TBMM
ise yakında gündemine vergi cezaları affını almayı planlıyormuş.
Kimin
hakkını kime helal ediyorsunuz bre densizler?
Bunun
da arkasında başka şeyler var elbet.
Türkiye'deki
yabancı bankalara halkı peşkeş çekme planları var.
Çünkü
Maliye Bakanı Naci Ağbal, 2016 yılı bütçesinin görüşmeleri sırasında
"Mükelleflerimizin vergi dairelerinde yapacakları ödemelerini banka ve
kredi kartları ile yapmalarını sağlamak amacıyla vergi dairelerine fiziki POS
cihazları yerleştireceğiz" demiş.
Emekli
Muhasebeci ve siyaseten işten atılan eski bir Maliyeci olarak şunları söyleyebilirim.
Ticari
veya kurum kazancının tespitinde vergiden indirim olarak gösterilemeyen
durumlar var, bunlara kısaca şöyle değinebilirim.
Bunları
vergi indirimi olarak gösteremiyorsunuz.
Gelir
Vergisi Kanununun 41 ve 90, Kurumlar Vergisi Kanununun 11 , 6802 Sayılı Gider
Vergileri Kanunu'nun 39 uncu, 5228 Sayılı Kanunun 38 inci maddesiyle kimi
değişikliklere uğrayan Özel İletişim Vergisi,
her türlü para cezaları, vergi cezaları. G.V. K. 41/6 ile K.V.K. 11/d; A.A.T.U.H.K. hükümlerine göre ödenen cezalar,
gecikme zamları ve faizler G.V. K. 90 ile K.V.K. 11/d; İşletmeye dâhil olup, M.T. V.K' nun 1, 3, ve
4 sayılı tarifelerine göre, vergi ve
cezalar ile gecikme zamları vergi gider kaleminde gösterilemez.
Başka
ifadeyle bu tip giderler ticari kazanç elde edenler tarafından vergiden
düşülemediği için bir nevi kendilerince kayıp anlamına gelir.
Ancak,
ticari faaliyetin esnasında yapılan faiz giderleri, özel hukuk antlaşmalarından
doğan bir gider olduğu için gecikme zamları, faiz veya vade farkı adı altında ne şekilde olursa
olsun KDV'si dahil olmak üzere vergi indirimi olarak gösterilebilir.
Yani vergi borcunuzu banka kartı ile ödeme yaparsanız, karta uygulanacak faizi (cezayı) verginizden düşebiliyorsunuz.
Bu
da vergi mükellefleri açısından bulunmaz Hint kumaşı olarak görülecektir.
Ancak
burada devlet açısından son derece sakıncalı durumlar ortaya çıkacaktır.
Birincisi
devlet otoritesinin zayıflamasıdır ki, son derece güvensiz ortam oluşmasına ve
maliye kontrolörlerinin itibar kayıplarına kadar gidecektir.
İkinci
olarak kredi kartıyla ödeme yapan mükellefler, bankalara daha bağımlı hale
getirilmiş olduğu gibi, bankaların bu faizlerden elde edecekleri kazançlar ve
kredi kartı batağı daha da yaygınlaşmış duruma gelecektir.
Bu
durum, yabancı yatırımcının ülkeye duyduğu güveni zedeleyici olacağı kadar,
tüketici güven endeksini de yerin dibine sokacaktır.
Tüketici
güven endeksinin yerlerde sürünmesi demek, tüketicinin artık harcama yapmaktan
kaçınması ve piyasada arz (üretim)/talep(tüketim) dengesinin bozulacağının
işareti olup, müteşebbisin yatırımdan vazgeçmesi, işten çıkartmalar, işsizliğin
artması gibi olumsuz sonuçlar doğuracak, bu durum dolaysız vergi alımını
azalttığı için dolayı (Et, ekmek, benzin vs gibi harcamalar üzerinden alınan)
vergilerde artışa neden olacaktır.
Böylece
tüketicinin alım gücü gittikçe düşecek ve ülkede yeni bir ekonomik kaosun
yaratılmasına zemin hazırlayacaktır.
Yazık
ki bunları, sadece ve sadece inançlı olduğu için seçilenlere anlatamayacağınız
gibi, sadece ve sadece inançlı olduğu için seçen halka da anlatamazsınız.
Her
neyse, ben üzerime düşen uyarıyı bu vesileyle yapmış olmak istedim.
Gerisi
zamana kalıyor.
Gelecek
de bir gün gelecek ve bunlar gerçekleştiğinde göremeyenler, yine kader
masallarıyla, kendi yarattıkları Allah'ı suçlayacak ve mü'min halkımız da hamd
ve şükür müessesesini çalıştırmakta tereddüt etmeyeceklerdir.
3
adım sonrasını göremeyenler, dindar olsa ne olur, olmasa ne olur?
Maliye Bakanı Ağbal'ın 2016 bütçe sunuş konuşması için bakınız.
Halk
bunları görmüyor ancak, her gün gelen şehit haberlerine adeta sevinirken kimse
olup bitenlerin farkına varamıyor.
Evet,
sevinirken diyorum.
Çünkü
geçen gün, İslami Stockholm sendromu,
Rabbim çok şükür kardeşim şehit oldu başlığında bu sevinci anlatmaya
çalışmıştım.
Şimdi de değişen pek bir şey yok.
Bu analara yazık değil mi, bu şehitler, Erdoğan Başkan olana kadar mı sürecek, neden bu durdurulamıyor, sürekli oraya buraya saldıran bir Cumhurbaşkanı'nın devlet başkanı yetkisiyle donatıldığını düşünsenize neler olur?
Futbol sahalarında hakeme kırmızı kart gösterenleri gören ve
bunun rezalet olduğunu, Türk futbolunu (Türkiye'de spor sadece futboldur)
bitireceğini açıklayanlar, hakeme gösterilen kırmızı kartı gördükleri kadar,
evlatlarının kırmızı beyaz bayraklara sarılı tabutlarını da göremediği için
ülkenin ne durumda olduğunu asla fark edemiyorlar.
Bunun nedeniyse, kullandıkları kelimelerin ne anlama
geldiğini bilmeyen, cahil ama sağlam inançlı Türk toplumu yaratılmış olmasıdır.
Buradan açık ve net
söylüyorum.
Allah'ı durdurmazsanız Türkiye parçalanacak.
Buyurunuz, aynı Allah'a inanan insanları görünüz.
İneğe tapmıyor bunlar, sizin de taptığınız, Arap'ın Allah adını verdiğine tapıyor, yani aynı güce tapınıyorlar.
Bunlara ne dyebilirsiniz, kim bunlara Allah'a inanmıyor, Kur'an'dan haberi yok, İslam bu değildir diyebilir?
Peki, öyleyse kendimize, içimize bakalım.
Biizde kendisini Müslüman tanıtanlara bakalım.
Allah'ı, kitabını, söyledikleri kelimelerin anlamlarını ne kadar bilerek dindar oluyorlar görelim.
Sadece ve sadece inandığını söyledikleri için oy verdiklerinizi bir düşünün.
Sadece ve sadece inandıkları için oy verenler, siz neye inanıyorsunuz, oy verdikleriniz neye inanıyor hiç düşündünüz mü?
Sayın inançlı, neden diğer dinler sana saçma gelir hiç düşündün mü?
Benden söylemesi.
22.2.2016
A. Dursun
Bu gün Resmi Gazete'ye göz atmadıysanız size sunayım.
Devamı sayfa sonundadır.
Rabıta eğitimi, örtülü şekilde yasallaşıyor. YÖK'ün yeni kararı ne anlama geliyor?
Aşağıdaki detayları birleştirin Şeriatın görünmez holdingi kendiliğinden ortaya çıksın.
Arabic for Non-Native Speakers Center
Qatar Univeristy - Arabic for Non-Native Speakers Program
Bu üniversitelerden birine girene Türkiye'de sınav yok.
YÖK, ortaöğretimini Türkiye'de tamamlayan ve eğitime başladığı yıl, CWTS Leiden Ranking, Academic Ranking of World Universities (Shanghai) ve University Ranking by Academic Performance (URAP) tarafından dünya üniversite sıralamalarında ilk 500'e giren üniversitelere kayıt olacak adaylarda YGS ve LGS puan şartı aranmayacağını açıkladı.
Dolayısıyla, yurtdışına lisans eğitimine gitmeyi düşünenler ve dünya üniversite sıralamasında ilk 500 üniversiteden birine girebilenlerin, Türkiye'deki sınav sistemiyle herhangi bir bağlantıları kalmadı.
sozcu
sozcu
Yılllardır RABITAcı ve Milli Görüşcü ve Hizmet’e karşı olan, aynı zamanda 7 yıldır Suudi Arabistan’da çalışan akademisyen dostum ile geçen gün Kanada’da buluştuk. Vehhabi Araplara çok kızgındı, Vehhabi RABITAcıların kibrinden iğrenmişti, şu tanımlamayı kullandı: “Bambaşka bir faşizm bu, Hitler bile yanında masum kalıyor.” Erdoğan’ın narsist kişilik bozukluğu ile RABITA ile kurduğu sıcak ilişkiler arasında paralellik ve benzerlik görüyorum.
RABITA, Mısır’da İhvanı Müslim, Türkiye’de Hizmet ve Pakistan’da Tebliğ cemaatlerini Vehhabi karşıtı diye sevmiyor ama İsrail’i seviyor. RABITA, Mısır başına darbeyle Sisi geldikten sonra tam 10 milyar dolar kaynak verdi. Zaten darbeyi de finanse etmişti. Katar şeyhi bu kumpasta arkasındaydı. Zaten El Cezire, RABITA’nın medya propaganda gücüdür. RABITA, Mısır’da İhvanı Müslim ve Mursi’nin devrilmesi için büyük paralar harcadı. Ülkemizin dış politikası satın alındı ve Erdoğan kendi kardeşlerini para için orada darbecilere satıverdi.
RABITA’nın ülkemizdeki ayaklarının kim ve kimler olduğu isim ve vakıflarla belli. Hizmet’e karşı planladıkları kumpası İsrail ile düzenli görüşüyorlar. RABITA’nın Erdoğan ve AKP’yi destekleme kararı alıp milyar dolarlar aktarması ve düşman gördükleri Hizmet’i hedef alması büyük dış komplodur, içinde uluslararası karanlık bir konsorsiyum bulunuyor.
Bu kumpasta rol alan Erdoğan, IŞİD’e karşı çıkamıyor, terörist diyemiyor. Nasıl desin ki? RABITA hakkında ters bir konuşma yapsa, yolladıkları sıcak paraları keserler, altın yumurtlayan kazı Erdoğan milletinden üstün tutuyor. RABITA’nın elini ülkemizden kesmeden Vehhabi zihniyetini ve IŞİD’in verdiği, vereceği zararları yok edemeyiz. RABITA, IŞİD’in arkasında duruyor ve Vehhabi Suudiler, Şii Hilaline karşı radikal taşeron kullanıyor, Ankara’ya fikrini soran bile kalmadı.
Gazeteci ve yazar Uğur Mumcu, RABITA’nın Erbakan ilişkisini ve ülkemizdeki ipliğini pazara çıkartan ilk isimdi, bu deşifresinden sonra fazla yaşatmadılar. RABITA’nın taşeron terör örgütleri vardır, ülkemizde yaşanan Uğur Mumcu, Muhsin Yazıcıoğlu gibi siyasi cinayetlerde RABITA’nın çıkarları, kirli eli, parasal yardımı vardır.
RABITA’nın Türkiye sorumlusunun İstanbul Belediye Başkanı Kadir Topbaş olduğunu biliyor muydunuz? Yeni başbakan adayları da elbette odur. Vehhabi Suud, İsrail ve ABD, ortak kuruluşu RABITA ile uzun zamandır AKP ve Erdoğan’a kaynak aktarıyor. Neden acaba?
farukarslan.com
Yezid, Sisi’den neden özür diledi?
Elbette Yezid, Sisi’den para muslukları Katar ve Suudi Arabistan’dan kesilmesin diye özür diledi. IŞİD ve El Nusra’nın tüm günahı ve vebali ülkemiz üzerinde kalırken, finansörleri Yezid maşasından memnunlar mı? Ne halifesi yahu!
Elbette Yezid, Sisi’den para muslukları Katar ve Suudi Arabistan’dan kesilmesin diye özür diledi. IŞİD ve El Nusra’nın tüm günahı ve vebali ülkemiz üzerinde kalırken, finansörleri Yezid maşasından memnunlar mı? Ne halifesi yahu!
Verdiği bilgilerin doğru çıkması ile Twitter fenomeni haline gelen Fuat Avni, yine çok konuşulacak bir iddiada bulundu. Fuat Avni, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Suudi Arabistan’da Mısır Devlet Başkanı Sisi ile görüştüğünü ve özür dilediğini yazdı.
Fuat Avni hesabı Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın son Suudi Arabistan ziyaretine ilişkin flaş bilgiler verdi.
Arabistan ve Katar’ın Erdoğan’ı yalnız bırakmasından sonra Sisi‘ye üç defa aracı gönderildiğini ancak Sisi’nin görüşmeye yanaşmadığını ileri sürdü. Fuat Avni, Suudi Arabistan’da yeni Kral‘ın araya girmesiyle Sisi’nin ikna olduğunu ve Erdoğan ile görüşmeyi kabul ettiğini iddia etti. Suudi Arabistan Kralı huzurunda Sisi’den özür dileyen Erdoğan’ın görüşmenin kamuoyuna yansımaması için Kral’a ve Sisi’ye yalvardığını yazdı. farukarslan.com
1961 yılında Katar’da dini bir enstitünün kuruluşunda Şeyh Yusuf Karadavi’den yardım alındı. Karadavi enstitünün müdürlüğü görevini yürüttü. Hizmetleri karşılığında Karadavi’ye Katar vatandaşlığı verildi ve Karadavi Katar’da kaldı.
Yusuf el-Karadavi 1977 yılında Katar Üniversitesi Şeriat Fakültesi ve İslami Araştırmalar bölümünü kurarak dekan oldu. O, bu görevini 1990 yılına kadar sürdürdü. Karadavi aynı zamanda Katar Üniversitesi, \"Sünnet ve Peygamber Siretini Araştırma Merkezi\" müdürüdür. Hicri 1413 yılındaki İslami çalışmalara katıldığı için Uluslar arası Kral Faysal ödülü aldı. Aynı zamanda Malezya Uluslar arası İslam Üniversitesi\'nden ilmi ödül aldı. 1997 yılında ise Sultan Hasan El-Belkıya ödülü aldı.
Katar İslami Bankası’nın ve Bahreyn’deki İslami Faysal Bankasının şer’i gözetim heyeti başkanıdır.
ydh.com.tr
Katar İslami Bankası’nın ve Bahreyn’deki İslami Faysal Bankasının şer’i gözetim heyeti başkanıdır.
ydh.com.tr
YENİ YOL HARİTASI
Başbakan Yardımcısı Beşir Atalay, çözüm sürecinde eve dönüşü de içeren yeni hazırlıklar olduğunu açıkladı.
17'nci ayına giren süreçte tıkanma olmadığını söyleyen Atalay, 19 Mayısta Erdoğan başkanlığında son dönemlerin en kritik toplantılarından birini yaptıklarını belirtti.
'Daha somut, tarihleri belli, sona doğru gidişin yol haritasını hazırlıyoruz' dedi.
02.06.2014 besiratalay.com.tr
02.06.2014 besiratalay.com.tr
İmam Hatip'in önü açıldığı gün Türk Eğitim sistemi bitirildi. İçler acısı utanç tablosu...
Türkiyeli Başbakan, Türklere sınav yaparız, Suriyelilere yapmayız diyebiliyor.
Üniversite'de IŞİD yardım masası açıldı. Erdoğan'a tuzak kuruluyor.
DEVLET MEMURİYETİNE SINAVSIZ İSTİSNAİ KADROLARDAN ATANANLAR
Namaz kılmayan memur olmasın, İslamofaşizm yayılıyor...
28 Şubat mağdurları, türbandan atılanlar kamuya KPSS’siz girecek. Kur'an-ı Kerim nefret suçu işliyor.
450 AKP'li Yakını Sınavsız Üniversiteye Kayıt Yaptırmış
Türbanlı İslam ahlakı mı, uzaylı İslam ahlakı mı?
MEB Aday Öğretmen Sınavları ile, "ABD köpeği yetiştiremedik, utanıyoruz" demiştir.
Prof. Dr. Esat Rennan Pekünlü'nün davası 18 Eylül 2015'te.
Türbanlı Türkiye, Rusya'yla mücadelesinde asla başarılı olamayacak.
İlk türbanlı ceninden sonra, İlk türbanlı Hakim geldi...
Türbanlı bacılar, babamız bize şehvet duyamaz diye protesto edemiyor musunuz?
Tayyip Erdoğan'ın idam fermanı, yandaşlardan geldi.
AB'den Kürdistan nüfusuna katkı...
KPSS iptal edilecek mi? Sorular kitaptan kopyalanmış.
Emine Erdoğan, "teknoloji sinsi" diyordu, çünkü boynundaki haç teknolojiden kaçmıyordu.
47 bin atama, kaç öğretmen PKK'dan atanacak?
Çift başlılık olmaz ama çift dil olur. Kürtçe 2. resmi dil oluyor, Hamd olsun.
MEB, Kandil’de kurulan suikast okuluna öğretmen ataması yapmış mıdır?
Beleş MEB kitaplarında, Öğretmen öküz, öğrenci eşek. Yazar Mevlana İdris Zengin.
MEB Müdürü Öğrencilerin Parasından 78 Bin TL harcadı.
MEB'den bilime yeni boyut, yağmur duası eğitimi geliyor.
Ey mü’min, uyarıyorum, Tayyip Erdoğan sizi şirke davet ediyor.
Prof. Yasin Aktay ayeti-56; Ey müminler! Siz de Erdoğan’a salâvat getirin.
Sayın Erdoğan, bizim kadim inanç sistemimiz dinsizliktir. Türkler Dinsiz Ya da Tabiata Tapıcıydı.
Gözün aydın Türkiye, "Öz kızına tecavüz fetvası uygulanması hız kazandı".
Suriyeliler mi, hükümet mi bizimle dalga geçiyor?
YURTDIŞI YÜKSEKÖĞRETİM DİPLOMALARI TANIMA VE DENKLİK YÖNETMELİĞİ
ğ) Seviye ve yeterlilik belirleme sistemi (SYBS): Mezun
olunan programla ilgili temel kazanımlar, eğitim-öğretimin dili, programın
niteliği, teorik ve uygulamalı dersler, stajlar ve projeler yönünden eksiklik
tespit edildiğinde ve/veya tereddüt oluştuğunda söz konusu programın niteliğine
göre ders tamamlama, staj tamamlama, proje yapma veya sınava tabi tutma gibi
uygulamalardan birinin, birkaçının veya tamamının kullanılarak kazanımların
elde edilme düzeyini ölçme, değerlendirme ve belirlemeye yönelik işlemler
bütününü,
h) Tanıma belgesi: Tanıma talebinde bulunan ilgilinin,
tanınan bir yurtdışı yükseköğretim kurumundan ve programından mezun olduğunu
gösteren ancak denklik belgesi niteliği taşımayan belgeyi,
ı) Uzaktan öğretim: Yükseköğretim kurumlarındaki
eğitim-öğretim faaliyetlerinin, bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak
planlandığı ve uygulandığı, öğrenci ile öğretim elemanının ve öğrencilerin
kendi aralarında karşılıklı etkileşimine dayalı olarak derslerin bizzat öğretim
elemanı tarafından aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın ancak eşzamanlı
biçimde yürütüldüğü eğitim-öğretimi,
i) Yükseköğretim: Milli eğitim sistemi içinde, ortaöğretime
dayalı, en az dört yarı yılı kapsayan her kademedeki eğitim-öğretimin tümünü,
j) Yükseköğretim kurumunu ve programını tanıma: Diplomayı
veren yükseköğretim kurumunun ve programının, faaliyet gösterdiği ülkenin
yetkili makamları veya bu makamlarca yetkilendirilmiş kalite güvencesi ve
akreditasyon kuruluşları ile Yükseköğretim Kurulu tarafından akademik derece
vermeye yetkili bir kurum ve program olarak kabul edilmesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Tanıma ve Denklik İşlemleri
Başvuru usulü ve aranacak belgeler
MADDE 4 – (1) Tanıma veya denklik başvurusu, şahsen ya da
yetkili makamlarca düzenlenmiş vekâletnameye sahip kişi tarafından
Yükseköğretim Kurulunun belirleyeceği yöntem, usul ve esaslar çerçevesinde
aşağıda belirtilen belgelerle yapılır:
a) Başvuru formu.
b) TC kimlik numarası bulunan nüfus cüzdanı fotokopisi.
c) Tanıma veya denkliği talep edilen diploma veya mezuniyet
belgesinin aslı ile noter ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri
tarafından onaylı sureti ve onaylı tercümesi.
ç) Yükseköğrenim süresi içinde alınmış olan bütün derslerin
notlarını ve ders saatlerini gösteren not çizelgesi (official transcript) aslı,
Avrupa Birliğine üye ülkelerden alınan diplomalar için diploma eki (diploma
supplement) aslı ile noter ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri
tarafından onaylanmış tercümeleri, diploma eki ibraz edemeyenlerin bu durumu
açıklayan ve ilgili yükseköğretim kurumundan veya ilgili ülkenin yetkili
makamlarından edinecekleri belge.
d) Mezun olunan yükseköğretim kurumuna başka bir
yükseköğretim kurumundan transfer edilen dersler var ise bu dersleri gösterir
not çizelgesi (official transcript) aslı ile noter veya Türkiye Cumhuriyeti Dış
Temsilcilikleri tarafından onaylanmış tercümesi.
e) Bir önceki eğitim-öğretime ilişkin olarak Türkiye’den
alınan diploma ya da mezuniyet belgesinin aslı veya belgenin alındığı kurum,
noter ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri tarafından onaylı sureti.
f) Yurtdışından alınan lise diplomalarının denklik
belgesinin aslı veya noter ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri
tarafından onaylı sureti.
g) Bir ülkede faaliyet gösteren yükseköğretim kurumuna bağlı
olarak başka bir ülkede faaliyet gösteren yükseköğretim kurumundan alınmış
diplomalar için, öğrenim görülen ülke tarafından düzenlenmiş tanıma veya
denklik belgesi aslı ile noter ya da Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri
tarafından onaylanmış tercümesi.
ğ) Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası kuruluşların çatısı
altında kurulmuş yükseköğretim kurumlarından alınmış diplomalara, ilgili
yükseköğretim kurumunun faaliyet gösterdiği ülke yetkili makamlarınca
düzenlenmiş tanıma veya denklik belgesi aslı ile noter ya da Türkiye
Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış tercümesi.
h) Yükseköğrenim süresince kullanılan pasaportların asılları
veya giriş-çıkış tarihlerini gösteren ve işlem gören sayfalarının noter ya da
Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikleri tarafından onaylanmış okunaklı sureti
ile il emniyet müdürlüğünden alınmış giriş-çıkış belgesi; çift uyruklu başvuru
sahiplerinin öğrenim süresince öğrenim gördüğü ülkede yaşıyor olduğunu gösterir
belge.
ı) Avrupa Bölgesinde Yükseköğretimle İlgili Belgelerin
Tanınmasına İlişkin Sözleşmenin IV üncü maddesinde belirtilen esaslı fark çerçevesinde
ortaöğrenimini Türkiye’de tamamlayanların, yükseköğretime başladıkları yıl
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)/Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) puan
koşullarını sağladıklarını gösterir belge veya bu belgelere muadil olduğu
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen belge.
i) Yükseköğretime başlanılan yıl hazırlık öğrenimine tabi
olanların hazırlık eğitimi aldıklarına ve başarılı olduklarına dair belge.
j) Yüksek lisans denklik belgesi başvurularında yüksek
lisans tezinin biri basılı biri elektronik ortamda olmak üzere iki adet örneği
ile tez kapağının ve tez özeti kısmının noter veya Türkiye Cumhuriyeti Dış
Temsilcilikleri tarafından onaylanmış Türkçe tercümesi.
(2) Yabancı uyrukluların ön lisans, lisans ve yüksek lisans
diplomalarına tanıma veya denklik başvurusunda bulunabilmeleri için uyruğunda
bulundukları ülke tarafından düzenlenmiş kimlik belgesi ibraz etmeleri ve
birinci fıkranın (b), (e), (h), (ı) ve (i) bentleri dışındaki belgelere ek
olarak aşağıdaki koşullardan en az birini sağlamış olmaları gerekir:
a) Türkiye’de çalışacak yabancı uyrukluların, istihdam
edilmek üzere ilgili kurum ve kuruluşlara başvurduklarını belgelemeleri.
b) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığına geçmek üzere başvuruda
bulunanların bu hususu belgelemeleri.
c) Bir yükseköğretim kurumunda yabancı uyruklu öğretim
elemanı sıfatıyla istihdam edilenlerin veya edileceklerin onaylı sözleşme
örneğini belgelemeleri.
ç) Kamu kurum ve kuruluşları ile yükseköğretim kurumları
tarafından yürütülen veya desteklenen araştırma geliştirme projeleriyle söz
konusu kurum ve kuruluşlar tarafından koordine edilen uluslararası programlar
veya Avrupa Birliği Çerçeve Programları kapsamında yer alan projelerde
çalışacakların bu durumu belgelemeleri.
(3) Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında yabancı uyruklu
öğretim elemanı sıfatıyla çalışacaklar ile kamu kurum ve kuruluşları ile
yükseköğretim kurumları tarafından yürütülen veya desteklenen araştırma
geliştirme projeleriyle söz konusu kurum ve kuruluşlar tarafından koordine
edilen uluslararası programlar veya Avrupa Birliği Çerçeve Programları
kapsamında yer alan projelerde çalışacak yabancı uyruklu araştırmacılardan
birinci fıkranın (f) bendinde yer alan belge istenmez.
(4) Tanıma veya denklik başvurusunda bulunanlara, başvurunun
alındığına dair tarih ve sayı içeren bir belge verilir.
(5) Ortaöğrenimini Türkiye’de tamamlayan ve yükseköğretime
başladığı yıl Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiş olan sıralama
kuruluşlarınca yapılan dünya üniversite sıralamalarının Yükseköğretim Kurulu
tarafından belirlenen dilimindeki üniversitelerden mezun olanlardan birinci
fıkranın (ı) bendindeki YGS/LYS veya muadil sınavlardan alınmış puan koşulu
istenmez.
(6) Başvuruda aranan belgelerde eksiklik tespit edilenlere
bu belgelerin tamamlanması için otuz gün süre verilir. Eksik belgelerin verilen
süre içerisinde de tamamlanmaması hâlinde başvuru reddedilir.
Tanıma başvurusunun incelenmesi ve sonuçlandırılması
MADDE 5 – (1) Başvuruya esas belgeleri tam olan ve aşağıdaki
koşullardan en az birini sağlayan başvurular incelemeye alınır:
a) Diplomayı veren yükseköğretim kurumunun, faaliyet
gösterdiği ülke yetkili makamlarınca kendi yükseköğretim sistemi içinde yer
aldığının kabul edilmesi ve Yükseköğretim Kurulunca tanınması.
b) Diplomayı veren yükseköğretim kurumunun ilgili ülke
makamlarınca yetkilendirilmiş olması ve Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul
edilen kalite güvencesi ve akreditasyon kuruluşları tarafından tanınması.
c) Bir ülkede faaliyet gösteren yükseköğretim kurumuna bağlı
olarak başka bir ülkede faaliyet gösteren ve menşe ülke ile Yükseköğretim
Kurulu tarafından tanınan yükseköğretim kurumundan alınmış diplomalar için
öğrenim görülen ülkenin yetkili makamları tarafından tanıma veya denklik
belgesi düzenlenmiş olması.
ç) Bir ülkenin yetkili makamlarınca tanıma veya denklik
belgesi düzenlenmiş diplomanın, Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası
örgütlerin çatısı altında kurulmuş bir yükseköğretim kurumundan alınmış olması.
(2) Birinci fıkradaki koşullardan birinin sağlandığı ve
belgelerin asıl ve gerçeğe uygun olup olmadığı, üzerinde kazıntı, silinti ve
benzeri tahrifatın bulunup bulunmadığı, belgelerin başvuran kişiye ait olup
olmadığı, öğrenim süresince kullanılan pasaport/pasaportlar ile il emniyet
müdürlüklerinden alınan giriş-çıkış belgeleri, öğrenim için gereken asgari süre
ve kredinin tamamlanmış olup olmadığı tespit edilerek Denklik Birimi tarafından
hazırlanan ön inceleme raporu Komisyona sunulur. Komisyon tarafından hazırlanan
nihai rapor Yükseköğretim Yürütme Kurulunda görüşülerek ilgiliye tanıma belgesi
verilip verilmeyeceği karara bağlanır.
Denklik başvurusunun incelenmesi
MADDE 6 – (1) Denklik başvurusu, 5 inci maddede sayılan
koşul ve işlemlere ek olarak aşağıdaki hususlar bakımından incelenir:
a) Denkliği talep edilen diplomaya esas yükseköğretim
programının asgari kazanımlar açısından Türk yükseköğretim sisteminde yer alan
programa eşdeğer olup olmadığına bakılır.
b) Türk yükseköğretim sisteminde aynı veya benzer bir
program bulunmuyor ise bu Yönetmelikte belirtilen diğer şartların sağlanması
hâlinde ön lisans, lisans, yüksek lisans dereceleri açısından Türk
yükseköğretim sistemine eşdeğer olup olmadığı incelenir.
c) Unvan kullanılması gerektiği durumlarda Yükseköğretim
Kanununun 43 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi gereğince inceleme
yapılır.
(2) Komisyonca gerekli görülmesi hâlinde tanıma koşullarını
sağlayan bir yükseköğretim kurumundan alınmış olmasına rağmen, incelenen
diploma ve diğer belgelerin gerçek olup olmadığı, öğrenim programının türü,
niteliği ve düzeyi konularında, başvuru sahibinin kendisinden, ilgili
yükseköğretim kurumundan veya ilgili ülke yetkili makamlarından 4 üncü maddede
belirtilen belgeler dışında ek bilgi ve belge istenebilir.
Denklik başvurusunun incelenmesi sonucu yapılacak işlemler
MADDE 7 – (1) Yapılan inceleme sonucunda, 5 inci ve 6 ncı
maddelere uygunluğu tespit edilen diploma denklik başvurularına, diplomanın
alındığı kurumun eğitim-öğretiminin niteliğinde tereddütlerin oluşması hâlinde
Yükseköğretim Kurulunun değerlendirme hakkı saklı kalmak kaydıyla;
a) Türk yükseköğretim sisteminde eşdeğer bir karşılığının
olması hâlinde, yükseköğretime başlanılan yıl Yükseköğretim Kurulu tarafından
belirlenmiş olan sıralama kuruluşlarınca yapılan dünya üniversite
sıralamalarının Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen dilimindeki
üniversitelerden alınan diplomalara,
b) Türk yükseköğretim sisteminde eşdeğer bir karşılığının
olması hâlinde, Yükseköğretim Kurulunun tescil yetkisi verdiği ya da tescil
yetkisini kabul ettiği uluslararası kalite güvencesi kuruluşları tarafından akredite
edilen programlardan alınmış diplomalara,
c) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzunda
yer alan yurtdışındaki yükseköğretim programlarına yerleştirilenlerin veya bu
programlara yerleştirilen en son öğrencinin aldığı puanı alarak aynı programa
kayıt yaptıranların diplomalarına,
SYBS işlemlerine tabi tutulmaksızın denklik işlemi yapılır.
(2) Mezun olunan programın, birinci fıkrada belirtilenler
dışında olmakla birlikte Türk yükseköğretim sistemindeki eşdeğer programa göre
temel kazanımlar, alınması zorunlu görülen teorik ve uygulamalı dersler,
yapılması gereken stajlar ve projeler bakımından ilgili alt komisyonların
ve/veya yükseköğretim kurumlarının görüş ve önerileri doğrultusunda yeterli
bulunması hâlinde, SYBS işlemlerine tabi tutulmaksızın denklik işlemi yapılır.
(3) Mezun olunan programın, birinci fıkrada belirtilenler
dışında olması ve Türk yükseköğretim sistemindeki eşdeğer programa göre temel
kazanımlar, eğitim-öğretimin dili, niteliği, alınması zorunlu görülen teorik ve
uygulamalı dersler, yapılması gereken stajlar ve projeler bakımından ilgili alt
komisyonların ve/veya yükseköğretim kurumlarının görüş ve önerileri
doğrultusunda eksikliğinin tespit edilmesi ve/veya tereddüt oluşması hâlinde
ilgililer, eksik ve/veya yetersiz bulunan teorik ve uygulamalı dersler,
yapılması gereken stajlar ve projeler bakımından şekil, usul ve esasları
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen SYBS işlemlerine tabi tutulur.
(4) Mezun olunan programın alan ve derece bakımından aynısı
veya benzeri bir karşılığı Türk yükseköğretim sisteminde bulunmuyor ise bu
Yönetmelikte belirtilen diğer şartların sağlanması hâlinde, ilgililere
diplomada belirtilen alanda Türk yükseköğretim sistemine eşdeğer olduğu tespit
edilen ön lisans, lisans, tezli yüksek lisans veya tezsiz yüksek lisans
derecesinde denklik işlemi yapılır.
(5) Yapılan inceleme sonucunda, aşağıda belirtilen hâllerde
denklik başvuruları reddedilir:
a) Yurtdışında faaliyet gösteren ve Yükseköğretim Kurulu
tarafından tanınmayan bir yükseköğretim kurumundan alınan diplomalara ilişkin
denklik başvuruları reddedilir. Ancak yurtdışında faaliyet gösteren ve
Yükseköğretim Kurulu tarafından tanınmayan bir yükseköğretim kurumundan,
tanınan başka bir yükseköğretim kurumuna geçerek öğrenimini tamamlayanların
diplomaları, kredilerinin en az %70’ini tanınan yükseköğretim kurumundan almış
olmaları hâlinde denklik incelemesine tabi tutulur.
b) İlgililerin, uzaktan öğretim kapsamı dışında kalan açık,
ekstern ve gıyabi öğretim gibi devam zorunluluğu bulunmayan bir eğitim-öğretim
süreci sonunda aldıkları diplomalara ilişkin denklik başvuruları gerekçesi
belirtilmek suretiyle reddedilir. Ancak bu programlarda alınan derslerin en az
% 70’ini örgün eğitim şeklinde alanların diplomaları denklik incelemesine tabi
tutulur.
c) Yapılan incelemeler sonucu denkliği talep edilen
diplomaya esas yükseköğretim programının, eğitim programı/alanı ve derecesi
bakımından Türk yükseköğretim sistemindeki ilgili programlara denk görülmemesi
hâlinde, diploma denklik talebi, gerekçesi belirtilmek suretiyle reddedilir.
ç) Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası anlaşmalarla
öğrenim dilinin Türkçe olduğu belirlenen programlar veya Yükseköğretim
Kurulunca tanınan yurtdışındaki Türkçe yükseköğretim programları dışında,
yükseköğretim kurumlarının açtığı ve öğrenim dili Türkçe olan programlardan
alınan diplomalar için yapılan başvurular reddedilir.
d) Öğrenim süresince kullanılan pasaportun/pasaportların ve
il emniyet müdürlüğünden alınan giriş-çıkış dökümünün incelenmesi sonucunda her
bir eğitim-öğretim dönemi için öğrenim görülen ülkedeki bulunma süresinde
eksiklik tespit edilenlerin başvuruları reddedilir. Öğrenime devam süresinin
tespitinde Türkiye’deki eğitim-öğretimle ilgili yükseköğretim mevzuatı esas
alınır.
(6) Denklik Birimi tarafından denklik başvurusuna ilişkin
olarak 5 inci maddeye uygunluk yönünden hazırlanan ön inceleme raporu Komisyona
sevk edilir. Komisyon tarafından yapılan inceleme sonucu hazırlanan nihai rapor
Yükseköğretim Yürütme Kurulunda karara bağlanır.
Geçici denklik belgesi
MADDE 8 – (1) Denkliği talep edilen diplomanın/mezuniyet
belgesinin Türk yükseköğretim sisteminde hangi alan ve düzeye eşdeğer olduğunu
gösteren ve kesin denklik işlemi yapılıncaya kadar geçerli olan geçici denklik
belgesi, başvuruların mezuniyet belgesi ile yapılması veya yargı kararlarının
gerektirmesi hâlinde düzenlenir.
Çeşitli alanların incelenmesi sürecinde yapılacak işlemlere
ilişkin hükümler
MADDE 9 – (1) Meslek icrası kanunla düzenlenmiş alanlarda
alınmış diplomalar için yapılan denklik başvurularının değerlendirilmesinde,
söz konusu mesleğe ilişkin mevzuat hükümleri ve Yükseköğretim Kurulu tarafından
belirlenen esaslar saklıdır.
(2) Öğretmenlik alanlarının denkliği konusunda Millî Eğitim
Bakanlığının görüşü alınır. Öğretmenlik alanında, alan bilgisi yönünden
yeterli, öğretmenlik meslek bilgisi yönünden yetersiz olduğu sonucuna ulaşılan
diploma sahipleri adına ilgili alanda diploma denklik belgesi düzenlenerek bu
belgeye, "Bu belge sahibi adına yukarıda belirtilen alanda öğretmenlik
belgesi düzenlenebilmesi için ilgilinin Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS)
Eğitim Bilimleri alanında yapılan seviye tespit sınavında başarılı olması
gerekir." şeklinde şerh konulur. Sınavda başarılı olunması hâlinde şerh
kaldırılarak ilgililer adına öğretmenlik alanını içeren yeni bir denklik
belgesi düzenlenir.
(3) Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndekiler hariç olmak üzere
yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarının yabancı dil ve edebiyat programları,
bu dillerin öğretmenlik programları, filoloji ile mütercim-tercümanlık
programlarından alınan diplomaların denklik işlemlerinde, mezun olunan program
dili ülkenin resmî dili ile aynı değilse mezun olunan program dilinde Yabancı
Dil Sınavından (YDS) yüz üzerinden en az seksen puan veya Yükseköğretim Kurulu
tarafından kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan sınavlardan eşdeğer
kabul edilen puanı alma şartı aranır.
(4) Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndekiler hariç olmak üzere
yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarının Türk Dili ve Edebiyatı, Türk Dili ve
Edebiyatı Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Çağdaş Türk Lehçeleri ve
Edebiyatları gibi Türkçeyle ilgili programlarından alınan diplomalara,
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen eşdeğer alanlarda yapılan sınavda
başarılı olunması hâlinde denklik belgesi düzenlenir.
Uzaktan öğretim tanıma ve denklik işlemleri
MADDE 10 – (1) Uzaktan öğretim programlarından alınan
diplomaların tanıma ve denklik işlemlerinde, örgün eğitim için geçerli olan
inceleme esaslarına ek olarak aşağıdaki hususlar dikkate alınır:
a) Uluslararası anlaşmalarla kurulan yükseköğretim
kurumlarındaki veya resmî dili Türkçe olan ülkelerdeki uzaktan öğretim
programları hariç olmak üzere yurtdışı yükseköğretim kurumlarındaki uzaktan
öğretim program dilinin Türkçe olmaması.
b) Uzaktan öğretim programı kazanımlarının aynı alandaki
örgün eğitim programı kazanımları ile uyumlu olması.
c) Uzaktan öğretim programının mezuniyet için gerekli kredi
toplamının o ülkedeki eşdeğer örgün eğitim programının kredi toplamına eşit
veya toplamından daha fazla olması.
ç) Mezun olunan uzaktan öğretim programının karşılığının,
Türkiye’deki uzaktan öğretim programları içinde yer alması.
d) Öğrenim görülen dilde Yükseköğretim Kurulunca
belirlenecek sınavlardan yine Kurulca belirlenecek puanların alınmış olması.
Denklik incelemesinde yapılacak işlemlere ilişkin diğer
hükümler
MADDE 11 – (1) Yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından
alınmış diplomaların tanıma ve denklik işlemleri sonucunda düzenlenen tanıma
belgesinin, denklik belgesinin ve geçici denklik belgesinin şekli ve içeriği
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir.
(2) Belgelerin asıl ve gerçeğe uygun olmadığı, üzerinde
tahrifat yapıldığı veya ilgili kişiye ait olmadığı tespit edilenlerin başvurusu
reddedilerek haklarında yasal işlem yapılmak üzere Cumhuriyet Başsavcılıklarına
suç duyurusunda bulunulur.
Evrak teslimi
MADDE 12 – (1) Tanıma veya denklik işlemleri
sonuçlandığında;
a) İncelemeye esas olan diploma ve transkripte
"Görülmüştür" kaşesi basılır.
b) Başvurunun olumlu sonuçlanması hâlinde tanıma veya denklik
belgesi, bir üst yazı ekinde evrak asıllarıyla birlikte başvuru sahibine veya
yetkili makamlarca düzenlenen resmî vekâletnameye sahip kişiye imza
karşılığında elden teslim edilir.
c) Başvurunun reddi hâlinde evrak asılları, üst yazı ekinde
başvuru sahibine veya yetkili makamlarca düzenlenen resmî vekâletnameye sahip
kişiye imza karşılığında elden teslim edilir.
ç) Tanıma veya denklik belgesinin zayii hâlinde
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen usule göre işlem yapılır.
(2) Başvuru sırasında Yükseköğretim Kuruluna verilen onaylı
suret ve onaylı tercüme belgeleri başvuru sahibine iade edilmez ve incelemeye
esas belge olarak dosyasında saklanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tereddütlerin giderilmesi
MADDE 13 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanması sırasında ortaya
çıkacak tereddütlerin giderilmesinde Yükseköğretim Kurulu yetkilidir.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 14 – (1) 6/11/2010 tarihli ve 27751 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Yurtdışı Yükseköğretim Diplomaları Denklik Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş hükmü
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği
tarihten önce yapılan denklik başvurularında, usul hükümleri dışında başvurunun
yapıldığı tarihteki ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. Ancak kişi lehine olan
durumlarda bu Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim
Kurulu Başkanı yürütür.
Başbakan Erdoğan, Türkiye Şoförler ve Otomobilciler
Federasyonu'nun Genel Kurulu'nda tarihi barışın ayrıntılarını açıkladı.
Esnaf
odalarına kesilen para cezalarını sileceklerini belirten Başbakan Erdoğan,
vergi dairesindeki kredi, harç alacaklarının yeniden yapılandırılacağını
söyledi. Sosyal güvenlik prim alacakları, öğrenci kredi ve harçlarının yeniden
yapılandırılacağını anlatan Erdoğan, gelir testine girmeyen 4 milyon vatandaşın
borçlarını yeniden yapılandıracaklarını söyledi. Yeni düzenleme, devletin
yaklaşık 100 milyar liralık alacağını ilgilendiriyor.
30 Nisan tarihi itibariyle kesinleştiği halde ödenmeyen
vergi, resim, harçlar ile faiz, cezai faiz, gecikme faizleri ve gecikme zamları
yeniden yapılandırılıyor. Askerlik, nüfus, trafik para cezaları ile köprü ve
otoyol kaçak geçiş, seçim para cezası gibi bazı idari para cezaları olmak üzere
20'yi aşkın kalemde yapılandırma öngörülüyor. 30 Mayıs 2014-Sabah











Hiç yorum yok:
Yorum Gönder