30-40 yılının şekillenmesinde, tasarımında sizlerin emeklerinin çok önemi var. Bu proje üniversitemiz tarafından yürütülmekte. Hepimiz üniversitemizin bir paydaşı olarak birlikte omuz omuza bu projemizi en kısa zamanda tamamlamaya çalışacağız. Bu konuda siz gençlere güvenimiz sonsuz.”
“Ankara Ana Ulaşım Planının gerçekleşmesinde sizlerin toplayacağı ilk veriler çok önemli” diyen Özbay, hazırlanacak anket kitapçığında emeği geçen öğrencilerin isimlerinin yer alacağı bilgisini verdi.
“Bu projeye Ankara 2038 Ankara Ulaşım Planı diyoruz”
Gazi Üniversitesi olarak üzerlerine düşün her şeyi yapacaklarını ifade eden Rektör Yardımcısı Özbay, konuşmasını şöyle noktaladı: “Genel olarak projemiz 3 kademede gerçekleştirilecek. Birincisi kısa vade dediğimiz 2023 tasarımı, ikincisi orta vade dediğimiz 2028 yılı tasarımı, bu proje ile son hedefimiz 2038 yılı. Dolayısıyla bu projeye Ankara 2038 Ankara Ulaşım Planı diyoruz. Sizlere inanıyoruz ve güveniyoruz.”
Ankara Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Özgür Güven, “Bu bir strateji planı, sizlerden alacağımız bilgilerle bunu uygulamaya geçeceğiz. 2014 yılı ocak ayı içinde bu plan bitmiş olmayı hedefliyoruz. sizlere başarılar diliyorum” dedi.
Programda son sözü alan Gazi Üniversitesi Fen Fakültesi Öğretim Üyesi ve Proje İcra Komitesi Üyesi Reşat Kasap ise, “Hocamızın bahsettiği gibi Ankara için hayırlı olacaktır. Projenin birinci hedefi anketler neticesinde ortaya çıkacaktır” diye konuştu.
Tanıtım toplantısı toplu fotoğraf çekimi ve öğrencilere tanıtım kartlarının dağıtılmasının ardından sona erdi. gazi.edu.tr
Tanıtım toplantısı toplu fotoğraf çekimi ve öğrencilere tanıtım kartlarının dağıtılmasının ardından sona erdi. gazi.edu.tr
Bilim ve teknikten uzak her proje hüsranla sonuçlanıyor.
13 Mart 2014
ODTÜ Yolu, 100. Yıl ve Çiğdem Mahalleleri sakinlerinin, ODTÜ’lülerin ve Ankaralı yurttaşların yoğun mücadelelerine rağmen, yoğun polis şiddeti eşliğinde, 6 ayda tamamlandı. Yolun yapımı esnasında sıkça kaza ve çökme gözlemlenirken, açılmasından iki hafta sonra yolda çökmeler başladı.
13 Mart 2014
ODTÜ Yolu, 100. Yıl ve Çiğdem Mahalleleri sakinlerinin, ODTÜ’lülerin ve Ankaralı yurttaşların yoğun mücadelelerine rağmen, yoğun polis şiddeti eşliğinde, 6 ayda tamamlandı. Yolun yapımı esnasında sıkça kaza ve çökme gözlemlenirken, açılmasından iki hafta sonra yolda çökmeler başladı.
Asıl amaç, Atatürk Orman Çiftliği Arazisiyle ODTÜ arazisinin
yok edilmesi mi?
Eskişehir Yolu ile Konya Yolu’nu birbirine bağlayan 8 şeritli bulvarın, ODTÜ’ye giden çift şeritli yola komşu olduğu kısımda gerçekleşen çökmede, kaldırım kotu yol kotunun altına indi ve yol şeridinde kullanım riskleri oluştu.
Daha önce Ankara Büyükşehir Belediyesi İmar Dairesi Başkanlığı’na bağlı Orta Ölçek İmar Planlama Şube Müdürlüğü’nün 1990’da hazırladığı Çukurambar - Karakusunlar Revizyon Nazım İmar Planında bölgenin zemin yapısının yapılaşmaya uygun olmadığı ifade edilmişti. Bölgedeki konutların tasfiye edilmesi gerektiğine dikkat çeken raporda, “Bölgenin doğal yapısının daha da bozulmadan ilerisi için park veya rekreasyon alanı olarak kullanılması en uygun bir karardır” ifadelerine yer verilmişti. Raporda bölgenin eğiminin fazla oluşu ve toprağın killi yapısının inşaat projelerine engel olacağı şu ifadelerle belirtilmişti: “Bölgenin gerek zemin kullanım gerekse de planlamada her zaman istenmeyecek oranda morfolojik eğimin fazlalığı (%39), bu bölgenin tasfiyesinin zorunlu olduğunu gösterir.”
AKP'nin projeleri bilim ve teknoloji yoksunluğu ile göze çarpmaya devam ediyor. Gerçekleşen projelerin hızla arızalanması ve yıpranması hem halkın can güvenliğini tehlikeye atmakta hem de kamu bütçesinin israf edilmesine neden olmaktadır. Bilimsel ve teknik bilgi birikimine sahip olmayan niteliksiz kadrolarla ülkeyi yönetmeye çalışan hükümet, gerçekleştireceği tüm mühendislik ve mimarlık projelerinin hüsranla sonlandığını görmeye devam edecektir. toplumcumeclis.org
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder