7 Haziran 2016 Salı

Görünmez Holding görünür olmaya başladı, Binali ve Hızlı Tren soygunu...

Sizlere epey geniş ve bir birini tamamlayıcı arşiv sunacağım, tavsiye ederim ki, zaman ayırıp okuyunuz ve ülkenin vatandaşlarına neden ve nasıl tecavüz edildi anlayınız isterim.
Mollaveisoğlu'nun Görünmez Holding kitabında dediği gibi, "yapacaklar ki çalsınlar çalmak için yapıyorlar", başka yolu yok.

Hızlı tren google haritasına çarptı

Bursa-Yenişehir arası 75 kilometrelik Yüksel Hızlı Tren hattın 50 kilometresi değişti. Devlet bu değişimden dolayı 447 milyon lira zarara uğratıldı. CHP Milletvekili Haydar Akar, “Google haritası üzerinden hazırlanmış bir proje” diye tepki gösterdi.


06 Haziran 2016           

Yüksek Hızlı Tren ihalelerindeki skandalların ardı arkası kesilmiyor. Bursa-Yenişehir YHT hattının geçeceği güzergah defalarca değiştirildi. 75 kilometrelik yolun 50 kilometresi rayların önüne göl, tarım arazisi, sera, bina, dağ çıktığı için yeniden yapıldı. İhalenin başında 393 milyon TL'ye mal olacağı belirtilen hat, 870 milyon TL'ye ulaştı. Kamunun zararı 75 kilometrelik hatta 477 milyon TL'ye fırladı.


HASAN BOZKURT- ÖZGÜR DÜŞÜNCE GAZETESİ

SAYIŞTAY RAPORLARI

TCDD hesaplarının TBMM KİT Komisyonu'ndaki görüşmelerinde milyon dolarlık YHT ihaleleri gündeme geldi. 2011 yılında ihaleye çıkan Bursa-Yenişehir hattında tespit edilen usulsüzlüklerle ilgili Sayıştay raporları görüşüldü. Sayıştay'ın 2012 yılında raporlaştırdığı skandalların 4 yıldır hesabının sorulmadığı ortaya çıktı. TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, skandalın Ulaştırma Bakanlığı tarafından hala soruşturulmaya devam ettiğini belirtti.

5 YILDA YÜZDE 30'U BİTTİ

TBMM KİT Komisyon'unda skandalla ilgili konuşan CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, “Bir gece birinin aklına Bursa-Yenişehir hattı yapılsın diye geldi. Samimi söylüyorum Google haritası üzerinden hazırlanmış bir projeden yürüdüler. 393 milyon TL'ye ihale edilen işe şu ana kadar 560 milyon lira harcanmış. 75 kilometrelik hattın sadece yüzde 30'unda fiziki ilerleme sağlanmış, daha yüzde 70'i geride duruyor. 75 kilometrelik hattın 50 kilometresi değişmiş. Bir taraftan ‘Göl var, buradan geçemeyiz' demişler, diğer taraftan ‘Tarım arazileri var, buradan geçemeyiz' demişler” dedi.

İhaleden önce tarım arazisi yok muydu?

KİT Komisyonu'nun MHP'li üyesi Fahrettin Oğuz Tor sözleşmenin imzalanmasından sonra 75 kilometrelik hattın 50 kilometrelik kısmında güzergâh değişikliği yapılmasına tepki gösterdi. İhaleden önce alt yapı çalışmaları yapılmadığı için maliyetlerin katlandığını belirten Tor, “Bilmiyorum, nasıl olmuş ama olacak iş değil. Yani aklın, mantığın alması mümkün değil bunları. Projedeki hattın çok değerli tarım arazileri, meyve bahçeleri ve seralardan geçmesi, DSİ'nin Bursa'nın 20 yıllık içme suyu şebekesiyle ilgili planlarını etkilemesi... Yani, şimdi, bu ihale dokümanı incelenirken acaba bu hatların nereden geçtiğine bakılmıyor mu? Daha önce bu araziler, seralar buralarda yok muydu?” tepkisi gösterdi.  ozgurdusunce


Yani Bursa, dediğim gibi, bu memleketin en büyük 3 tane ilinin tam ortasında havaalanı çalışmıyor. 

Yani, demir yolu yok efendim, kara yolundan…

Şimdi, Bursa, dediğim gibi, merkezî bütçeye en yüksek katkı sağlayanlardan bir tanesi. Son on yılda 70 katrilyon lira eski parayla, 70 milyar lira biz bütçeye para göndermişiz. Ben yine Kalkınma Bakanına sordum, son beş yılda Bursa’ya gelen yatırımların toplamı 4 milyar lira ya! Ayıptır yani!
 
Ben şimdi bunu da söylüyorum: Bu projeye bu sene bütçeden ayrılan para ne kadar? Yani bu bahsettiğimiz projeye ayrılan para ne kadar?

İkincisi: Bana gerçek bir şey söyleyin. Binali Bey Ulaştırma Bakanıyken de geçen dönem, “2010’da, 2014’te bitireceğiz, kazmayı vuruyoruz…” Sesi kısılmıştı hatta -hatırlayanlarınız vardır- o konuşmayı yaparken. Çok ateşli bir konuşma yapmıştı Sayın Bakan. Sene 2015. Yani, hemen hemen sıfırdan devam ediyoruz. Bu Bursa projesinin hedeflediğiniz zamanını bana bir söyleyin, Hüseyin kardeşim gibi ben de Bursa’ya müjde vereyim. Yani ne zaman olacaksa… Veya biz görebilir miyiz? Ben 54 yaşındayım, ömrüm vefa edecek mi, etmeyecek mi?

Sayın Genel Müdür, bir de: Ben her şeye rağmen aktarmalı seferlerinize de biniyorum, biliyorsun. Yani ben Bursa’ya bir an önce hızlı trenin gelmesini en çok arzu edenlerden bir tanesiyim. Bursa’nın insanı da bunu hak ediyor diye düşünüyorum.

Ben sorularıma da bir cevap alırsam…

TBMM-Tutanak Hizmetleri Başkanlığı.pdf

ULAŞTIRMA BAKANI YILDIRIM'A "RAYDER" SORUSU.
CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, Pamukova'da yaşanan hızlandırılmış tren kazasının ardından kurulan "RAYDER" isimli derneğe ilişkin tartışmaları Meclis gündemine getirdi.

CHP'li Köktürk, konuyla ilgili olarak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığı'na yazılı soru önergesi verdi.
CHP Zonguldak Milletvekili Köktürk, Pamukova'da yaşanan hızlandırılmış tren kazasının ardından kurulan "Raylı Ulaşım Sistemleri Derneği (RAYDER)" isimli derneğe ilişkin tartışmaları Meclis gündemine getirdi. (SWISSRAIL TOPLANTISI HK)
 
CHP'li Köktürk, konuyla ilgili olarak Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığı'na yazılı soru önergesi verdi.
Köktürk, önergesinde 22 Temmuz 2004 yılında meydana gelen Pamukova hızlandırılmış tren faciası sonrasında oluşturulan TCDD "Bağımsız Bilim Kurulu"nda yer alan isimlere dikkat çekti. Kurul"daki, Prof. Dr. Mustafa Karaşahin, Prof. Dr. Sıddık Yarman ile Prof. Dr. İnal Seçkin"in devam eden hızlı tren inşaatını denetleyen Bağımsız Bilim Kurulu içinde de görev aldığı yönünde iddialar bulunduğunu ifade etti. Köktürk, "Bu isimlerden, Prof. Dr.Mustafa Karaşahin Ulaştırma Bakanlığı Danışmanlığı görevine de getirilmiş midir? Getirilmişse içinde bulunduğu kurul "Bağımsız Bilim Kurulu" olarak değerlendirilebilir mi?" diye sordu.

Bugün demir yolu projelerindeki yerlilik uygulamasının yerine getirilmediği ve ilgili raylı sistem üreticilerimizin ciddi tepkileri bulunmaktadır. Özellikle temsilci örgütleri ARUS ve RAYDER'in, yerlilik payının gözetilmediği, artırılmadığı, dolayısıyla yerli şirketlerin büyük demir yolu yatırımlarından yeteri kadar iş alamadığına ilişkin yoğun eleştirileri söz konusudur. Yerli üretimle iş birliği bulunmamaktadır.
24. Dönem 5. Yasama Yılı, 29. Birleşim 14 Aralık 2014
 
Prof. Dr. Sıddık Yarman'ın kaza sonrasında ortaya çıkan RAYDER adlı dernekte Genel Sekreter olduğunu hatırlatan Köktürk, Prof. Dr. Mustafa Karaşahin ile Prof. Dr. İnal Seçkin'in de RAYDER'in derneğin çalışmalarında aktif olarak görev aldığını bildirdi. RAYDER"in ve yöneticilerinin TCDD ile ticari yönü de olan ilişkiler içinde olduğu iddiaları bulunduğunu ifade eden Köktürk,"Derneğin, yöneticilerinin veya yukarıda ismi belirtilen kişilerin Ulaştırma Bakanlığı veya TCDD ile herhangi bir şekilde ticari ilişkileri var mıdır?
Kendilerine herhangi bir işin karşılığı olarak Ulaştırma Bakanlığı veya TCDD tarafından herhangi bir ücret ödenmiş midir?" diye sordu.

CHP'li Köktürk, Bakan Yıldırım'a şu soruları yöneltti:
"-Bir gazetedeki köşe yazılarında, kaza sonrasında, Bağımsız Kurul raporları dışındaki tüm raporları eleştiren, TCDD Genel Müdürünü sürekli olarak savunurken makinistleri suçlayan Gazeteci Av. Adnan Ekinci"nin, önce TCDD kadrosuna, akabinde de Ulaştırma Bakanlığı Hukuk Müşavirliğine atandığı doğru mudur?

-Kamu kurumlarının derneklerle ve vakıflarla ticari iş yapması, kurumun bir hizmetini bu dernek ya da vakıflar aracılığı ile gördürmesi ve kamu kurum ve kuruluşlarının binalarını kullandırması suç teşkil etmesine rağmen, TCDD"nin bazı kurum içi eğitimlerini RAYDER adlı bu dernek aracılığı ile yaptırdığı,İstanbul Haydarpaşa Gar Sahasındaki TCDD'ye ait olan eski Malzeme Müdürlüğü binasını bu derneğe kullandırdığı, kira da dahil hiçbir gider için para almadığı doğru mudur?

-RAYDER"in Başkanı ve bir kısım yönetim kurulu üyeleri ile TCDD Genel Müdürü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi kökenli midir? Şayet kökenli ise,ortak kökenden kaynaklanan ilişkiler ağı söz konusu mudur?

-RAYDER, uluslararası birçok toplantıya katılmakta, TCDD"nin düzenlediği sempozyumlarda destekçi olmakta, birçok toplantıya ev sahipliği yapmaktadır.
Bu derneğin, bu kadar faaliyeti hangi kaynakla sürdürdüğü, kaynağın nereden geldiği konusunda Bakanlıkça veya diğer ilgili devlet birimlerince herhangi bir araştırma yapılmış mıdır?" (ANKA)
(ÇAĞ/ZG)
(Ankara Haber Ajansı)
***
Bir soru da benden olsun.
Hızlı tren raylarında altın kullanıldığını biliyormuydunuz?
Hem sürtünme katsayısı açısından,hem de oluşacak manyetik alanın zorunlu olarak kullanıma ittiği madenin altın madeni olduğunu biliyormuydunuz?


Peki Koza madencilik,neden altın arama faaliyetlerinde öncü konuma getirilmeye çalışılıyor? 

Buradan farklı detaylar da görebilirsiniz.


Kaz Dağları’nda ölü altın bedenler

Aynı firma kimle bağlantılı/kimin?
Yine aynı firma Kaz Dağları altın arama faaliyetlerinde ne işi olabilir dersiniz?

FETHULLAH GÜLEN KAZ DAĞLARINDA NE ARIYOR?

Ayrıca bu konuyu
Anglikan kilise, Kraliçe II. Elizabeth, Fethullah bağları yazımda da belirtmiş,soru halinde yöneltmiş idim.

Hızlı tren raylarında altın kullanıldığını biliyormuydunuz?
Hem sürtünme katsayısı açısından,hem de oluşacak manyetik alanın zorunlu olarak kullanıma ittiği madenin altın madeni olduğunu biliyormuydunuz?

Peki Koza madencilik,neden altın arama faaliyetlerinde öncü konuma getirilmeye çalışılıyor?

Aynı firma kimle bağlantılı/kimin?
Yine aynı firma Kaz Dağları altın arama faaliyetlerinde ne işi olabilir dersiniz?



PRENS CHARLES: İÇİMİZDEKİ TEHLİKE.


Nano boyutta sürtünmesiz yüzeyler.

Mehmet Baykara, "uzun süredir sürtünme kuvveti kanunlarının nanometre boyutunda anlaşılmasına yönelik araştırmalar yaptıklarını, bunun sonucunda da bu kanunların bilinen hallerini değiştiren nano boyutta sürtünmesiz yüzeye sahip yeni bir malzeme geliştirdiklerini" bildirdi.

Bu yeni malzemenin atomik seviyede düzlüğe sahip olan, "süper kaygan" altın ve karbon yüzeylerden oluştuğunu aktaran Baykara, şöyle konuştu:

"Bu malzeme, makine, malzeme mühendisliği ve nanoteknolojiyi birleştiren bir çalışma sonucunda bulundu. Yaptığımız deneyler ve hesaplamalar sonucu elde ettiğimiz bu malzeme, nano boyutta sürtünme kuvvetini neredeyse sıfırladı. Özel bir teknikle, sürtünmeye yol açmayan atomik düzlükte karbon ve altın yüzeyler oluşturabildik. Hiçbir pürüzü olmayan altın ve karbondan oluşan bu iki yüzey bir araya geldiğinde, sürtünme kuvvetinin neredeyse sıfır düzeyine indiğini gösterdik."

Gerçekleştirdikleri çalışmanın dünyanın en önde gelen multi-disipliner bilim dergilerinden Nature Communications'da yayımlanarak bilim dünyasına duyurulduğunu kaydeden Yrd. Doç. Dr. Baykara, yayına ilişkin, "Çalışmamızın tamamen Türkiye adresli olarak Nature Communications'da yayımlanan ikinci makale olmasından dolayı gururluyuz." dedi.  cnnturk.com

***

TCDD Genel Müdürlüğü, hızlı trene verilecek ismi belirlemek için internet sitesinde anket düzenliyor.

Edinilen bilgiye göre, TCDD Genel Müdürlüğü, gelecek ay Ankara-Eskişehir arasında sefere başlaması planlanan hızlı trene diğer ülkelerde olduğu gibi farklı bir isim verme arayışına girdi.

Hızlı trenin ismini belirmek için "tcdd.gov.tr" internet adresinde düzenlenen anket yarın sona erecek. Anket sonucunda en çok önerilen 10 isim yine internet üzerinden 9 Şubattan itibaren 5 gün süreyle oylamaya sunulacak.
Ankette en çok oyu alan isim Türkiye"nin ilk hızlı treninin ismi olarak tescil edilecek ve Türkiye"deki tüm hızlı trenler tüm dünyada bu isimle anılacak.

İŞTE DÜŞÜNÜLEN İSİMLER
TCDD, yöneticileri hızlı tren için, "Demirkanat", "Turkuaz" ve "Ay-Yıldız" isimleri üzerinde tartışıyor. "Ay-Yıldız"ın kullanılıp kullanılmayacağını araştıran TCDD"nin, "Turkuaz" ismi üzerinde yoğunlaştığı öğrenildi.

TÜRKÜSÜ DE YAPILACAK
TCDD ayrıca kendisiyle özdeşleşen "Kara Tren" türküsüne alternatif olarak hızlı trene uygun bir şarkı için bazı sanatçılarla görüşüyor.
Hürriyet

DEMİRYOLLARI HAKKINDA AŞAĞIDAKİ BİLGİLERİ BİLİYOR MUSUNUZ?

YA DA BİLİYORDUK DA BAŞKA ŞEYLERLE UĞRAŞTIRARAK(PKK-İRTİCA-TÜRBAN-CUMHURBAŞKANI SEÇİMİ-FAİLİ MEÇHULLER-ÜLKENİN İMAJINI BOZAN CİNAYETLER-MEDYADAKİ TOPLUMU  UYUTMA FAALİYETLERİ-V.B. DAHA NİCELERİYLE"¦)

BİZLERE UNUTTURULDULAR MI 
*Türkiye"de demiryolu yerine karayolu  taşımacılığının tercih edilmesinin, ABD"nin yaptığı Marshall yardımının bir şartı (kriteri) olduğunu, 

*Türkiye"de  %95 olan kara yolu taşımacılığının payının; ABD"de %43 olduğunu, (St, tse.mart 2002)

*Türkiye"nin ulaşım ana planı olmadığını, 

*2050 yılında, Japon uzmanların yaptığı çalışmaya göre, Ankara İstanbul arasında yılda 60 milyon yolcu taşınacağını, 

*Mevcut durumdaki, Ankara İstanbul demiryolu hattının Abdülhamit zamanında 725 km olarak yapılmış olduğunu,

*Abdülhamit zamanında yapılan  demiryolunun, yolu yapan yabancı şirketler tarafından, demiryolunun geçtiği yerlerdeki maden imtiyazı hakkından yararlanmak için bilinçli olarak uzatıldığını, Atatürk"ün   1936 yılında bu yolun düzeltilmesini istediğini, 

*İstanbul, Ankara arasında elektrikli tren projesinin 1959 yılında hazırlandığını,

*1976 yılında Demirel tarafından 411 km olarak  ihalesi yapılan Ankara İstanbul hızlı Tren hattının % 40"ının tamamlandığını, ancak bunun bitirilmesinin engellendiğini, Mesut Yılmaz"ın bu hattı tamamlamayacağız diye bir açıklaması olduğunu ve iktidar olduğu yıllarda da bu hattın tamamlanması için çalışma yaptırmadığını, 

*8 Haziran 2003 tarihinde AKP"nin Ankara İstanbul  hızlı tren hattını tamamlamak yerine,Abdülhamit zamanından kalan 725 km lik hattı modernize edecek şekilde Alarko ile ortak İspanyol şirketiyle bir anlaşma imzaladığını, 

*Bu hattın Ankara-Eskişehir arası için 600 milyon dolarlık bir harcama yapılacağını ve bu projenin hızlı tren ile bir ilgisi olmadığını aksine hızlı treni engellemek için bir aldatmaca olduğunu,

*Ankara İstanbul arasında, Prof. Dr İlyas Yılmazer"in bir elektrikli demir yolu projesi hazırlamış olduğunu. Bu projeye göre 395 km olacak olan demir yolunun, boru tipi türbin ile Mudurnu çayından elde edilecek elektrikle bedava  enerji ile çalışacağını ve bu bedava enerji ile günde 96 sefer yapılabileceğini,

*Atatürk zamanında 4075 km demiryolu yapıldığını, bundan sonraki 69 yılda ise sadece 1510 km demiryolu yapılabildiğini,

*1950 yılında %50 oranında olan demiryolu  taşımacılığının, 2003 yılında %5 e düştüğünü,

*Tokyo"da yüksek hızlı trenlerin (200 km/s), 1964 yılında çalışmaya başladığını ve bu güne  kadar bu trenlerin hiç kaza yapmadığını, 

*İzmir, Denizli arasının (300 km) 27 yıl önce otobüs ile 5, trenle 6 saat, günümüzde ise bu mesafenin otobüsle 3,5 saat trenle yine 6 saat (ort. hız 50 km /saat) olduğunu, 

*ABD, Fransa ve Japonya"da 450 km/s hız yapan trenlerin hava yolu taşımacılığı ile rekabet ettiklerini, (St,TSE.mart 2002 )

*600 km hız yapan elektrikli trenlerin artık kullanılmaya başlandığını, 800 km hız yapan elektrikli trenlerin ise deneme aşamasında olduğunu, 

*Türkiye"de yılda 10-12 bin kişinin trafik kazalarında öldüğünü, (St, tse.mart 2002)

**Türkiye"de % 7 si trenle yapılan taşımacılığın,elektrikli trenle yapılan taşıma olarak  %30 çıkarılması durumunda, yıllık 36 milyar dolar tasarruf edileceğini, (Prof. Dr. Atıf Ural), 

*AKP"nin acil eylem planında söz konusu olan15 bin Km yolun, yapılabilirlik (fizibilite) çalışmasının, jeolojik ve jeofizik etütlerinin, şehir içi geçiş planlarının, bilimsel değerlendirmesinin olmadığını,(Prof. Dr. Atıf Ural) 

*Tarsus, Adana, Gaziantep arasında yapılan yolun, keşif bedelinin, 360 milyon dolar, keşif uzunluğunun 243 km, öngörülen bitiş tarihinin 1991 yılı olduğunu, ancak bu yolun 258 km olarak, 2001 yılında 4,2 milyar dolara bitirildiğini, (Doç. Dr. İlyas Yılmazer) 

*Otoyolların geçtiği alanların, 10 kilometre sağ ve 10 kilometre de solunun, kirlilik nedeniyle tarım alanı olmaktan çıktığını

*Türkiye"nin en verimli ovalarından biri olan İzmir, Menemen Ovasının ortasından, otoyol geçirmek için proje hazırlandığını, otoyolun ovanın 4 bin dönüm arazisini yok edeceğini. 

*Otoyolların verimli ovalar içinden geçirilmesinin Türk tarımını yok etme planının bir parçası olduğunu,

*Ovanın içinden geçen karayolları kenarlarındaki bağlardan ihraç edilen üzümlerin, zararlı madde bulunduruyor olmaları nedeniyle iade edildiğini, 

*Taşımacılığını %95 oranında karayolu taşımacılığı ile yapan Türkiye"nin, kaza sayısında 195 ülke arasında 12. olduğunu, 

*Trafik kazalarının 4 yıllık zararının,25 trilyon olduğunu,(2002)

*Yüksek hızlı demiryolunun km maliyetinin 1.4 milyon dolar, ömrünün 30 yıl, bölünmüş yolun km maliyetinin 1.5 milyon dolar, ömrünün 15 yıl olduğunu, (Prof. Dr. İlyas Yılmazer)

*Ankara İstanbul arasındaki yolda yapılan bolu tüneline (25 km) harcanan para ile, Ankara İstanbul arasını 1,5 saate indirecek demiryolu yapılabileceğini, bu demiryolunun tüm enerji ihtiyacının Mudurnu çayından karşılanabileceğini, (Prof. Dr. İlyas Yılmazer) 

*Bolu tünelinin Kuzey Anadolu fay hattı üzerinde olduğunu,trilyonarca para harcanan bu tünelin soğuk hava deposu olarak kullanılacağını,

*Türkiye"de Avrupa"daki toplam sayıdan daha fazla, otobüs ve kamyon olduğunu,  

*Avrupa ülkelerinde, elektrikli trenle yük taşımacılığının en düşük olduğu ülkede, bu oranın  % 60, yolcu taşımacılığında ise en düşük oranın % 80 olduğunu,

*Japonların yaptığı araştırmaya göre, karayolu taşımacılığının, deniz yoluna göre %166 daha pahalı olduğunu, (St, tse.mart 2002 )

*1 km karayoluna yapılacak harcama ile 5 km demiryolu yapılacağını,

*Karayolunda 5 ila 10 birim harcanarak taşınan yükün, demir yolunda 1 birim harcanarak taşındığını,

*Ülkemizde, deniz yolunun yük taşımacılığındaki payının % 0.3 olduğunu, (2002)

*Demiryolu ulaşımının, komünist ülkelerin tercihi olduğunu öne süren Özal'ın, Türkiye'de Cumhurbaşkanlığı yaptığını,

*Gaziantep Adana arasında 4,5 milyara yapılmış olan çift yolun, günde 25 bin araç trafiği  için ekonomik olduğunu, ancak bu yolda günde sadece 2.500 araç trafiği olduğunu, 

*İstanbul Ankara arasını 3 saat, Ankara Mersin arasını da 3 saatte alacak olan bir demiryolu yapılsa bunun maliyetinin 4 milyar dolar olacağını,

*300 milyar dolar olan dünya deniz taşımacılığından, Yunanistan  60 milyar dolar pay alırken, bizim ise 2,5 milyar dolar dahi pay alamadığımızı, 

*Batum" dan Hopa"ya bir TIR"ın 3 bin dolar, bir vagonun  2500 dolar taşıma ücreti aldığını, bir vagonun 3 TIR"ın taşıdığı yükü taşıdığını, (2003)

*Ulaşım, enerji, sağlık, eğitim gibi temel politikaları yanlış olan bir ülkenin kalkınamayacağını,  

BİLİYOR MUYDUNUZ?
Kaynak:
A. Dursun arşivi

Bravo hızlı trene diye yazacaktım!
İyice ki bir küpüne battı, kendisine hayran hale geldi. Kendi sesine, duruşuna, yürüyüşüne âşık oldu.

Putin"e benzetiyorlar.
"Putinleşti" diyorlar.

Bence yanlış.
Gittikçe Enver Paşa'laşıyor.

Herkes ondan olacak.
Onu alkışlayacak.

Sözleri kıvılcım, kelimeleri süngü, cümleleri yıldırım diye kabul edilecek. Trabzon meydanına kendisine oy verecekleri topluyor ve eleştiri yazıları yükselten köşe yazarlarına; "dirhemini yiyenin kudurması" gereken iftiralar atıyor.

Nefret yüklü sesle diyor ki:

"Ha bu köşe yazarları var ya...
Ha bunlar...

Ne kadar para alıyorlarsa...
O kadar küfür ederler.

O kadar hakaret ederler. 
Maaşlı memurdur bunlar."

Ben muhabirliğe Haldun Simavi"nin Günaydın Gazetesi"nde başladığım yıllarda Tayyip Erdoğan da Necmettin Erbakan"ın genel başkanı olduğu partinin Beyoğlu İlçe Başkanı"ydı. Fakirdi. Hiçbir şeyi yoktu, "bir lokma-bir hırka" derler ya o haldeydi. Çocuklarına bakabilsin diye partisinin ona "dükkân gibi bir şey açtığı" söyleniyordu.
***
Bugün kendime bakıyorum.
Neyim var, servetim nedir?

Tayyip Bey"e bakıyorum.
Malı nedir, mülkü ne kadar?

Ben yine aynı Necati!
Tayyip Bey ise çok zengin!

Eğer onun Trabzon meydanında iftiralar yağdırarak söylediği gibi "para ve yüksek maaş küfür edene akıyorsa" bu durumda kim küfürden "mal-mülk-servet-gemicik-pırlantacık, karısının kolunda milyar lira değerinde çantacık" yapmış oluyor? Bütün bunlara rağmen yine "Bravo bizi hızlı trene bindirene" diye yazacaktım. Bu ülkede hep umutsuz, kötüye gidiş olmuyor, "iyi-çağdaş- kalkınmacı projeler de hayata geçiriliyor" diyecektim. 10. Yıl Marşı"nda kalkınma hamlesinin simgesi diye yazılan "Demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan" övünmesini devam ettirenlere ve dünyadaki 7 hızlı tren sahibi ülkeden birini de Türkiye yapanlara teşekkür etmeliyiz diye bağıracaktım...

Bağıramadım.
Kalemim izin vermedi.
Yazamadım.

Şunun için yazamadım: Ankara Eskişehir arasında başlatılan hızlı trene yandaş gazetecileri; "eserleriniz muazzam, yaptıklarınız benzersiz, adımlarınız çağ atlatıyor" şeklinde yağcı yazılar(özellikle Hasan Celal Güzel ile Mehmet Altan) yazsınlar diye bindirerek ve treni de kendi sürerek 250 kilometre hıza ulaştıran Başbakan Tayyip Erdoğan, bir genç gazetecinin tarafsız, objektif sorusuna cevap vermedi. Bu gazeteci VATAN Yazarı Yiğit Bulut"tu.

Şu 2 soruyu soruyordu:

1- Alsim-Alarko liderliğinde İspanyol OHL Firması ile oluşan konsorsiyum tarafından yapımına başlanılan 1. etabın sözleşme bedeli (+sigorta primi olmak üzere) toplam 459 milyon euro"dur. Ancak keşif artışları ile birlikte maliyet 629 milyon euro"ya çıktı. Nasıl oldu da 459 milyon euro olarak belirlenen ilk bedel bir anda 629 milyon euro"ya çıktı?

2- Dünyada hızlı trenler, saatte 500 km. hıza dayanırken! Biz neden "daha eski, 250 km"yi aşamayan bir teknolojiyi bu kadar pahalıya aldık?"
***
Yiğit Bulut, "hızlı trende soygun yapılıyor" kuşkusuna düşmüş, kıyaslamalı bilgiler bulmuş sergiliyor, gerçeği arıyor, başta Başbakan ve Ulaştırma Bakanı olmak üzere yerli yapımcı firma Alarko"ya soruyordu: Fransa"da saatte 500 kilometre hız yapabilen hızlı trenin, 1 kilometre maliyeti 2 milyon euro iken Türkiye"ye satılan geri teknoloji 250 kilometre hızda trenin 1 kilometre maliyeti, neden 3 milyon euro? Hızlı Tren"in açılış seferine 50 gazeteci çağırdılar, aralarında bu soruları soran Yiğit Bulut yoktu.

Düt... Düt... Düt...
Hızlı tren geliyor...
Türkiye soyuluyor!


"Bravo hızlı trene..." diye yazamadım. İçimdeki o, "soyguna alet olma..." diyen ses beni engelledi. İstediğiniz kadar Trabzon meydanında iftira bağırın ben o sese müteşekkirim.
NECATİ DOĞRU 
 ---
Hızlı tren raylarında altın kullanıldığını biliyormuydunuz?
 

Hızlı TREN hattı ÇÖKTÜ. Kasım 11, 2012  

ANKARA (Cumhuriyet Bürosu) - Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD), Başbakan Recep Tayyip Erdoğan"ın da katılımıyla 13 Mart"ta sefere koyduğu Ankara-Eskişehir arası "Yüksek Hızlı Tren (YHT)" ile ilgili yaptığı bir iç yazışmasında "itiraf gibi" değerlendirmelere yer verdi. Yazışmada, "Bölgemiz elemanlarımızca yapılan turnelerde yolda yer yer deformasyonların oluştuğu gözlenmektedir (...) Hattın yeni açılmış olması sebebiyle dinamik tren kuvetlerine karşın hattın ne gibi tepkiler vereceği henüz bilinmemektedir" ifadeleri yer aldı.

"HAKLI OLDUĞUMUZU" BİLİYORDUK
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri Yavuz Demirkol, yaptığı yazılı açıklamada, "Sendika olarak haklı olduğumuzu biliyorduk. Ancak bunun bu kadar kısa sürede ortaya çıkacağını düşünmemiştik" diyerek şunları kaydetti:
"Hızlı trenin işletmeye alınmasının üzerinden 11 gün geçmeden yolda yer yer deformasyonların oluştuğu, deformasyonları giderecek yol tamirat makinelerinin olmadığı ve bu nedenle hız sınırlamalarının (tekayudat) olduğu ekteki kurum yazısından anlaşılmaktadır. "˜Hattın yeni açılmış olması sebebiyle dinamik tren kuvetlerine karşın hattın ne gibi tepkiler vereceği henüz bilinmemektedir" diyerek Hızlı Tren"le ilgili gerçekliği itiraf eden yetkilileri yine"ˆuyarıyor, yanlıştan bir an önce dönmeyi ve hızlı tren seferlerini durdurmalarını talep ediyoruz."
Cumhuriyet 29.03.2009

Bazı yorumlardan alıntılar paylaşacağım.
A. Dursun
----------
Hızlı tren felaketi ile başlayan AKP felaketleri sürüyor. AKP bu ülkeyi yönetemiyor. Yönetmesi mümkün değil. Çünkü bunu yapacak kadroları yok. Bilgisiz ve birikimsizler. Ekonomi bilmiyorlar. Devlet yönetimini bilmiyorlar. Teknik bilgileri yok. Bildikleri sadece yandaş kalkınma ve koruma planı,programı yapmak.
AKP ile ülke kan kaybediyor. AKP kürt açılımı , ermeni sınırı , kıbrııs çözümü diye milletin kafasını karıştırıp zaman kaybettiriyor.
Vatandaş ise canı dahil her şeyini kaybediyor. Küresel ısınma palavralarına inamıyorum. İnandığım tek şey cehaletin ve bilgisizliğin yönetimde olması.
O. Akgün
---
Kültürleri caminin dışarısına çıkamayan imamlar, ülke yönetemez!
sedrek
----------
BUNLARIN KÜLTÜRLERİ ABD DEN GELİYOR. AB DEN GELİYOR.
A. Kaplan
----------
Suçlu Hükümet degil, Muhalefet,

Gazetecilkte bir prensip  varmıs,Köpek insanı degilde ,insan köpegi ısırınca  haber  olurmus.
Bizim gazeticilerin kafasına kim bu prensibi soktuysa, sokmus, adamlar, köpek ısıracak, insan arıyorlar.
Büyük basına bakın, hep, pislik haberler. Adam,karısını nasıl öldürmüs? Yok, genc, kücük yasta kızla  nasıl yakalanmıs,Ünlüler, hangi otelde,hangi zenginle  bulusmus felan.
Hic halk yok, halkın sorunları  yok.
Peki  P...... ler, Aytama deresi, doldurulmus. Belediye suclu,mühendisler suçlu  siz neredeydiniz? Niye halkı uyarmadınız? Niye ,danıstayda  dava acmadınız? Lafa gelince  biz dördüncü kuvvetiz diyorsunuz.
Teknik Üniversite, alanına, gecekondu semti kurulurken nerdeydiniz?

Muhalefet,yok.Hic  bir  ciddi konuyu gündeme getirmiyor.Görevini yapmıyor.Halktan kopmus,bir muhalefet var.Isi gücü elestirmek.
Delikanlı olalım yahu.Iyi bir is yaptıgı zaman ,bak bunu dogru yaptınız ama bu yanlıs yaptın deme cesaretini gösterelim.

TC nin AB ye girme sansı yok.Imtiyazlı ortaklıgı kabul edin ve bitsin bu AB yalakalıgı.

Kurun Devlet Güvenlik Mahkemelerini.Acın  Terör suclu ları icin hapishanelerinizi.Cıkarın Terörle  mücadele kanunlarını.
Gidin BM ye ,devletlere yasaklanan mayınlar,tüm örgütlere yasaklansın.Dıs ülkelerden saldıreı gelmesi halinde ,saldıran ülke topraklarındaki,terörüstleri,etkisiz hale getirme hakkını isteyin.

Türkiye de bu muhalefet oldukca,bu tip iktidarlar olur.Onu bırakın,Fettullah Hoca,Türkiyeye gelmese bile ekibi ,iktidarı belirliyor,belki,büyük bir oy oranı ile,TC nin tüm yönetimini de alır.

Bagırmak la ,cagırmakla  olmaz.Bilim le mesele cözülür. Bagırmak, çagırmak pek insani bir  karakter de olmıya bilir.
G. Güvendağ
----------
Kitle iletişim araçlarının  yüzde doksandokuzu hükümetin güdümünde.
CHP ve MHP"yi kapatmak için bahane arıyorlar.
Oktay Vural ne diyor: Neredeyse hava raporlarında bile çıkıp konuşan ve işgal eden bir adam.
Her yerde o var başka kimse yok. Buna ne denir siyaset dilinde?  T. Feyizoğlu
---------
Soylediklerinize aynen katilmakla beraber eklemek istediklerim var. Biz muhalefeti elestirirken kendimiz de elestiriden oteye gidemiyoruz. Bence CHP de , MHP de yeterince guclu muhalefet yapiyorlar. Baykal o yasina ragmen ayni gun bir bakiyorsunuz Istanbul"da bir bakiyorsunuz Izmir"de. Gorsel basindan izlediyseniz hukumete ve Belediye"ye demedigini birakmadi. Ustelik cizmelerini giyip hem afet bolgelerine gitmis hem de bir sehidin cenazesine katilmis. Bu adamin bir duzeyi ve kariyeri var. RTE gibi konusmasini ondan bekleyemezsiniz. Ucuncu koprunun rant ihtimallerini daha gectigimiz gunler CHP ortaya koydu ve Topbas kabul etmek zorunda kaldi. Biraz da gercekleri gorup  hakki hakedene verelim.Bu afet ve sehitler dolaysiyla benim gozlerim Sn.Bahceli"yi aradi; ne demec olarak ne de fizik olarak ortalarda yoktu. Ayrica cok kotu bir nesil yetisti. Hem rantci, hem bencil hem de ulkesini sevmeyen. Buyuk kentler bu tur insanlarin isgali altinda. Aile ve gercek anlamda dini bilgisi ve ahlaki olanlar ne devlet arazisi isgal edebiliyor ne de calip cirpabiliyor. Bir ev sahibi dahi olamadan bu dunyadan gocup gidiyorlar.Varligini yitiren insanlarin esyalarini yagmalayanlar bu ulkenin insanlari degil mi? Nasil yetisti bu insanlar? Nicin hicbir seyden korkma ve utanmalari yok? Neden bu insanlarin kotuluk yapma cesaretleri kirilamiyor? Neden adaletimizde ve kolluk guclerimizde caydiricilik vasfi yok? Saniyorum biraz da bu konular uzerine konusmamiz gerekecek.  M.Karas

hizlitrenbileti.com adresini tıkladığınızda karşınıza alttaki satırlar geliyor.
 
Bu nasıl bir devlet ahlakıdır ki, bilet alacak insanların beynine heck eder gibi bir sayfa yapmışlar?
Devlet ahlakı olmayanın,iman ahlakı da olmaz mı?
Bu ne densizliktir böyle?
Bu TCDD kimin özel kurumudur ki, keyfiyetle reklam yapabiliyorlar?
YSK nerede, uyuyor mu?
Sen istediğin kadar yasa yap, değiştir vs...

Uygulama olmadıkça neye yarar yasa?

Yiyin efendiler yiyin,bu devran hep böyle dönmez.
İnanın ki sizden hesabını soran bir deli çıkar gelir.

Alın size devletin kurumu TCDD"nin sayfasından...
İsteyen alttaki adresten gidip baksın.
Hem bu telafuz nedir böyle?
Burası İngiltere, Amerika'mıdır ki kullanılan dil Türkçe değil?

Yuh olsun imam zihniyetli devletçi anlayışa YUHHHHHH
A. Dursun
***
TÜRK MİLLETİ, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE HERKESİN DENETLENİP YARGILANABİLMESİ İÇİN EVET Diyecek!!!

KAMUOYUNA DUYURULUR

31,07,2010

Bu  EVET ana başlıklı bold tablo,  tren gereksinimi olan okuyucumuza  sunulmuş ve tamamen recistrant bir pratiktir. Kültürlü insan bilir ki commercial uzantıda  kamu ilintisi veya temsili söz konusu olamaz.  Usage statistics değerimiz daily olarak 4 521 dir. Yazımıza 4 521 bireyden sadece 3 eleştiri gelmiştir. İkisi telefon arayıcısı olup sesleri kayıt altındadır.  Aleyhte, buruk fakat zarif bir görüşme sergilemişlerdir.
------------------
Suç Örgütleri,  PKK "ya göz kırpan Oligarklar, Millete Nasıl Düşüneceğini, Nasıl Giyinmeyip, Nasıl Rey-Pas Edeceğini Talimat Geçenler, Memuriyetini Dukalığa çevirenler.  Mahkeme tanımaz çakma-türkler, Türk'e ve Dinine silah çekenler.  Ahlakı ve Eşitliği  bitirenler, yargılanabilsin mi?

EVET
Olumsuz 3. tepki bir gazeteden gelmiştir. Çobanın ilk bağırışıyla benzeşen başlığına  gülünç  bir açıklama getiren gazeteci,  webstatlarımızda ilk gün, 21 kişilik bir artışa sebep olmayı ancak başarmıştır. Yani toplum onun gibi düşünmüyor. Yazar 4 521 okuyucu içinde tek kalmıştır. Ayrıca tarzını ve kendisini  küçümsediğimiz yazara cevap verilmeyecektir. Şunu demek istiyoruz; milletin yerine fikretmeyi, birileri artık bırakmalıdır. Bunun için  Evet! 
hizlitrenbileti.com



 
Tayyip Erdoğan'ın Gana ziyaretinin, Babek Zencani ile ilgisi var mı?

İngiliz Egemenliğinin Amiral Gemisi Rio Tinto ve Kartele Terkedilen Bor Pazarı


Rio Tinto ve Bor Pazar yapısı - Galip TÜRKMEN ( Eti holding Müfettişi)

TORYUM, BORLA BİRLİKTE GELECEGİN MADENİ

BOR, TORYUM MADENİ VE GELECEĞE İLİŞKİN BEKLENTİLER.

Parçacık Fiziğine Adanmış Bir Ömür-Engin Arık.pdf

3 Beyaz; Weiss GmbH (Beyaz Limited Şirketi), AK Parti ve Beyaz Holding.

SODA KÜLÜ VE EKONOMİSİ/Erdoğan'ın gizli BOR PAZARLIĞI

Erdoğan ABD'de CFR'ye konuk oldu. İşte CFR'nin iç yüzü.

TAYYİP ERDOĞAN'A GÖNDERİLEN CFR PLANI

CFR heyeti, Gül ile kapalı kapılar ardında görüştü.

ABD Türkiye`yi Nasıl Vuracak?

ABD ELÇİLİĞİNİN, NUMAN KURTULMUŞ KRİPTOSU

Numan Kurtulmuş KASETİ Gündemine Düştü (Cemaat Pimi Çekti)

MUSTAFA SARIGÜL KİMİN HİMAYESİNDE?/NED, Soros, CFR

Osmanlıdan günümüze Bilderberg Çetesi

BOR OYUNU, ZOR OYUNU

Bor madenleri

BOR MADENİ VE TÜRKİYE İÇİN ÖNEMİ

Erdoğan'ın gizli [BOR] pazarlığı.

Kalkan'daki dördüncü Amerikalının sırrı neydi?

Yeni Anayasa yapılmazsa Türkiye İşgal edilebilir.

Türkiye'de eş başkan olmasaydı isyan bize de sıçrardı.

Türkiye Cumhuriyeti’ni Türk Milleti Korumuyor

ASIL DENİZ FENERİ ve Fethullah

DENİZ FENERİ ve DİĞER DİNİ SÖMÜRÜ ORGANLARI

Alman  mahkemesi  açıkladı, Deniz  Feneri, “Yüzyılın  en  kapsamlı  dolandırıcılık  davası”dır. Vurgun  41 milyon, 634 bin Euro.

Fuhuş serbest bölgesi mi geliyor, her türlü ticareti yapacak ne demek?

Altın Oranlı, Dininin, Kininin Davacısı TL, Terör sembolü taşıyor diye mahkemelik olmuş.

Büyük rahim küçük rahmi döver.

"İslami Bilim” kavramı üzerine, Diyanet neden ve kime karşı hıyanete dönüştü, neden kapatılmalıdır
Başbakan'ın eski koruması hem çalışanları, hem devleti dolandırdı

Hızlı trenin Bursa hattı Sayıştay raporuna girdi: Soruşturulmalı-22.01.2015

Türkiye-Avrupa Arasında RO-LA Taşımacılığı Başlatılacaktır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder