Suudi Arabistan Müftüsü: İslam Mücahitleri Esir Kadınları Köle Edinebilir
Suudi Arabistan’ın Fetva Komitesi Üyelerinden Müftü Salah Fewaz yayınladığı sesli bir vaazde, ’’Müslüman olmayan başka azınlıklara karşı cihad eden mücahidlerin bu halkların kadınlarını cariye olarak alması, pazarda satması dinen caizdir. Kuran’da Sebaya’nın olmadığını söyleyen ve savunanlar cahil ve kafirler. Çünkü Allah Sebaya’yi mucahidler için helal etmiştir. Eğer cihad varsa Sebaya da olacaktır’’ dedi.
Arabistan’da
yayın yapan El Mesele Haber Sitesi Fewaz’ın bu vaazde IŞİD’in Şengal’i
işgali ardından Ezidi Kürdlerine uyguladığı köleleştirme ve cariye alma
yaklaşımını kastettiğini yazdı.
Site,
Müftü Salah Fewaz’ın IŞİD’in Irak ve Suriye’deki diğer azınlıklara
karşı katliamı ve kadınlarının kaçırılması uygulamasını eleştiren tüm
din adamlarının aksine IŞİD’in bu yaptırımını meşrulaştırmaya
çalıştığını belirtti.
Irak Kızıl Hac’ı yaptığı açıklamaya göre IŞİD şimdiye kadar kaçırdığı bin Êzidi Kürd kadınını Telafer havalimanında tutuluyor.
Benî Kureyza’dan sadece bir tek kadının öldürülmesi.
TARİHSEL BİLGİ DEĞERİ AÇISINDAN HADİS RİVÂYETLERİ
BENÎ KURAYZA ÖRNEĞİ
.../...
“Ey Ebû Amr, senin mevâlin hakkında ihsanda bulun, çünkü Resûlullah
(Sallallahü aleyhi ve sellem) seni onlar hakkında ihsanda bulunman için
bu işe tayin etti.”
Sa’d’ın üzerine fazla gidilince o şöyle dedi: “And olsun ki Sa’d için
Allah yolunda hiçbir kınayanın kınamasına aldırmayacağı bir zaman gelip
çatmıştır.”
Bunun üzerine birlikte olduğu kimselerden birisi, Benî Abdü’l-Eşhel
kabilesine gitti ve Sa’d onlara gelmeden önce Benî Kureyza’nın
erkeklerinin ölüm haberlerini verdi. Bu hareketi Sa’d’dan duyduğu
sözlere dayanarak yapmıştı. Sa’d, Resûlullah (Sallallahü aleyhi ve
sellem) ile Müslümanların yanına vardığı zaman, Resûlullah (Sallallahü
aleyhi ve sellem) dedi ki: “Efendinizin önünden kalkınız.”
Kureyşli muhacirler: “Resûlullah (Sallallahü aleyhi ve sellem) bu
sözüyle Ensar’ı kast etti.” dediler. Ensar ise: “Resûlullah (Sallallahü
aleyhi ve sellem) o efendiliği herkese umumî kıldı.” dediler ve Sa’d’ın
önünden kalktılar.
Daha sonra: “Ey Ebû Amr, Resûlullah (Sallallahü aleyhi ve sellem)
şüphesiz beni senin mevâlinin işine tâyin etmiştir ki onların hakkında
hüküm veresin.” dediler. Sa’d b.Muâz da şöyle dedi: “Bu konuda Allah’ın
ahdi ve misakı üzerinize olsun.
Onlar hakkında verilecek hüküm benim hükmüm olmayacak mı?” “Evet.” dediler.
Sa’d: “Buradakiler hakkında da...” (Bunu derken) Resûlullah’ın (Sallallahü aleyhi ve sellem) olduğu tarafı kast etmiyordu.
Benî Kureyza’dan sadece bir tek kadının öldürülmesi.
Muhammed b. Ca’fer b. Zübeyr, Urve b. Zübeyr’den, o da mü’minlerin
annesi Âişe’den naklen haber verdiğine göre onlardan kadın olarak sadece
bir kişi öldürüldü. Âişe dedi ki: Vallahi o kadın benimle birlikte
konuşuyor ve gülüşüyordu.
Resûlullah (Sallallahü aleyhi ve sellem) ise o sırada çarşıda o kadının akrabalarına ölüm cezasını uyguluyordu.
Bir ara onun ismiyle “falan kadın nerededir?” diye bir ses geldi. Kadın dedi ki: “Vallahi bu çağırılan benim.”
Âişe dedi ki:
Ona dedim ki: “Sana ne oluyor?” Dedi ki: “Öldürüleceğim.” Dedim ki:
“Niçin?” Dedi ki: “Yaptığım bir işten dolayı.” Âişe dedi ki: “O kadın
götürüldü ve boynu vuruldu. Vallahi o kadının hayretime gittiğini hala
unutamam. Onun gönlünün hoşluğunu ve çok gülmesini... Halbuki biraz
sonra öldürüleceğini biliyordu.”
Beni Kureyza.rar
TÜRKLER ZORLA MI MÜSLÜMAN OLDU?
Semerkant’ın işgal komutanı Savra ibni Hurr, Cüneyd ibni Abdurrahman’dan yardım ister.. Cüneyd yardıma gelmeden Savra ve Hakan Sulu Semerkant yakınlarında savaşırlar.. Araplar savaşı kaybeder, Semerkant’ın Arap Karargah komutanı Savra bu savaşta ölür.. Halife Hisam,
Kufe ve Basra’dan 20000 kişilik ek bir kuvveti Cüneyd ibni
Abdurrahman’a gönderir.. Hakan Sulu 732’de Buhara’yı terk ederek
çekilir.. 734’de Cüneyd ibni Abdurrahman ölür, yerine Asım ibni Abdullah
geçer, bir yıl sonra onun da yerine Halid ibni Abdullah geçer..
Türklerin İslam dinini kabulü ile ilgili araştırmalara yetersiz olmasına rağmen, daha çok tarih sahasında rastlamaktayız. Biz bu çalışmaların tümünü ele almak yerine belli başlılarına ve araştırmamızda kullandığımız çalışmalara değineceğiz. Türklerin Müslüman oluşuna tarihi açıdan yaklaşan çalışmalardan en göze çarpanlardan biri, İ. Hami Danışmend’in ‘Türk Irkı Niçin Müslüman Oldu’ (Danışmend, 1994) eseridir.
Bunun yanında Hakkı Dursun Yıldız (Yıldız, 1981), Emel Esin (Esin, 1978) ve Osman Turan (Turan, 1999)’ın bu konu ile ilgili çalışmaları da dikkatleri çekmektedir. Yine dolaylıda olsa, İbrahim Kafesoğlu (Kafesoğlu, 1997) ve Erol Güngör (Güngör, 1999)’ün de Türklerin İslam dinine geçişine değindiğini görmekteyiz. Son dönemlerde ise, Nesimi Yazıcı (Yazıcı, 2002), Metin Bozkuş (Bozkuş, 1998) çalışmalarının belli bölümlerinde Türklerin İslam dinine geçişine değinmişlerdir.
Bunların yanı sıra son dönemlerde Türklerin dini tarihi ile ilgili en kapsamlı çalışma Ünver Günay ile Harun Güngör’ün birlikte hazırlamış oldukları ‘Türk Din Tarihi’(Günay-Güngör, 1999) eseridir. Her ne kadar Ünver Günay sosyolog olsa da bu çalışmasında sosyal tarih yapmaktadır.
Aynı şekilde kendisi tarihçi olmasa da Erdoğan Aydın’ın Türklerin Müslüman olması ile ilgili ‘Nasıl Müslüman Olduk’(Aydın, 2001) adlı çalışmasını ve bunun yanı sıra Türklerin tarihine sosyolojik bir incelemeyle yaklaşan Orhan Türkdoğan’ın ‘Türk Tarihinin Sosyolojisi’ (Türkdoğan, 2003) adlı eserini zikretmekte yarar olduğu kanısındayız. populertarih.com
Kur'an da Köle
Kur'an dışı metinlerde Köle
Kutsal Metinlerde yedi kelimesi, Kur'an.
KUR’AN:BAKARA SURESİ: 29 O Allah'tır ki, yeryüzündekilerin tümünü sizin için yarattı. Sonra göğe saltanat kurdu da onları yedigök halinde düzenledi. O Alîm'dir, her şeyi çok iyi bilir.
BAKARA SURESİ: 196 Haccı da umreyi de Allah için tamamlayın. Eğer engellenirseniz, esir veya köle âzatlamak, Kâbe'ye kurbanlık hayvan veya başka bir şey sunmak şeklinde bağışta bulunmanın kolayınıza geleni yeterlidir. Bağış, kendi yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden hasta olan yahut başından rahatsızlığı bulunan oruç tutarak yahut sadaka vererek veya kurban keserek/Allah'a yakınlık için Kâbe'ye bir şey bağışlayarak fidye yoluna gitsin. Güvene kavuştuğunuzda, hacca kadar umreden yararlanmak isteyen, esir veya köle âzatlamak, Kâbe'ye kurbanlık hayvan veya başka bir şey sunmak türünden kolayına gelen bir bağışta bulunsun! Bunu bulamayan oruç tutsun: Bu, üç günü hacda, yedigünü döndüğünüzde, tam on gündür. Bu, ailesi Mescid-i Haram'da oturmayan kişi içindir. Allah'tan sakının ve bilin ki, Allah'ın azabı çok şiddetlidir.
BAKARA SURESİ: 261 Mallarını Allah yolunda infak edip harcayanların durumu, yerden, her başağında yüz dane bulunan yedibaşak çıkarmış bir daneye benzer. Ve Allah, dilediği kişi için daha da arttırır. Allah Vâsi'dir, yaratışını ve yarattıklarını genişletir; Alîm'dir, her şeyi en iyi biçimde bilir.
YÛSUF SURESI: 43 Kral dedi ki: "Düşümde yedisemiz inek görüyorum. Bunları yedicılız inek yiyor. Ayrıca yediyeşil başak, yedide kuru başak görüyorum. Ey bendelerim! Eğer rüya tabir ediyorsanız, bu rüyam hakkında bana bir fetva verin."
YÛSUF SURESI: 46 "Yûsuf, ey özü-sözü doğru insan! Şu rüyayı yorumla bize. Yedisemiz inek var, yedicılız inek bunları yiyor; yediyeşil başak, bir yeditane de kuru başak. Umarım buradan insanların yanına giderim, onlar da öğrenirler."
YÛSUF SURESI: 47 Yûsuf dedi: "Alışılageldiği şekliyle yediyıl ekin ekeceksiniz. Biçtiklerinizden yiyecek kadar az bir miktar alır, geresini başağında bırakırsınız."
YÛSUF SURESI: 48 "Bunun ardından yedikurak yıl gelecek. Bu yıllar, saklayabileceğiniz bir miktar ekin hariç, önceden biriktirdiklerinizi yiyip tüketecek."
HİCR SURESI: 44 Yedikapısı vardır onun. Her kapıya onlardan bir bölük ayrılmıştır.
HİCR SURESI: 87 Yemin olsun ki, biz sana ikişerlerden/ikililerden/iç içe kıvrımlar halindeki çift mânalılardan yeditaneyi ve şu büyük Kur'an'ı verdik.
İSRA SURESI: 44 Yedigök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu tespih ederler. Hiçbir şey yoktur ki, O'nu överek tespih etmesin; fakat siz onların tespihlerini fark edemezsiniz. O Halîm'dir, Gafûr'dur.
KEHF SURESİ: 22 "Üç kişiydiler, dördüncüleri köpekleriydi." diyecekler. Şunu da diyecekler: "Beş kişiydiler, altıncıları köpekleriydi." Gaybı taşlamaktır/bilinmeyen şey hakkında atıp tutmaktır bu. Şöyle de derler: "Yedikişidirler, sekizincileri de köpekleridir." De ki: "Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir. Onlar hakkıda bilgisi olan, çok azdır." O halde, onlar hakkında yüzeysel bir tartışma dışında hiçbir çekişmeye girme. Onlar hakkında, konuşup duranlardan hiç kimseye bir şey sorma.
MÜMİNUN SURESİ: 17 Yemin olsun, biz sizin üstünüzde yediyol yarattık! Ve biz yaratılıştan/yaratılmışlardan gafil de değiliz.
MÜMİNUN SURESİ: 86 Sor: "Yedigöklerin Rabbi ve o büyük arşın Rabbi kimdir?"
LUKMAN SURESİ: 27 Eğer yeryüzündeki ağaçlar kalem olsa, deniz de arkasında yedideniz daha katılarak yardımcı olsa, Allah'ın kelimeleri tükenmez. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.
FUSSİLET SURESI: 12 Böylece onları, iki günde yedigök halinde takdir edip her göğe kendi iş ve oluşunu vahyetti. Ve biz, arza en yakın göğü kandillerle ve bir korumayla donattık. İşler bunlar Azîz ve Alîm olanın takdiridir.
TALÂK SURESİ: 12 Allah O'dur ki, yedigöğü ve yerden de onların benzerini yaratmıştır. Emir/iş ve oluş onlar arasında sürekli iner ki, Allah'ın her şeye kadir olduğunu ve Allah'ın bilgi bakımından her şeyi kuşattığını bilesiniz.
MÜLK SURESİ: 3 Birbiriyle uyum ve ahenk içinde yedigökleri yaratan da O'dur. O Rahman'ın yaratışında/yarattıklarında herhangi bir uyuşmazlık, aykırılık, çelişme göremezsin. Bir kez daha bak! Bir çatlaklık, bir uyuşmazlık görüyor musun?
HAKKA SURESİ: 7 Onu, onların üzerine yedigece-sekiz gün hiç ara vermeden saldı. Topluluğu orada yerlere serilmiş görürsün. İçleri boşaltılmış hurma kütükleri gibidirler.
NUH SURESİ: 15 "Görmediniz mi, Allah yedigöğü ahenkli bir bütün olarak nasıl yarattı?"
NEBE’ SURESİ: 12 Üstünüzde yedisağlam/aşınmaz kurduk.
Kutsal Metinlerde yedi kelimesi, İncil.
İNCİL:MATTA: Mat.12: 45 Bunun üzerine gider, yanına kendisinden kötü yediruh daha alır ve eve girip yerleşirler. Böylece o kişinin son durumu ilkinden beter olur. Bu kötü kuşağın başına gelecek olan da budur."
MATTA: Mat.15: 34 İsa, "Kaç ekmeğiniz var?" diye sordu. "Yediekmekle birkaç küçük balığımız var" dediler.
MATTA: Mat.15: 36 Yediekmekle balıkları aldı, şükredip bunları böldü, öğrencilerine verdi. Onlar da halka dağıttılar.
MATTA: Mat.15: 37 Herkes yiyip doydu. Artakalan parçalardan yediküfe dolusu topladılar.
MATTA: Mat.16: 9-10 Hâlâ anlamıyor musunuz? Beş ekmekle beş bin kişinin doyduğunu, kaç sepet dolusu yemek fazlası topladığınızı hatırlamıyor musunuz? Yediekmekle dört bin kişinin doyduğunu, kaç küfe dolusu yemek fazlası topladığınızı hatırlamıyor musunuz?
MATTA: Mat.18: 21 Bunun üzerine Petrus İsa'ya gelip, "Ya Rab" dedi, "Kardeşim bana karşı kaç kez günah işlerse onu bağışlamalıyım? Yedikez mi?"
MATTA: Mat.18: 22 İsa, "Yedikez değil" dedi. "Yetmiş kere yedikez derim sana.
MATTA: Mat.22: 25 Aramızda yedikardeş vardı. İlki evlendi ve öldü. Çocuğu olmadığından karısını kardeşine bıraktı.
MATTA: Mat.22: 26 İkincisi, üçüncüsü, yedincisine kadar hepsine aynı şey oldu.
MATTA: Mat.22: 28 Buna göre diriliş günü kadın bu yedikardeşten hangisinin karısı olacak? Çünkü hepsi de onunla evlendi."
MARKOS: Mar.8: 5 İsa, "Kaç ekmeğiniz var?" diye sordu. "Yeditane" dediler.
MARKOS: Mar.8: 6 Bunun üzerine İsa, halka yere oturmalarını buyurdu. Sonra yediekmeği aldı, şükredip bunları böldü, dağıtmaları için öğrencilerine verdi. Onlar da halka dağıttılar.
MARKOS: Mar.8: 8 Herkes yiyip doydu. Artakalan parçalardan yediküfe dolusu topladılar.
MARKOS: Mar.8: 20 "Yediekmeği dört bin kişiye bölüştürdüğümde kaç küfe dolusu yemek fazlası topladınız?" "Yedi" dediler.
MARKOS: Mar.12: 20 Yedikardeş vardı. Birincisi evlendi ve çocuk bırakmadan öldü.
MARKOS: Mar.12: 22 Yedisi de çocuksuz öldü. Hepsinden sonra kadın da öldü.
MARKOS: Mar.12: 23 Diriliş günü, ölümden dirildiklerinde kadın bunlardan hangisinin karısı olacak? Çünkü yedisi de onunla evlendi."
LUKA: Luk.2: 36-37 Anna adında çok yaşlı bir kadın peygamber vardı. Aşer oymağından Fanuel'in kızıydı. Genç kız olarak evlenip kocasıyla yediyıl yaşadıktan sonra dul kalmıştı. Şimdi seksen dört yaşındaydı. Tapınaktan ayrılmaz, oruç tutup dua ederek gece gündüz Tanrı'ya tapınırdı.
LUKA: Luk.8: 2-3 Kötü ruhlardan ve hastalıklardan kurtulan bazı kadınlar, içinden yedicin çıkmış olan Mecdelli denilen Meryem, Hirodes'in kâhyası Kuza'nın karısı Yohanna, Suzanna ve daha birçokları İsa'yla birlikte dolaşıyordu. Bunlar, kendi olanaklarıyla İsa'ya ve öğrencilerine yardım ediyorlardı.
LUKA: Luk.11: 26 Bunun üzerine gider, kendisinden kötü yediruh daha alır ve eve girip yerleşirler. Böylece o kişinin son durumu ilkinden beter olur."
LUKA: Luk.17: 4 Günde yedikez size karşı günah işler ve yedikez size gelip, 'Tövbe ediyorum' derse, onu bağışlayın."
LUKA: Luk.20: 29 Yedikardeş vardı. Birincisi kendine bir eş aldı, ama çocuksuz öldü.
LUKA: Luk.20: 30-31 İkincisi de, üçüncüsü de kadını aldı; böylece kardeşlerin yedisi de çocuk bırakmadan öldü.
LUKA: Luk.20: 33 Buna göre, diriliş günü kadın bunlardan hangisinin karısı olacak? Çünkü yedisi de onunla evlendi."
ELÇİLERİN İŞLERİ: YediYardımcı
ELÇİLERİN İŞLERİ: Elç.6: 3 Bu nedenle, kardeşler, aranızdan Ruh'la ve bilgelikle dolu, yedisaygın kişi seçin. Onları bu iş için görevlendirelim.
ELÇİLERİN İŞLERİ: Elç.13: 19-20 Kenan ülkesinde yenilgiye uğrattığı yediulusun topraklarını İsrail halkına miras olarak verdi. Bütün bunlar aşağı yukarı dört yüz elli yıl sürdü. "Sonra Tanrı, Peygamber Samuel'in zamanına kadar onlar için hakimler yetiştirdi.
ELÇİLERİN İŞLERİ: Elç.19: 14 Bunu yapanlar arasında Skeva adlı bir Yahudi baş kâhinin yedioğlu da vardı.
ELÇİLERİN İŞLERİ: Elç.20: 6 Biz de Mayasız Ekmek Bayramı'ndan sonra Filipi'den denize açılıp beş günde Troas'a gelerek onlarla buluştuk. Orada yedigün kaldık.
ELÇİLERİN İŞLERİ: Elç.21: 8 Ertesi gün ayrılıp Sezariye'ye geldik. Yediler'den biri olan müjdeci Filipus'un evine giderek onun yanında kaldık.
ELÇİLERİN İŞLERİ: Elç.21: 27 Yedigünlük süre bitmek üzereydi. Asya İli'nden bazı Yahudiler Pavlus'u tapınakta görünce bütün kalabalığı kışkırtarak onu yakaladılar.
Pavlus'tan ROMALILAR'A MEKTUP: Rom.11: 4 Tanrı'nın ona verdiği yanıt nedir? "Baal'ın önünde diz çökmemiş yedibin kişiyi kendime ayırdım."
İBRANİLER'E MEKTUP: İbr.4: 4 Çünkü bir yerde yedinci günle ilgili şunu demiştir: "Tanrı bütün işlerinden yedinci gün dinlendi."
İBRANİLER'E MEKTUP: İbr.11: 30 İsrailliler yedigün boyunca Eriha surları çevresinde dolandılar; sonunda imanları sayesinde surlar yıkıldı.
PETRUS'UN İKİNCİ MEKTUBU: 2.Pe.2: 5 Tanrı eski dünyayı da esirgemedi. Ama tanrısızların dünyasına tufanı gönderdiğinde, doğruluk yolunu bildiren Nuh'u ve yedikişiyi daha korudu.
YAHUDA'NIN MEKTUBU: 14-15 "Altıncı": Grekçe "Yedinci". Adem'i birinci kuşak sayarsak, Hanok yedinci kuşaktan oluyor (bkz. Yar.5:4-20; Luk.3:37-38).
VAHİY: YediKiliseye Selam
VAHİY: Va.1: 4-6 Ben Yuhanna'dan, Asya İli'ndeki yedikiliseye selam! Var olan, var olmuş ve gelecek olandan, O'nun tahtının önünde bulunan yediruhtan ve ölüler arasından ilk doğan, dünya krallarına egemen olan güvenilir tanık İsa Mesih'ten sizlere lütuf ve esenlik olsun. Yücelik ve güç sonsuzlara dek, bizi seven, kanıyla bizi günahlarımızdan özgür kılmış ve bizi bir krallık haline getirip Babası Tanrı'nın hizmetinde kâhinler yapmış olan Mesih'in olsun! Amin.
VAHİY: Va.1: 11 Ses, "Gördüklerini kitaba yaz ve yedikiliseye, yani Efes, İzmir, Bergama, Tiyatira, Sart, Filadelfya ve Laodikya'ya gönder" dedi.
VAHİY: Va.1: 12-13 Bana sesleneni görmek için arkama döndüm. Döndüğümde yedialtın kandillik ve bunların ortasında, giysileri ayağına kadar uzanan, göğsüne altın kuşak sarınmış, insanoğluna benzer birini gördüm.
VAHİY: Va.1: 16 Sağ elinde yediyıldız vardı. Ağzından iki ağızlı keskin bir kılıç uzanıyordu. Yüzü bütün gücüyle parlayan güneş gibiydi.
VAHİY: Va.1: 20 Sağ elimde gördüğün yediyıldızla yedialtın kandilliğin sırrına gelince, yediyıldız yedikilisenin melekleri, yedikandillikse yedikilisedir."
VAHİY: Va.2: 1 "Efes'teki kilisenin meleğine yaz. Yediyıldızı sağ elinde tutan, yedialtın kandilliğin ortasında yürüyen şöyle diyor:
VAHİY: Va.3: 1 "Sart'taki kilisenin meleğine yaz. Tanrı'nın yediruhuna ve yediyıldıza sahip olan şöyle diyor: `Yaptıklarını biliyorum. Yaşıyorsun diye ad yapmışsın, ama ölüsün.
VAHİY: Va.4: 5 Tahttan şimşekler çakıyor, uğultular, gök gürlemeleri işitiliyordu. Tahtın önünde alev alev yanan yedimeşale vardı. Bunlar Tanrı'nın yediruhudur.
VAHİY: Va.5: 1 Tahtta oturanın sağ elinde iki yanı da yazılı, yedimühürle mühürlenmiş bir tomar gördüm.
VAHİY: Va.5: 5 Bunun üzerine ihtiyarlardan biri bana, "Ağlama!" dedi. "İşte, Yahuda oymağından gelen Aslan, Davut'un Kökü galip geldi. Tomarı ve yedimührünü O açacak."
VAHİY: Va.5: 6 Tahtın, dört yaratığın ve ihtiyarların ortasında, boğazlanmış gibi duran bir Kuzu gördüm. Yediboynuzu, yedigözü vardı. Bunlar Tanrı'nın bütün dünyaya gönderilmiş yediruhudur.
VAHİY: YediMühür
VAHİY: Va.6: 1 Sonra Kuzu'nun yedimühürden birini açtığını gördüm. O anda dört yaratıktan birinin, gök gürültüsüne benzer bir sesle, "Gel!" dediğini işittim.
VAHİY: Yedinci Mühür ve Altın Buhurdan
VAHİY: Va.8: 1 Kuzu yedinci mührü açınca, gökte yarım saat kadar sessizlik oldu.
VAHİY: Va.8: 2 Tanrı'nın önünde duran yedimeleği gördüm. Onlara yediborazan verildi.
VAHİY: YediBorazan
VAHİY: Va.8: 6 Yedimelek ellerindeki yediborazanı çalmaya hazırlandı.
VAHİY: Va.10: 2-3 Elinde açılmış küçük bir tomar vardı. Sağ ayağını denize, sol ayağını karaya koyarak aslanın kükremesini andıran yüksek sesle bağırdı. O bağırınca, yedigök gürlemesi dile gelip seslendiler.
VAHİY: Va.10: 4 Yedigök gürlemesi seslendiğinde yazmak üzereydim ki, gökten, "Yedigök gürlemesinin söylediklerini mühürle, yazma!" diyen bir ses işittim.
VAHİY: Va.10: 7 Yedinci melek borazanını çaldığı zaman, Tanrı'nın sır olan tasarısı tamamlanacak. Nitekim Tanrı bunu, kulları peygamberlere müjdelemişti."
VAHİY: Va.11: 13 Tam o saatte şiddetli bir deprem oldu, kentin onda biri yıkıldı. Depremde yedibin kişi can verdi. Geriye kalanlar dehşete kapılıp gökteki Tanrı'yı yücelttiler.
VAHİY: Yedinci Borazan
VAHİY: Va.11: 15 Yedinci melek borazanını çaldı. Gökte yüksek sesler duyuldu: "Dünyanın egemenliği Rabbimiz'in ve Mesihi'nin oldu. O sonsuzlara dek egemenlik sürecek."
VAHİY: Va.12: 3 Ardından gökte başka bir belirti göründü: Yedibaşlı, on boynuzlu, kızıl renkli büyük bir ejderhaydı bu. Yedibaşında yeditaç vardı.
VAHİY: Va.13: 1 Sonra on boynuzlu, yedibaşlı bir canavarın denizden çıktığını gördüm. Boynuzlarının üzerinde on taç vardı, başlarının üzerinde küfür niteliğinde adlar yazılıydı.
VAHİY: YediMelek ve YediBela
VAHİY: Va.15: 1 Gökte büyük ve şaşılası başka bir belirti gördüm: Son yedibelayı taşıyan yedimelekti. Çünkü Tanrı'nın öfkesi bu belalarla son buluyordu.
VAHİY: Va.15: 6 Yedibelayı taşıyan yedimelek temiz, parlak keten giysiler giymiş, göğüslerine altın kuşaklar sarınmış olarak tapınaktan çıktı.
VAHİY: Va.15: 7 Dört yaratıktan biri yedimeleğe, sonsuzluklar boyunca yaşayan Tanrı'nın öfkesiyle dolu yedialtın tas verdi.
VAHİY: Va.15: 8 Tapınak Tanrı'nın yüceliğinden ve gücünden ötürü dumanla doldu. Yedimeleğin yedibelası sona erinceye dek kimse tapınağa giremedi.
VAHİY: Tanrı'nın Öfkesi ve YediTas
VAHİY: Va.16: 1 Sonra tapınaktan yükselen gür bir sesin yedimeleğe, "Gidin, Tanrı'nın öfkesiyle dolu yeditası yeryüzüne boşaltın!" dediğini işittim.
VAHİY: Va.16: 17 Yedinci melek tasını havaya boşalttı. Tapınaktaki tahttan yükselen gür bir ses, "Tamam!" dedi.
VAHİY: Va.17: 1 Yeditası alan yedimelekten biri gelip benimle konuştu: "Gel!" dedi. "Sana engin suların kenarında oturan büyük fahişenin çarptırılacağı cezayı göstereyim.
VAHİY: Va.17: 3 Bundan sonra melek beni Ruh'un yönetiminde çöle götürdü. Orada yedibaşlı, on boynuzlu, üzeri küfür niteliğinde adlarla kaplı kırmızı bir canavarın üstüne oturmuş bir kadın gördüm.
VAHİY: Va.17: 7 Melek bana, "Neden şaştın?" diye sordu. "Kadının ve onu taşıyan yedibaşlı, on boynuzlu canavarın sırrını ben sana açıklayayım.
VAHİY: Va.17: 9 "Bunu anlamak için bilgelik gerek. Yedibaş, kadının üzerinde oturduğu yeditepedir; aynı zamanda yedikraldır.
VAHİY: Va.17: 11 Yaşamış, ama şimdi yok olan canavarın kendisi sekizinci kraldır. O da yedilerden biridir ve yıkıma gitmektedir.
VAHİY: Va.21: 9 Son yedibelayla dolu yeditası taşıyan yedimelekten biri gelip benimle konuştu. "Gel!" dedi, "Kuzu'ya eş olacak gelini sana göstereyim."
VAHİY: Va.21: 19-20 Kent surlarının temelleri her tür değerli taşla bezenmişti. Birinci temel taşı yeşim, ikincisi lacivert taşı, üçüncüsü akik, dördüncüsü zümrüt, beşincisi damarlı akik, altıncısı kırmızı akik, yedincisi sarı yakut, sekizincisi beril, dokuzuncusu topaz, onuncusu sarıca zümrüt, on birincisi gök yakut, on ikincisi ametistti.
Kutsal Metinlerde yedi kelimesi, Zebur ve Tevrat.
ZEBUR:12. Mezmur Müzik şefi için - Sekiz telli sazlarla -Davut'un mezmuru: Mez.12: 6 RAB'bin sözleri pak sözlerdir; Toprak ocakta eritilmiş, Yedikez arıtılmış gümüşe benzer.
78. MezmurAsaf'ın Maskili: Mez.78: 45 Gönderdiği at sinekleri yedihalkı, Gönderdiği kurbağalar yok etti ülkeyi.
79. MezmurAsaf'ın mezmuru: Mez.79: 12 Komşularımızın sana ettikleri hakareti Yedikat iade et bağırlarına, ya Rab!
119. Mezmur (ALEF): Mez.119: 164 Doğru hükümlerin için Seni günde yedikez överim.
TEVRAT:
Yedi kelimesi Tevrat’ta tekrarlarıyla beraber 400 civarındadır.
Burada yedi kez ve yedinci kelimelerini göreceğiz.
LEVİLİLER : Lev.14: 16 Sağ elinin parmağını zeytinyağına batırıp RAB'bin huzurunda yedikezserpecek.
LEVİLİLER : Lev.14: 27 Sağ parmağını sol avucundaki yağa batırarak RAB'bin huzurunda yedikezserpecek.
LEVİLİLER : Lev.14: 51 Sedir ağacını, mercanköşk otunu, kırmızı ipliği, canlı kuşu alıp kesilen kuşun kanına ve akarsuya batıracak. Yedikezeve serpecek.
LEVİLİLER : Lev.16: 14 Sonra boğanın kanını alıp parmağıyla kapağın üzerine, doğuya doğru serpecek. Kapağın önünde yedikezbunu yineleyecek.
LEVİLİLER : Lev.16: 19 Kanı parmağıyla yedikezsunağa serpecek. Böylece sunağı İsrail halkının kirliliğinden arındırıp kutsal kılacak.
LEVİLİLER : Lev.25: 8 "'Yediyılda bir kutlanan Şabat yıllarının yedikezgeçmesini bekleyin. Yedikezgeçecek Şabat yıllarının toplamı kırk dokuz yıldır.
LEVİLİLER : Lev.26: 24 ben de size karşı çıkacağım, günahlarınıza karşılık sizi yedikezcezalandıracağım.
LEVİLİLER : Lev.26: 28 bu kezben de öfkeyle size karşı çıkacağım ve günahlarınıza karşılık sizi yedikat cezalandıracağım.
ÇÖLDE SAYIM : Say.19: 4 Kâhin Elazar parmağıyla kanından alıp yedikezBuluşma Çadırı’nın önüne doğru serpecek.
YEŞU : Yeşu.6: 4 Koç boynuzundan yapılmış birer boru taşıyan yedikâhin sandığın önünden gitsin. Yedinci gün kentin çevresini yedikezdolanın; bu arada kâhinler borularını çalsınlar.
YEŞU : Yeşu.6: 15 Yedinci gün erkenden, şafak sökerken kalkıp kentin çevresini aynı şekilde yedikezdolandılar. Kentin çevresini yalnız o gün yedikezdolandılar.
1. KRALLAR: 1.Kr.18: 43 Sonra uşağına, "Haydi git, denize doğru bak!" dedi. Uşağı gidip denize baktı ve, "Hiçbir şey görmedim" diye karşılık verdi. İlyas, uşağına yedikez, "Git, bak" dedi.
1. KRALLAR: 1.Kr.18: 44 Yedinci kezgidip bakan uşak, "Denizden avuç kadar küçük bir bulut çıkıyor" dedi. İlyas şöyle dedi: "Git, Ahav'a, 'Yağmura yakalanmadan arabanı al ve geri dön de."
2. KRALLAR : 2.Kr.4: 35 Elişa kalkıp odanın içinde sağa sola gezindi, sonra yinedönüp çocuğun üzerine kapandı. Çocuk yedikezaksırdı ve gözlerini açtı.
2. KRALLAR : 2.Kr.5: 10 Elişa ona şu haberi gönderdi: "Git, Şeria Irmağı'nda yedikezyıkan. Tenin eski halini alacak, tertemiz olacaksın."
2. KRALLAR : 2.Kr.5: 14 Bunun üzerine Naaman Tanrı adamının sözü uyarınca gidipŞeria Irmağı'nda yedikezsuya daldı. Teni eski haline döndü, bebek teni gibi tertemiz oldu.
EYÜP : Eyüp.5: 19 Altı kezsıkıntıya düşsen seni kurtarır,Yedinci kezde sana zarar vermez.
MEZMURLAR (ZEBUR) : Mez.12: 6 RAB'bin sözleri pak sözlerdir; Toprak ocakta eritilmiş, Yedikezarıtılmış gümüşe benzer.
MEZMURLAR (ZEBUR) DEVAMI : Mez.119: 164 Doğru hükümlerin için Seni günde yedikezöverim.
ÖZDEYİŞLER : Özd.24: 16 Çünkü doğru kişi yedikezdüşse yine kalkar, Ama kötüler felakette yıkılır.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.33: 3 Kendisi hepsinin önüne geçti. Ağabeyine yaklaşırken yedikezyere kapandı.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.41: 5 Yine uykuya daldı, bu kezbaşka bir düş gördü: Bir sapta yedigüzel ve dolgun başak bitti.
LEVİLİLER : Lev.4: 6 Parmağını kana batırıp En Kutsal Yer'in perdesi önünde, RAB'bin huzurunda yedikezserpecek.
LEVİLİLER : Lev.4: 17 Parmağını kana batırıp RAB'bin huzurunda, perdenin önünde yedikezserpecek.
LEVİLİLER : Lev.8: 11 Yağı yedikezsunağın üzerine serpti; sunağı, sunağın bütün aletlerini, kazanı ve ayaklıklarını kutsal kılmak için meshetti.
LEVİLİLER : Lev.14: 7 ve pak kılınacak kişinin üzerine yedikezserpecek, onu temiz ilan edip canlı kuşu kıra salacak.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.4: 15 Bunun üzerine RAB, "Seni kim öldürürse, ondan yedikezöç alınacak" dedi. Kimse bulup öldürmesin diye Kayin'in üzerine bir nişan koydu.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.4: 24 Kayin'in yedikezöcü alınacaksa, Lemek'in yetmiş yedikezöcü alınmalı."
YARATILIŞ KİTABI : Yar.8: 12 Yedigün daha bekledikten sonra güvercini yine gönderdi. Bu kezgüvercin geri dönmedi.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.2: 2 Yedincigüne gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.2: 3 Yedincigünü kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, Yarattığı bütün işi bitirip dinlendi.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.7: 11 Nuh altı yüz yaşındayken, o yılın ikinci ayının on yedincigünü enginlerin bütün kaynakları fışkırdı, göklerin kapakları açıldı.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.8: 4 Gemi yedinciayın on yedincigünü Ararat dağlarına oturdu.
YARATILIŞ KİTABI : Yar.8: 14 İkinci ayın yirmi yedincigünü toprak tümüyle kurumuştu.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.12: 16 Birinci ve yedincigünler kutsal toplantı yapacaksınız. Ogünler hiçbir iş yapılmayacak. Herkes yalnız kendi yiyeceğini hazırlayacak.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.13: 6 Yedi gün mayasız ekmek yiyecek, yedincigün RAB'be bayram yapacaksınız.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.16: 26 Altı gün ekmek toplayacaksınız, ama yedincigün olan Şabat Günü ekmek bulunmayacak."
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.16: 27 Yedincigün bazıları ekmek toplamak için dışarı çıktı, ama hiçbir şey bulamadılar.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.16: 29 "Size Şabat Günü'nü verdim. Bunun için altıncı gün size iki günlük ekmek veriyorum. Yedincigün herkes neredeyse orada kalsın, dışarı çıkmasın."
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.16: 30 Böylece halk yedincigün dinlendi.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.20:10 Ama yedincigün bana, Tanrın RAB'be Şabat Günü olarakadanmıştır. O gün sen, oğlun, kızın, erkek ve kadın kölen, hayvanların, aranızdaki yabancılar dâhil, hiçbir iş yapmayacaksınız.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.20: 11 Çünkü ben, RAB yeri göğü, denizi ve bütün canlıları altı günde yarattım, yedincigün dinlendim. Bu yüzden Şabat Günü'nü kutsadım ve kutsal bir gün olarak belirledim.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.21: 2 "İbrani bir köle satın alırsan, altı yıl kölelik edecek, amayedinciyıl karşılık ödemeden özgür olacak.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.23: 11 Ama yedinciyıl nadasa bırakacaksınız; öyle ki, halkınızın arasındaki yoksullar yiyecek bulabilsin, onlardan artakalanı da yabanıl hayvanlar yesin. Bağınıza ve zeytinliğinize de aynı şeyi yapın.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.23: 12 "Altı gün çalışacak, yedincigün dinleneceksiniz. Böylece hem öküzünüz, eşeğiniz dinlenir, hem de kadın kölenizin oğulları ve yabancılar rahat eder.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.24: 16 RAB'bin görkemi Sina Dağı'nın üzerine indi. Bulut dağı altı gün örttü. Yedincigün RAB bulutun içinden Musa'ya seslendi.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.31: 15 Altı gün çalışılacak; ama yedincigün RAB'be adanmış Şabat'tır, dinlenme günüdür. Şabat Günü çalışan herkes kesinlikle öldürülmelidir.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.31: 17 Bu, İsrailliler'le benim aramda sürekli bir belirti olacaktır. Çünkü ben, RAB yeri göğü altı günde yarattım, yedincigün işe son verip dinlendim.'"
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.34: 21 "Altı gün çalışacak, yedincigün dinleneceksiniz. Ekim, biçim vakti bile olsa dinleneceksiniz.
MISIRDAN ÇIKIŞ : Çık.35: 2 "Altı gün çalışacaksınız. Ama yedincigün sizin için kutsal Şabat, RAB'be adanmış dinlenme günü olacaktır. O gün çalışan herkes öldürülecektir.
LEVİLİLER : Lev.13: 5 Yedincigün yaraya bakacak; yara ilerlememiş, deri yüzeyine yayılmamışsa, hastayı yedi gün daha kapalı bir yerde tutacak.
LEVİLİLER : Lev.13: 6 Yedincigün hastaya bir daha bakacak; yara solmuş, deri yüzeyine yayılmamışsa, hastayı temiz ilan edecek. Yara yalnızca kabuktur. Hasta giysilerini yıkayıp temiz sayılacaktır.
LEVİLİLER : Lev.13: 27 Yedincigün kişiye yine bakacak, eğer leke deriye yayılmışsa, onu kirli ilan edecek. Çünkü kişi deri hastalığına yakalanmıştır.
LEVİLİLER : Lev.13: 32 Yedincigün yaraya yine bakacak; uyuz deriye yayılmamışsa, üzerinde sarı kıl yoksa, uyuz derine inmemişse,
LEVİLİLER : Lev.13: 34 Yedincigün uyuza yine bakacak; uyuz deriye yayılmamışsa, derine inmemişse, hastayı temiz ilan edecektir. Hasta giysilerini yıkayacak ve temiz sayılacaktır.
LEVİLİLER : Lev.13: 51 Yedincigün ona yine bakacak. Eğer kumaştaki, giysideki veya herhangi bir amaçla kullanılan deri eşyadaki küf yayılmışsa, bu tehlikeli bir küftür. Kirli sayılacaktır.
LEVİLİLER : Lev.14: 9 Yedincigün saçını, sakalını, kaşlarını, bedenindeki bütün kılları tıraş edecek. Giysilerini yıkayacak, kendisi de yıkandıktan sonra temiz sayılacak.
LEVİLİLER : Lev.14: 39 Yedincigün geri dönecek ve eve yine bakacak. Eğer küf duvarlara yayılmışsa,
LEVİLİLER : Lev.16: 29 "Aşağıdakiler sizin için sürekli bir yasa olacak: Yedinciayın onuncu günü isteklerinizi denetleyeceksiniz. Gerek İsrailliler'den, gerekse aranızda yaşayan yabancılardan hiç kimse çalışmayacak.
LEVİLİLER : Lev.23: 3 "'Altı gün çalışacaksınız. Ama yedincigün olan Şabat dinlenme ve kutsal toplantı günüdür. Hiçbir iş yapmayacaksınız. Yaşadığınız her yerde Şabat'ı RAB'be ayıracaksınız."
LEVİLİLER : Lev.23: 8 Yedi gün RAB için yakılan sunu sunacaksınız. Yedincigün kutsal toplantı düzenleyecek, gündelik işlerinizi yapmayacaksınız."
LEVİLİLER : Lev.23: 16 YedinciŞabat'tan sonraki güne kadar elli gün sayın: O günRAB'be yeni tahıl sunusu sunacaksınız.
LEVİLİLER : Lev.23: 24 "İsrail halkına de ki, 'Yedinciayın birinci günü dinlenme günüdür, boru çalınarak anma ve kutsal toplantı günü olacaktır.
LEVİLİLER : Lev.23: 27 "Yedinciayın onuncu günü günahların bağışlanma günüdür. Kutsal bir toplantı düzenleyeceksiniz. İsteklerinizi denetleyecek, RAB için yakılan sunu sunacaksınız.
LEVİLİLER : Lev.23: 34 "İsrail halkına de ki, 'Yedinciayın on beşinci günüÇardak Bayramı başlar. Bu bayramı RAB'bin onuruna yedi günkutlayacaksınız.
LEVİLİLER : Lev.23: 39 "'Yedinciayın on beşinci günü, topraklarınızın ürünlerini devşirdiğiniz zaman RAB için yedi gün bayram yapacaksınız.Birinci ve sekizinci gün dinlenme günleri olacak.
LEVİLİLER : Lev.23: 41 Bunu her yıl yedi gün RAB'bin bayramı olarak kutlayacaksınız. Kuşaklar boyunca sürekli bir yasa olacak bu. Bayramı yedinciay kutlayacaksınız.
LEVİLİLER : Lev.25: 4 Ama yedinciyıl toprak dinlenecek. O yıl Şabat Yılı olacak, RAB’be adanacak. Tarlanı ekmemeli, bağını budamamalısın.
LEVİLİLER : Lev.25: 9 Sonra, yedinciayın onuncu günü, yani günahları bağışlatma günü, bütün ülkede yüksek sesle boru çalınacak.
LEVİLİLER : Lev.25: 20 Toprağımızı ekmez, ürünümüzü toplamazsak, yedinciyıl ne yiyeceğiz? Diye sorarsanız,
ÇÖLDE SAYIM : Say.6: 9 "'Eğer ansızın yanında biri ölür, adamış olduğu başınıkirletirse, temizlendiği gün, yedincigün saçını tıraş edecek.
ÇÖLDE SAYIM : Say.7: 48 Yedincigün Efrayim oymağı önderi Ammihut oğlu Elişama armağanlarını sundu.
ÇÖLDE SAYIM : Say.19: 12 Üçüncü ve yedincigün temizlenme suyuyla kendini arındıracak, böylece paklanmış olacak. Üçüncü ve yedincigün kendini arındırmazsa, paklanmış sayılmayacak.
ÇÖLDE SAYIM : Say.19: 19 Temiz sayılan adam, üçüncü ve yedincigün kirli sayılanın üzerine suyu serpecek. Yedincigün onu arındıracak. Arınan kişi giysilerini yıkayacak, yıkanacak ve akşam temiz sayılacak.
ÇÖLDE SAYIM : Say.28: 25 Yedincigün kutsal toplantı düzenleyecek, gündelik işlerinizi yapmayacaksınız."
ÇÖLDE SAYIM : Say.29: 1 "'Yedinciayın birinci günü kutsal toplantı düzenleyecek, gündelik işlerinizi yapmayacaksınız. O gün sizin için boru çalma günü olacak.
ÇÖLDE SAYIM : Say.29: 7 "'Yedinciayın onuncu günü kutsal bir toplantı düzenleyeceksiniz. O gün isteklerinizi denetleyecek, hiç iş yapmayacaksınız.
ÇÖLDE SAYIM : Say.29: 12 "'Yedinciayın on beşinci günü kutsal bir toplantı düzenleyecek, gündelik işlerinizi yapmayacaksınız. Bu bayramı RAB'bin onuruna yedi gün kutlayacaksınız.
ÇÖLDE SAYIM : Say.29: 32 "'Yedincigün kusursuz yedi boğa, iki koç ve bir yaşında on dört erkek kuzu sunacaksınız.
ÇÖLDE SAYIM : Say.31: 19 "Aranızda birini öldüren ya da öldürülen birine dokunan herkes yedi gün ordugahın dışında kalsın. Üçüncü ve yedincigün kendinizi de tutsaklarınızı da günahtan arındıracaksınız.
ÇÖLDE SAYIM : Say.31: 24 Yedincigün giysilerinizi yıkayın. Böylece temiz sayılacaksınız. Sonra ordugaha girebilirsiniz."
YASANIN TEKRARI : Yas.5: 14 Ama yedincigün bana, Tanrın RAB'be Şabat Günü olarak adanmıştır. O gün sen, oğlun, kızın, erkek ve kadın kölen, öküzün, eşeğin ya da herhangi bir hayvanın, aranızdaki yabancılar dahil, hiçbir iş yapmayacaksınız. Öyle ki, senin gibi erkek ve kadın kölelerin de dinlensinler.
YASANIN TEKRARI : Yas.15: 9 'Yedinciyıl, borçları bağışlama yılı yakındır diyerek yüreğinizde kötü düşünce barındırmaktan sakının. Öyle ki, yoksul kardeşinize karşı elisıkı davranıp ona yardım etmekten kaçınmayasınız. Yoksul kardeşiniz sizden RAB'be yakınabilir, siz de günah işlemiş olursunuz.
YASANIN TEKRARI : Yas.15: 12 "Eğer İbrani kardeşlerinizden bir erkek ya da kadın size satılırsa, altı yıl size kölelik edecek, yedinciyıl onu özgür bırakacaksınız.
YASANIN TEKRARI : Yas.16: 8 Altı gün mayasız ekmek yiyeceksiniz. Yedincigün Tanrınız RAB için bir toplantı düzenleyecek ve iş yapmayacaksınız."
YEŞU : Yeşu.6: 4 Koç boynuzundan yapılmış birer boru taşıyan yedi kâhin sandığın önünden gitsin. Yedincigün kentin çevresini yedi kez dolanın; bu arada kâhinler borularını çalsınlar.
YEŞU : Yeşu.6: 15 Yedincigün erkenden, şafak sökerken kalkıp kentin çevresini aynı şekilde yedi kez dolandılar. Kentin çevresini yalnız o gün yedi kez dolandılar.
YEŞU : Yeşu.6: 16 Kâhinler yedinciturda borularını çalınca, Yeşu halka, "Bağırın! RAB kenti size verdi" dedi,
YEŞU : Yeşu.19: 40 Yedincikura boy sayısına göre Danoğulları oymağına düştü.
HAKİMLER : Hak.14: 15 Dördüncü gün gençler Şimşon'un karısına, "Kocanı kandır da bize bilmecenin yanıtını versin" dediler, "Yoksa, seni de babanın evini de yakarız. Bizi soymak için mi buraya çağırdınız?" Dip Not, 14:15 Bazı Septuaginta elyazmaları ve Süryanice "Dördüncü", Masoretik metin "Yedinci".
HAKİMLER : Hak.14: 17 Kadın şölen boyunca yedi gün ağlayıp durdu. Kadının sürekli sıkıştırması üzerine Şimşon yedincigün bilmecenin yanıtını ona söyledi. Kadın da yanıtı soydaşlarına iletti.
HAKİMLER : Hak.14: 18 Yedincigün, gün batmadan kentli gençler Şimşon'a geldiler. "Baldan tatlı, Aslandan güçlü ne var?" dediler. Şimşon, "Düvemle çift sürmüş olmasaydınız, bilmecemi çözemezdiniz" diye karşılık verdi.
2. SAMUEL : 2.Sa.12: 18 Yedincigün çocuk öldü. Davut'un görevlileri çocuğun öldüğünü Davut'a bildirmekten çekindiler. Çünkü, "Çocuk daha yaşarken onunla konuştuk ama bizi dinlemedi" diyorlardı, "Şimdi çocuğun öldüğünü ona nasıl söyleriz? Kendisine zarar verebilir!"
1. KRALLAR: 1.Kr.8: 2 Hepsi yedinciay olan Etanim ayındaki bayramda Kral Süleyman'ın önünde toplandı.
1. KRALLAR: 1.Kr.16: 10 Zimri içeri girip Ela'yı öldürdü ve onun yerine kral oldu. Yahuda Kralı Asa'nın krallığının yirmi yedinciyılıydı.
1. KRALLAR: 1.Kr.16: 15 Yahuda Kralı Asa'nın krallığının yirmi yedinciyılında Zimri Tirsa'da yedi gün krallık yaptı. İsrail ordusu Filistliler'in Gibbeton Kenti yakınlarında ordugâh kurmuştu.
1. KRALLAR: 1.Kr.18: 44 Yedincikez gidip bakan uşak, "Denizden avuç kadar küçük bir bulut çıkıyor" dedi. İlyas şöyle dedi: "Git, Ahav'a, 'Yağmura yakalanmadan arabanı al ve geri dön de."
1. KRALLAR: 1.Kr.20: 29 Birbirlerine karşı ordugâh kuran Aramlılar'la İsrailliler yedi gün beklediler. Yedincigün savaş başladı. İsrailliler bir gün içinde yüz bin Aramlı yaya asker öldürdü.
1. KRALLAR: 1.Kr.22: 51 Yahuda Kralı Yehoşafat'ın krallığının on yedinciyılında Ahav oğlu Ahazya Samiriye'de İsrail Kralı oldu. İki yıl krallık yaptı.
2. KRALLAR : 2.Kr.11: 4 Yedinciyıl Yehoyada haber gönderip Karyalılar'ın ve muhafızların yüzbaşılarını çağırttı. Onları RAB'bin Tapınağı’nda toplayarak onlarla bir antlaşma yaptı. Hepsine RAB'bin Tapınağı'nda ant içirdikten sonra kralın oğlu Yoaş'ı kendilerine gösterdi.
Dip Not, 11:4 "Karyalılar": O dönemde güneybatı Anadolu'dan gelen paralı askerler.
2. KRALLAR : 2.Kr.12: 1 İsrail Kralı Yehu'nun krallığının yedinciyılında Yoaş Yahuda Kralı oldu. Yedi yaşında kral oldu ve Yeruşalim'de kırk yıl krallık yaptı. Annesi Beer-Şevalı Sivya'ydı.
Dip Not, 12:1 11.bölümün son cümlesi 12.bölümün ilk ayetine eklenmiştir.
2. KRALLAR : 2.Kr.13: 10 Yahuda Kralı Yoaş'ın krallığının otuz yedinciyılında Yehoahaz oğlu Yehoaş Samiriye'de İsrail Kralı oldu ve on altı yıl krallık yaptı.
2. KRALLAR : 2.Kr.15: 1 İsrail Kralı Yarovam'ın krallığının yirmi yedinciyılında Amatsya oğlu Azarya Yahuda Kralı oldu.
2. KRALLAR : 2.Kr.16: 1 İsrail Kralı Remalya oğlu Pekah'ın krallığının on yedinciyılında Yotam oğlu Ahaz Yahuda Kralı oldu.
2. KRALLAR : 2.Kr.18: 9 Hizkiya'nın krallığının dördüncü yılında -İsrail Kralı Ela oğlu Hoşea'nın krallığının yedinciyılı- Asur Kralı Şalmaneser Samiriye'ye yürüyerek kenti kuşattı.
2. KRALLAR : 2.Kr.25: 8 Babil Kralı Nebukadnessar'ın krallığının on dokuzuncu yılında, beşinci ayın yedincigünü muhafız birliği komutanı,Babil Kralı'nın görevlisi Nebuzaradan Yeruşalim'e girdi.
2. KRALLAR : 2.Kr.25: 25 O yılın yedinciayında kral soyundan Elişama oğlu Netanyaoğlu İsmail on adamıyla birlikte Mispa'ya gidip Gedalya'yı öldürdü. Ayrıca, Gedalya'yı destekleyen Yahudiler'i ve Kildaniler'i de kılıçtan geçirdi.
2. KRALLAR : 2.Kr.25: 27 Yahuda Kralı Yehoyakin'in sürgündeki otuz yedinciyılı Evil-Merodak Babil Kralı oldu. Evil-Merodak o yılın on ikinci ayının yirmi yedincigünü, Yahuda Kralı Yehoyakin'i cezaevinden çıkardı.
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.2: 15 altıncısı Osem, yedincisi Davut.
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.12: 11 altıncısı Attay, yedincisi Eliel,
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.24: 10 Yedincisi Hakkos'a, Sekizincisi Aviya'ya,
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.24: 15 On yedincisi Hezir'e, On sekizincisi Happises'e,
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.25: 14 Yedincisi Yesarela'ya; oğulları ve kardeşleriyle birlikte 12 kişi.
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.25: 24 On yedincisi Yoşbekaşa'ya; oğulları ve kardeşleriyle birlikte 12 kişi.
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.26: 3 beşincisi Elam, altıncısı Yehohanan, yedincisi Elyehoenay.
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.26: 5 altıncısı Ammiel, yedincisi İssakar, sekizincisi Peulletay. Çünkü Tanrı Ovet-Edom'u kutsamıştı.
1. TARİHLERAdem'in Soyu(Yar.10:2-31; 11:10-26) : 1.Ta.27: 10 Yedinciay için yedincibirliğin komutanı Efrayimoğulları'ndan Pelonlu Heles'ti. Komutasındaki birlikte 24 000 kişi vardı.
2. TARİHLER : 2.Ta.5: 3 Hepsi yedinciaydaki bayramda kralın önünde toplandı.
2. TARİHLER : 2.Ta.7: 10 Kral yedinciayın yirmi üçüncü günü halkı evlerine gönderdi. RAB'bin, Davut, Süleyman ve halkı İsrail için yapmışolduğu iyilikten dolayı hepsi mutluydu, sevinçle coşuyordu.
2. TARİHLER : 2.Ta.23: 1 Yedinciyıl gücünü gösteren Yehoyada yüzbaşı olan Yeroham oğlu Azarya, Yehohanan oğlu İsmail, Ovet oğlu Azarya, Adaya oğlu Maaseya, Zikri oğlu Elişafat'la bir antlaşma yaptı.
2. TARİHLER : 2.Ta.31: 7 Ondalıkların toplanması üçüncü aydan yedinciaya kadar sürdü.
EZRA : Ezr.3: 1 İsrailliler kendi kentlerine yerleştikten sonra, yedinciay Yeruşalim'de tek vücut halinde toplandılar.
EZRA : Ezr.3: 6 RAB'bin Tapınağı'nın temeli henüz atılmadığı halde, yedinciayın birinci günü RAB'be yakmalık sunular sunmaya başladılar.
EZRA : Ezr.7: 7 Kral Artahşasta'nın krallığının yedinciyılında İsrail halkından, kâhinlerden, Levililer'den, ezgicilerden, tapınak görevlilerinden ve kapı nöbetçilerinden bazıları Yeruşalim'e gitti.
EZRA : Ezr.7: 8 Ezra, Artahşasta'nın krallığının yedinciyılının beşinci ayında Yeruşalim'e vardı.
NEHEMYA : Neh.8: 1 İsrailliler kentlerine yerleştikten sonra, yedinciay tek vücut halinde Su Kapısı'nın karşısındaki alanda toplandılar.Bilgin Ezra'ya RAB'bin Musa aracılığıyla İsrail halkına verdiği buyrukları içeren Yasa Kitabı'nı getirmesini söylediler.
NEHEMYA : Neh.8: 2 Yedinciayın birinci günü Kâhin Ezra Yasa Kitabı'nı halkın toplandığı yere getirdi. Dinleyip anlayabilecek kadın erkek herkes oradaydı.
NEHEMYA : Neh.8: 14 Yasada RAB'bin Musa aracılığıyla verdiği şu buyruğu buldular: Yedinciayda kutlanan bayramda İsrailliler çardaklarda oturmalı.
ESTER : Est.1: 10-11 Yedincigün, şarabın etkisiyle keyiflenen KralAhaşveroş, hizmetindeki yedi haremağasına -Mehuman, Bizta,Harvona, Bigta, Avagta, Zetar ve Karkas'a- Kraliçe Vaşti'yibaşında tacıyla huzuruna getirmelerini buyurdu. Kraliçe Vaştigüzeldi. Kral halka ve önderlere onun ne kadar güzel olduğunugöstermek istiyordu.
ESTER : Est.2: 16 Ahaşveroş'un krallığının yedinciyılında, Tevet diye adlandırılan onuncu ayda, Ester saraya, kralın yanına götürüldü.
EYÜP : Eyüp.5: 19 Altı kez sıkıntıya düşsen seni kurtarır,Yedincikez de sana zarar vermez.
YEREMYA : Yer.28: 17 Peygamber Hananya o yılın yedinciayında öldü.
YEREMYA : Yer.34: 14 'Size satılıp altı yıl kölelik eden İbrani kardeşleriniziyedinciyıl özgür bırakacaksınız. Ama atalarınız beni dinlemediler, kulak asmadılar.
YEREMYA : Yer.41: 1 O yılın yedinciayında kral soyundan ve kralın baş görevlilerinden Elişama oğlu Netanya oğlu İsmail, on adamıyla birlikte Mispa'ya, Ahikam oğlu Gedalya'nın yanına gitti. Orada, Mispa’da birlikte yemek yerlerken,
YEREMYA : Yer.52: 28 Nebukadnessar'ın sürgüne götürdüğü halkın sayısı şudur:Yedinciyıl 3 023 Yahudi;
YEREMYA : Yer.52: 31 Yahuda Kralı Yehoyakin'in sürgündeki otuz yedinciyılı Evil-Merodak Babil Kralı oldu. Evil-Merodak o yılın on ikinci ayının yirmi beşinci günü, Yahuda Kralı Yehoyakin'e lütfederek onu cezaevinden çıkardı.
HEZEKİEL : Hez.20: 1 Sürgünlüğümüzün yedinciyılı, beşinci ayın onuncu günü,İsrail ileri gelenlerinden bazı kişiler RAB'be danışmak için gelip önüme oturdular.
HEZEKİEL : Hez.29: 17 Sürgünlüğümüzün yirmi yedinciyılı, birinci ayın birincigünü RAB bana şöyle seslendi:
HEZEKİEL : Hez.30: 20 Sürgünlüğümüzün on birinci yılı, birinci ayın yedincigünüRAB bana şöyle seslendi:
HEZEKİEL : Hez.45: 20 Yanlışlıkla ya da bilgisizlikten günah işleyen biri için ayın yedincigünü aynısını yapacaksın. Böylece tapınağı arındıracaksın.
HEZEKİEL : Hez.45: 25 "'Yedinciayın on beşinci günü başlayan ve yedi gün süren bayramda önder yakmalık sunuları, günah ve tahıl sunularını,zeytinyağını her gün aynı miktarda sağlayacak.
HAGAY : Hag.2: 1 Yedinciayın yirmi birinci günü RAB Peygamber Hagayar acılığıyla şöyle seslendi:
ZEKERİYA : YedinciGörüm: Ölçü Kabındaki Kadın
ZEKERİYA : Zek.7: 5 "Bütün ülke halkına ve kâhinlere sor: 'Yetmiş yıldır beşincive yedinciaylarda oruç tutup dövündüğünüzde gerçekten benim içinmi oruç tuttunuz?
ZEKERİYA : Zek.8: 19 Her Şeye Egemen RAB diyor ki, "Dördüncü, beşinci, yedincive onuncu ayların oruçları Yahuda halkı için sevinç, coşku dolumutlu bayramlar olacak. Bu nedenle gerçeği ve esenliği sevin".
Dinlerde GANİMET nasıl tanımlanmış?
Kur’an’da insanlar eşit değildir. Köleler,
cariyeler, özürlüler gibi aşağılanmış insan sınıfları olduğu gibi, Muhammed,
eski Yahudi peygamberler, Muhammed’in karısı, kızları, diğer yakınları gibi
üstün sınıflar da vardır. Bunların dışında da inananlar, inanmayan ve başları
kesilmesi gereken kafirler, ehli kitaplar gibi sınıflar da bulunur. Bütün bu
sınıflandırmalara rağmen İslam uzmanlarının savunduğu şey hep aynıdır: “İslam
ve Kur’an, köleliğe karşıdır, tüm insanlar eşittir, Kur’an köle azat etmeyi
teşvik etmiştir” derler. Neden Kur’an köleliği yasaklamadı diye sorduğunuzda
alacağınız cevaplar komikten de ötedir. “Eee, çünkü ekonomik olarak köle
sahipleri zor durumda kalabilirdi, bunun yerine Kur’an, köle azat etmeyi teşvik
ederek köleliği kaldırmayı yavaş yavaş yapmıştır. Eee bi de şey, bu aslında
İslam’dan önce de vardı. Bakın Amerika da köleliği kullandı daha çok yakın
zamanda!!!”
Kur’an alkolü yavaş yavaş yasaklamadığı gibi, namaz kılmayı da yavaş yavaş
uygulamaya geçirmemiştir. Eğer Muhammed’in tanrısı insanların eşitliğine
inansaydı köleliği kaldırırdı, hiçbir kimse de bir şey söyleyemezdi. Ekonomi de
sarsılmazdı. Muhammed’in zamanındaki ekonomiyi bir başka yazıda ele alacağım…
Kur’an’da, tıpkı Yahudilik’te olduğu gibi, kölelik vardır ve hem de nasıl
teşvik edilir. Muhammed’in de, tüm karılarının da, Ömer, Ali gibi tüm
halifelerin de yüzlerce köleleri olmuştur.
Kur’an’da köleler ikiye ayrılır. Erkek köle ve dışı köle, yani ‘cariye’. Yaşar
Nuri Öztürk çevirisiyle Kur’an’ı okursanız, Cariye sözcüğüne rastlamazsınız.
Çünkü O, Kur’an’ı güzel göstermek isteyenlerdendir. ‘Cariye’ kelimesinin yerine
“akitleri aracılığıyla sahip olduklarınız”, “halayıklarınız”, “ellerinizin
altındakiler” ve daha nice anlamsız ifadeler görürsünüz, anlamaz ve geçersiniz.
Ama bu ifadeler, ‘cariye’ gerçeğini ortadan kaldırmaz. Nedir Cariye?
Çoğunlukla, kazanılan savaşlarda öldürülen erkeklerin karıları ve kızlarına
verilen isimdir. Bunlar, Tanrı için savaşıp kazanmış inananların, en başta
Muhammed olmak üzere Kur’an’da belirtilen hakları ve mallarıdır. Alınıp
satılabilinirler. Onlarla seks yapmak da inananların Kur’an tarafından
belirlenmiş haklarıdır. Bakınız Mu’minün süresi ne diyor:
1. Mü’minler gerçekten kurtuluşa ermişlerdir.
2. Onlar ki, namazlarında derin saygı içindedirler.
3. Onlar ki, faydasız işlerden ve boş sözlerden yüz çevirirler.
4. Onlar ki, zekatı öderler.
5. Onlar ki, ırzlarını korurlar.
6. Ancak eşleri ve ellerinin altında bulunan cariyeleri bunun dışındadır.
Onlarla ilişkilerinden dolayı kınanmazlar.
Demek ki, ırzınızı korumanız için yapmanız gereken sadece eşleriniz ve
cariyelerinizle cinsel ilişkiye girmek. Bakın, Yaşar Nuri Öztürk nasıl çevirmiş
6. ayeti:
Eşleri yahut akitleri aracılığıyla sahip bulundukları müstesnadır. Bu durumda
kınanmış değillerdir onlar.
Düşünün… İnananlar, kendi dinlerinden olmayanlarla savaşıyor. Erkekler
öldürülüyor, karıları ve kız çocukları inananlar arasında bölüştürülüyorlar. Bu
kadınların ve kızların tek suçları, inananlardan olmamak. Artık onları kimse
kurtaramaz, çünkü Kur’an’da bunların sıfatı belirlenmiş durumda: “Cariye”.
Artık inananlar bu acı dolu kadınlarla ve kızlarla diledikleri gibi
sevişebilir, sonra sıkıldıklarında dilediklerine satabilirler.
Nur Süresi’nin 33. ayetindeyse şöyle deniyor:
Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye
kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden “mukâtebe” yapmak
isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mukâtebe yapın.
Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini
elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim
onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra
Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.
Burada mukâtebe yapmaktan kasıt, cariyelerin özgürlüklerinin verilmesi, yani
azat edilmeleridir. Ayette bir yandan, ahlaklarını korumak isteyenleri fuhuşa
zorlamayın derken, bir yandan da, eğer zorlarsanız da, Tanrı sizi yine de
affeder deniyor. İslam uzmanları “cariyeler seks kölesidir” dediğinizde size bu
ayetin ilk kısmıyla çıkarlar ve derler ki, “bakın Kur’an’da cariyelerinizi
fuhuşa zorlamayın diyor.” Ama aynı ayetin sonunda fuhuşa zorlarsanız da yine de
Tanrı sizi affeder ibaresini söylemezler. Bu nasıl bir “fuhuşa zorlamayın”
teşviğidir bir sonraki cümleyle affolunacaksa? Sadece bu ayet dahi Kur’an’ın
baştan sona sorgulamanız için yeterli değil midir?
Aynı şekilde, Me’ariç süresinde de benzer ifadeler görebiliriz:
22. Ancak, namaz kılanlar başka.
23. Onlar, namazlarına devam eden kimselerdir.
24,25. Onlar, mallarında; isteyenler ve (isteyemeyip) mahrum kalanlar için
belli bir hak bulunan kimselerdir.
26. Onlar ceza gününü tasdik eden kimselerdir.
27. Onlar, Rablerinin azabından korkan kimselerdir.
28. Çünkü, Rablerinin azabından emin olunamaz.
29. Onlar, mahrem yerlerini koruyan kimselerdir.
30. Ancak eşleri, yahut sahip oldukları cariyeleri başka. Çünkü onlar (eşleri
ve cariyeleri ile olan ilişkileri konusunda) kınanmazlar.
Örnekler çoğaltılabilinir. Ama sanırım bu kadarı, cariyelerin inananlara nasıl
‘helal’ kılındığını açıklamaya yeter de artar bile… Devam edelim…
Kur’an’da insanlar eşit midir?
Nahl Süresinden iki ayet insan eşitliği diye birşeyin Kur’an tarafından kabul
edilmediğini çok net gösterir:
75. Allah, hiçbir şeye gücü yetmeyen ve başkasının mali olan bir köle ile,
kendisine verdiğimiz güzel rizıktan gizli ve açık olarak Allah yolunda harcayan
kimseyi misal verir. Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd Allah’a mahsustur, fakat
onların çoğu bilmezler.
76. Allah (şöyle) iki adamı da misal verdi: Onlardan biri dilsizdir, hiçbir
şeye gücü yetmez, efendisine sadece bir yüktür. Nereye gönderse olumlu bir
sonuç alamaz. Bu, adaletle emreden ve doğru yol üzere olan kimse ile eşit olur
mu?
Yukarıdaki ayetlerde de anlatıldığı gibi, nasıl ki başkasının mali olan bir
köle, sahibine eşit değilse, veya efendisine yük olan dilsiz bir özürlü, inanan
birine eşit değilse, Tanrı da kendine eş koşulan putlara eşit değildir.
Buradaki mantığı tartışmıyorum. Özürlünün aşağılanmasını da. Konumuz dışına
çıkmadan, bir kölenin, efendisine eşit olamayacağını vurgulamak için bu
ayetleri burada yazmak gereğini duydum.
Kölelerin azat edilmeleri
Kur’an, kölelerin azat edilmesini “güya” teşvik eder. Ama bu teşvikteki amaç,
kölelerin özgürlüğünü amaçlamaz, sadece Muhammed’in çevresinde olan
Müslümanların işledikleri günahlar için diyet ödemeleridir ve Kur’an’ın tanrısı
tarafından affedilmelerinin sağlanmasıdır. Aşağıdaki ayetler bu durumu oldukça
iyi açıklar:
- Kadınlarından zihar yaparak ayrılıp sonra da söylediklerinden dönecek
olanlar, eşleriyle birbirlerine dokunmadan önce, bir köle azat etmelidirler.
İşte bu hüküm ile size öğüt veriliyor. Allah yaptıklarınızdan hakkıyla
haberdardır. (Mücadele Süresi, 3. ayet)
- Kim (köle azat etme imkanı) bulamazsa, eşine dokunmadan önce ardarda iki ay
oruç tutmalıdır. Kimin de buna gücü yetmezse altmış fakiri doyurmalıdır. Bunlar
Allah’a ve Resulüne hakkıyla iman edesiniz diyedir. İşte bunlar Allah’ın
sınırlarıdır. Kafirler için elem dolu bir azap vardır. (Mücadele Süresi, 4.
ayet)
- Allah, boş bulunarak ettiğiniz yeminlerle sizi sorumlu tutmaz. Ama bile bile
yaptığınız yeminlerle sizi sorumlu tutar. Bu durumda yeminin keffareti,
ailenize yedirdiğinizin orta hallisinden on yoksulu doyurmak, yahut onları
giydirmek ya da bir köle azat etmektir. Kim (bu imkanı) bulamazsa onun
keffareti üç gün oruç tutmaktır. İşte yemin ettiğiniz vakit yeminlerinizin
keffareti budur. Yeminlerinizi tütün. Allah size âyetlerini işte böyle
açıklıyor ki şükredesiniz. (Maide Süresi, 89. ayet)
- Bir müminin bir mümini öldürmesi olacak şey değildir. Ancak yanlışlıkla
olması başka. Kim bir mümini yanlışlıkla öldürürse bir mu’min köleyi azad
etmesi ve bağışlamadıkları sürece ailesine diyet ödemesi gerekir. (Öldürülen
kimse) mü’min olur ve düşmanınız olan bir topluluktan bulunursa, mü’min bir
köle azad etmek gerekir. Eğer sizinle kendileri arasında antlaşma bulunan bir
topluluktan ise ailesine verilecek bir diyet ve mu’min bir köle azad etmek
gerekir. Bunlara imkan bulamayanın, Allah tarafından tövbesinin kabulü için iki
ay ardarda oruç tutması gerekir. Allah hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet
sahibidir. (Nisa Süresi, 92. ayet)
Yahudilikte Kölelik
- Ve eğer kardeşin senin yanında yoksul düşerse ve kendisini sana satarsa, onu
köle gibi çalıştırmayacaksın. Senin yanında ücretli adam gibi ve konuğun gibi
olacaktır. (…) Çünkü onlar, Mısır ülkesinden çıkardığım kullarımdır. Köle
olaraka satılmayacaklardır… (Tevrat, Levililer, 25:9, 42)
- Ve senin malın olacak köleye ve cariyeye gelince: Çevrenizde olan
toplumlardan köle ve cariye satın alacaksınız. Ve aranızda oturan yabancıların
da çocuklarından, onlardan ve ülkenizde doğup da yanınızda bulunan oymaklardan
satın alacksiniz. Ve sizin malınız olacaktır. Ve onları, kendinizden sonra mülk
olarak çocuklarınıza miras olarak bırakacaksınız. Her zaman köleleri, onlardan
satın alacaksınız. Fakat kardeşlerinize, İsrailoğullarına, birbirinize sertlikle
efendilik etmeyeceksiniz. (Tevrat, Levililer, 25:44-46)
http://ahmetdursun374.blogcu.com/kolelik-cariyelik/10580365
SERAHSÎ’NİN EL-MEBSÛT ’UNDA FIKIH KÂİDELERİ.pdf
Bir kimse, bir kadınla bin dirhem mehirle evlenir, evlenme akdinde kocanın filan hanımını boşaması ve kadının ona bir köle vermesi koşul koyulursa şöyle hüküm veririz:
Bu meselede kadın, cinsel yönünden yararlanma hakkı ve bir köle olmak üzere iki şey vermektedir. Buna karşılık koca da bin dirhem vermekte ve ayrıca kadının kumasını boşamasını koşul koymuştur. Bu durumda bin dirhem, kadının emsal mehri ile kölenin değerine paylaştırılır. Bunlar eşit değerde ise bin dirhemin yarısı kölenin bedeli, obur yarısı da kadının mehri olur. Bu yüzden kadını cinsel birleşmeden önce boşarsa, kadın emsal mehre düşen kısmın yarısına hak kazanır. Cinsel birleşme olmuşsa bakılır: El-Mebsut (Serahsi)-Nikah.pdf
Çok evli olan bir erkek eşlerinden birine: "Adet olduğun zaman sen ve falanca eşim boşsunuz" dese ve kadın adet olduğunu söylese birinci istihsana kıyasla her iki hanimin da boş olması gerekir.
Çünkü başkalarının bilmediği konularda kadının sözü tam bir delildir. Bu koşulun kadının sözü ile sabit oluşu başka bir koşulun kanıt ile veya kocanın tasdiki ile sabit olması gibidir.
Ama biz burada kıyası terk ediyoruz. Onun adet olduğu başka bir yolla bilininceye kadar diğer hanımın boş olmadığını söylüyoruz.
Çünkü bu meselede hak öbür eşe (kumaya) aittir. O da kendisi hakkında diğer hanımın haberine razı olmamış ve ona böyle bir yetki vermemiştir. Ayrıca başkalarının bilemeyeceği konularda kadının sözünün kabulü zaruretten dolayıdır. El-Mebsut (Serahsi)-Talak.pdf
Kur’an’a göre, "Peygamber olmayanlar" tek eşli
olmak zorundadır.
Yahuda İskaryot Bir Hain mi.pdf
Kur'an da "Kızlar" kelimesi geçen ayetler.
Kâbe’de sel baskınları
Dinlerde ölmek, öldürmek kavramları hakkında,
tartışmalarımızdan.
Tanrılar sürekli, "öldürün" der mi?
Kutsal Metinlerde “Öldür” kelimesinin kullanım şekilleri.
Allah'ın dini hangisi, Allah kendini yalanlar, dininizi
beğendim der mi?
Böyle din, böyle mantık olmaz...
Sağlıksız vücut damardan, sağlıksız beyin dinden beslenir.
Bilim diyor ki, “Beyin hasarı olanlarda Allah-Din inancı
artıyor.”
10 - 15 Milyon Akıl Hastası Aramızda Dolaşıyor.
Hz. Muhammed'in hastalığı Akromegali hakkında bilgi…
Sünnet, Haç, Tartışmalarım.
Tevrat
YanıtlaSilYASANIN TEKRARI: Yas.21: 14 Kadından hoşnut kalmazsa, onu özgür bıraksın. Kadınla yattığı için onu parayla satmasın, ona köle gibi davranmasın."